{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.028 visninger | Oprettet:

er det ved at være slut?? {{forumTopicSubject}}

lulu pige er lige fyldt 4 og har slem allergi, vi har dog holdt det nede med barf.
hele tiden har hun haft dårlige luftveje, men har fungeret i hverdagen.

nu er det så det at vi har fået kat for en måned siden og lulu bliver mere og mere dårlig. først var katten på tørkost og det smager jo for godt for en vovse, så der er spist en del da katten har svinet. så hendes allergi er brudt ud igen.

men så i lørdags fik hun det underligt, hele hendes halsparti hævede op og det pulsede voldsomt- hun er ikke en hund der kommer op og putter, men her der søgte hun mig meget og ville bare sove hos mig-
elvis prøvede at lege med hende og normalt markere hun og han forstår-
men denne gang piv hun og var helt stiv i det.

søndag var en normal dag, men så her igår kom der gæster og lige da de trådte ind kunne jeg se den var gal igen. hele hendes ryg krummede og halsen blev tyk og maven trak sig sammen. hun trækker vejret normalt. men mister sine kræfter og står bare og kigger ned i jorden.

undskyld det lange indlæg, jeg har snakket med forskellige dyrelæger som alle siger at vi nok har noget at gøre med luftvejene.

men ville hører om der er andre der har oplevet noget lignede???
hun har mistet gnisten i øjene efter katten også er kommet, så ved ikke om det er ved at være tid smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  er det ved at være slut??
  • #2   8. feb 2011 Ville nu også mene at hvis det er kattens skyld, og hun fungerede "fint" før den kom, så ville jeg nok komme af med katten i helvedes fart!

• #3   8. feb 2011 Her ville katten også ryge ud igen
    Og så er kattemad generalt ikke sundt for hunde, så hvis man har både hund og kat er det under alle omstændigheder en god idé at stille kattemaden så hunden ikke kan få fat i det

• #4   8. feb 2011 Jeg vil gå af med katten, for hunden skal ikke lide under, at den ikke kan tåle katten. Det er megasynd for jeres hund, at den får det sådan. Når der er en løsning på problemet, så kan det næsten ikke være anderledes. Hunden har jo sikker flere år tilbage, hvis den kunne være "kattefri".

• #5   8. feb 2011 jeg tror også det har en del med stres at gøre, hun er en meget bestemt dame og nu er der kåd handhund, kat og 3 årigt barn.
    men hun blev dømt til aflivning da hun var 1 år og jeg har set hvert år som et bonus år.-

men hvad hvis hun ikke får det bedre efter katten er væk? er der nogen af jer der har oplevet disse "kramper" i halsen?

• #6   8. feb 2011 hov og katten får ikke tørkost mere...

• #7   8. feb 2011
    Ja allergi er noget møj, men du har jo kunne holde det i ave, med det foder du gir' den. For det første må hunde ikke spise kattemad, da der er alt for højt proteinindhold i det, og måske er det værre , da din i forvejen har allergi, og helt sikkert jeg ville fjerne katten fra hjemmet, da katten måske er skyld i at det er blevet værre mange mennesker tåler ikke kat, og sådan kan det vel også være med din hund,der i forvejen er plaget af allergi. Så væk med katten og giv hunden en chance. held og lykke.

• #8   8. feb 2011 den tanke har jeg også tænkt og har ikke problemer med at give den væk. den har været her en måned og hun har stået mig bi i 4 år.

NOGEN DER VIL HAVE EN KAT smiley

• #9   8. feb 2011 jeg snakkede også med dyrelægen om at kattegruset måske kunne genere hendes luftveje?

nogen der har hørt om det?

• #10   8. feb 2011 få den kat ud i en fart !!

• #11   8. feb 2011 Ja jeg kunne da godt forestille mig at kattegruset giver noget støv fra sig , så hvorfor ikke.

• #12   8. feb 2011 revers sneezing har hun også en gang i mellem og det ved jeg hvad er. det er hurtigt ovre ved at distrahere hende så hun slapper af. bare en godbid foran hende og det er slut.

men igår kunne hun kun lige tage godbiden og så kigger hun bare som om hun har lavet noget galt

• #13   8. feb 2011 når man har en med så flad snude, så oplever man det nogen gange smiley

• #15   8. feb 2011 Ja, jeg ville høre dyrlægen, og finde et godt hjem til katten.
    Stakkels lille hund.

• #16   8. feb 2011 hun får en mendrol pille max en gang om uge og kun hvis hun har en nedtur på over noget hun ikke kan tåle.

dyrelægen siger jeg skal give hende en hel hver dag og så se om det fortager sig. men hun skal jo ikke holdes nede på medicin smiley

• #18   8. feb 2011 hun får så lidt nu at der ingen bivirkninger kommer, (får tjekket op på det) men hvis hun stiger i mængde er jeg bange for hun ikke kan klare det.

er det bare for en periode vil jeg gerne, men kan jeg se hun får det værre hvis jeg trapper ned, hved jeg ikke om jeg vil byde hende det. hun har haft en hård opstart på livet

• #19   8. feb 2011 Begrænset med gode råd herfra, vil bare sende lidt medfølelse afsted. Det er ikke sjovt når ens guldklumper har det skidt.. æv æv Og held og lykke med det...

• #20   8. feb 2011 Den reaktion hun fik da i fik gæster lyder voldsom!
    Er det første gang du oplever den ved hende?
    Alt i alt lyder hun stresset, hvilket jo næppe hjælper på allergi siyuationen.
    Dog ville jeg samtidig aldrig "dope" min hund med medicin dagligt for at hverdagen skulle kunne løbe rundt.
    Man har et ansvar for de dyr man har og de skal bestemt ikke leve for hver en pris syntes jeg!
    Det lyder så også til at du har gjort dig den slags ansvarlige overvejelser, men hvor slemt stod det til inden der kom en kat i huset?

• #21   8. feb 2011 det er 1 gang jeg oplever det, foruden de såkaldte reeveres sneesing.

hun er en ener som alle andre hunde smiley men vil sige at hun lever en tålelig tilværelse frem for det 1 år og jeg har altid sagt at hun ikke må få det dårligere. det 1 år brugte jeg 30.000 på hende og jeg vil ikke byde hende at løbe til dyrelægen hele tiden med diverse undersøgelser. det var hårdt for hende og hun fik aldrig lov til at være hvalp.-

da vi fik elvis livede hun op og jeg har idag en glad hund, som dog elsker at sove (men hun er en bullerbasse) og leger fint med elvis og mennesker.
    hvis vi skal tilbage hvor hun bare går ind i sig selv, ja så er jeg ikke i tvivl om at vi går den sidste tur til dyrelægen smiley

men jeg vil også hellere gå turen med katten nu og så se om lulu får det bedre.

• #22   8. feb 2011 Okay det lyder jo til at livet har/ er værd at leve for hende.
    Det glæder mig at høre at hun ikke bare bliver holdt i live for hver en pris smiley
    Og ja helt sikkert katten frem for hunden!

• #23   8. feb 2011 Jeanne: jeg har også en allergihund og han får ½ medrol om dagen uden bivirkninger (han har fået det i et par år nu og bliver tjekket ca. 1 gang om året for at se om hans organer tager skade) så de kan sagtens fungere og blive holdt oppe på medicin selvom det selvfølgelig ville være rarest at lade være med at medicinere. Sikker på at Lulu ikke har ondt andre steder? Fx ryggen eller lign? tænker på da I fik gæster?
    Håber det hjælper at komme af med katten.

• #24   8. feb 2011 jeg ved ikke om det er ryggen, det virker mere som luftvejene. men det er jo ikke til at vide.

men nu jeg tænker over det har hun tøvet med at hoppe ned fra sofaen et par gange. mest når hun er træt. sker der noget spændende, ja så er det bare med at komme ned i en fart.

• #26   8. feb 2011 Jeanne det er jeg rigtig ked af at læse ved hvor meget du har gjort for hende
    Hvis du vil prøve at se om det er katten kan du komme ned til mig med den,,og skulle det ikk ændre sig kan du få den hjem igen hvis du vil

Tanker herfra til dig,,knus

• #28   8. feb 2011 Jeg kender jeanne lidt,,og hun bor ikk så langt fra mig

• #30   8. feb 2011 Kan hunden komme i nærheden af kattebakken eller kattemaden? Kattemad og afføring er noget af det værste en allergi hund kan komme i nærheden af. Vi havde selv store problemer da Tikki var ung. Det kan være svært, specielt hvis katten også har adgang til haven, men hunden skal for en hver pris holdes fra kattens mad og afføring.

• #31   8. feb 2011 Mikala..tak jeg er faktisk ret hjælpsom ,,især når jeg kan lide folk:-)

• #33   8. feb 2011 du er en skat jeanette og tak for snakken smiley
    det er helt klart at prøve. jeg giver det en uge hvor kattebakke og mad kommer helt væk og ser om det hjælper, samt giver hende lidt mere mendrol.

hvis ikke kommer whisky-mis ud til jeanette på prøve.

jeg takker alle for deres hjælp og tanker..... endnu engang et bevis på at hg er til for godhedens skyld!!

• #34   15. feb 2011 kattebakke og mad har været uden for rækkevide nu og hun havde et slemt anfald mens jeg var væk i weekenden. så vi kørte til dyrelægen igår og det er den bløde gane som de franske desværre lider af.

så har snakket med karlslunde dyrehospital, som de siger er det ikke sikkert at de vågner op bagefter. men har så tænkt mere over det og forsinkringen dækker jo og så måske prøve og vågner hun ikke op. ja så kan man sige at man prøvede.... ellers er det jo faktisk alligevel afsted for selvom hun har det godt det meste af tiden. så nytter det ikke at hun får et anfald hver anden dag...

• #35   15. feb 2011 der er altid en risiko ved operation, men der er en del franske der er blevet opereret for blød gane og har haft det fantastisk bagefter. Har de tjekket næseborerne også?
    Pøj pøj med det.

• #36   15. feb 2011 de har ikke tjekket næsebor, jeg skal på karslunde næste fredag og så må de tjekke op på det hele.

• #37   15. feb 2011 håber det bedste for jer....

• #38   16. feb 2011 tak smiley

Kommentér på:
er det ved at være slut??

Annonce