{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.427 visninger | Oprettet:

Sælg eller afliv {{forumTopicSubject}}

jeg sidder i en rigtig træls situation, i og med jeg kan mærke at jeg bliver nødt til at tage en beslutning ang min elskede lille hund Buffy. Jeg har haft Buffy i snart 3 år, og hun har været min klippe igennem alt, b.la. min graviditet hvor jeg var alene, jeg er nu alene med min lille datter på knap 4 måneder og Buffy, det der er problemet er at Buffy ikke kan være alene hjemme, hun går fuldstændig i panik og gør og piver ALT den tid jeg er væk om det så er 6 minutter eller 6 timer hun stopper ikke før jeg kommer hjem. Jeg har prøvet at ændre mange til har haft hundepsykolog osv, men når alt kommer til alt har jeg ikke tid eller overskud til at ligge alt den tid og de kræfter i det som der skal til før det virker da jeg er alene med min datter, samtidig får Buffy ikke de udfordringer og stimulans hun har brug for, det skal lige sige at dette IKKE er en reaktion på at jeg har fået min datter, det var også sådan tidligere. Jeg drømmer om at finde det perfekte hjem til Buffy, men gør ik noget for at finde det, da tanken om at skulle undvære hende er forfærdelig selvom jeg samtidig bliver ædt op at dårlig samvittighed over at se denne fantastisk, skønne, KLOGE og dejlige hund ik får det det liv hun fortjener. Buffy er utrolig klog og nem at lære kunster men bare ik til at være alene hjemme, og ja så tænker jeg hmmm hvem vil købe en hund der ik kan være alene ?? skal jeg få hende aflivet??(meget egoistisk det ved jeg) gid jeg kunne finde en aflastnings familie som vil gå til træning med hende eller noget, ja tankerne flyver rundt. Mange siger jeg jo må finde et sted at bo hvor hun ik genere nogen med sit gø'en men selvom folk klager, er det ikke det der er problemet, problemet er jeg har en hund som ik er glad, hun spiser og drikker ik når hun er alene tisser og laver og graver i døren og gulvet foran døren, samtidig med hun er driv våd i skægget og på forbenene fordi hun salvler og gø'er det er så SYND og føler mig som den dårligste hundemor... Ved ikke hvorfor jeg laver dette indlæg har nok egentlig bare brug for at få det ud.. Græder på vejene af min lille Buffy smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sælg eller afliv
  • #1   3. feb 2011 Kender du ikke nogen, som kan passe hende når du ikke er hjemme. Hvad med en hunde dagpleje????

• #2   3. feb 2011 jeg bor desværre i det kolde Nordjylland og der er ingen hundedagpleje selvom jeg ved flere ville kunne have glæde af det og har hørt alle jeg kender men uden held og vil ikke bare overlade hende til fremmede, jeg har 3 måneder tilbage inden jeg flytter i ny lejlighed, hvor det slet ik er acceptabelt at hun gø'er så jeg skal have taget en beslutning, skal snakke med en hundekonsulent fra DCH i morgen og ja måske kender han nogen, men det bunder og grunder i jeg jo helst ville have den angst/panik trænet væk, men kan ikke finde tiden, et ældre ægtepar uden børn, med tiden og lysten til at træne med hende ville være perfekt, men ja åååh jeg synes det så svært, for hvis jeg nu ved et mirakkel kunne lære hende at være alene vil jeg nok stadig have dårlig samvittighed over hun ikke er nr.1 længere

• #3   3. feb 2011 For nogen hunde er alene-problemet næsten "løst af sig selv" bare ved det at de får et nyt hjem med nye rutiner og måske lidt mere overskud til at trætte hunden mentalt.
    For andre er det en meget større opgave.
    Hvad tilfældet er for din hund, er jo svært at gætte på.

Jeg synes det ville være synd ikke i det mindste at prøve at se om du kan finde et hjem til hende, hvis hun på alle andre måder er en almindeligt velfungerende hund uden de store problemer.

Det kræver self at du er HELT ærlig overfor evt købere, så de ike får noge grimme overraskelser.
    Og så skal det jo være nogen der har mulighed for at bruge den tid der kræves for at lære hende at være alene.

• #4   3. feb 2011 Jeg ville ikke aflive. Hun ser da utrolig sød ud, og hendes størrelse gør også at der må være en pensionist derude der ville syntes at Buffy er lige det han/hun mangler i sit liv.

• #5   3. feb 2011 Har man 2 hunde har de en del glæde af hinanden, men ville ikke råde dig til det når du i forvejen ikke mener at give en nok.... mht. at tisse og lave og ødelægge, er det noget hun altid har gjort, eller har hun været renlig før og hvor længe? Synes jeg lurede hun har haft hvalpe, har hun stambog? Hvordan er hun med andre hunde? Hvor meget er hun alene hjemme? Kunne dine forældre ikke evt. ha hende?
    Hun ser ellers godt nok sød ud :o)

• #6   3. feb 2011 det er helt sikkert jeg vil være ærlig for skulle jeg finde de perfekte ejere får de ikke lov til bare at komme og hente hende, de skal komme og besøge hende her og lære hende at kende her så hun ikke bare lige pludselig skal bo hos nogen hun ikke kender, og jeg VIL have ret til at ringe og høre hvordan det går eller komme og besøge hende. Jeg tror ik det løser sig bare ved et nyt hjem, for hun blive ked af det når folk går ligemeget hvem de er men det er bare mere ekstremt når det er mig, hun er MEGET knyttet til mig selvom jeg har "taget stor afstand" til hende har forbudt hende at være i sofa og seng samt jeg hele tiden bestemmer hvor hun må ligge osv

• #7   3. feb 2011 Som stine siger hvad med at prøve at find en ældre person som ikke flyver rundt til alt muligt og som ville nyde selvskab af skønne buffy.

• #8   3. feb 2011 Måske det er derfor hun er sådan? tænker at en hund kan vel også være bund ulykkelig - føle sig meget alene og laver en reaktion på det....?

• #9   3. feb 2011 jeg har det også på den måde at hvis hun ik skal være hos mig skal hun ingen steder være, men så alligevel...... Hun er rigtig god med andre hunde da jeg boede sammen med min datters far fik vi også en franskbulldog, men det ændrede ikke hendes adfærd, Buffy er renlig normalt og besørger kun når hun er alene altså hun laver kun bæ hvis hun kan men hun kan næsten altid knibe en tistår ud, hun ødelægger ik møbler eller noget men graver foran og på døren for at komme ud. Nej hun har ik stambog, og ja hun har haft skønne hvalpe, og ja hun er en helt igennem fantastisk sjov og klog hund hun er perfekt bortset fra det at hun ik kan være alene

• #10   3. feb 2011 buffy er meget sjælden alene (er på barsel) hun har ALDRIG kunne lide at være alene heller ikke før vi fik hund nr. 2 eller mens vi havde ham, heller ikke før jeg fik min datter.. folk ved hvis de invitere mig så kommer Buffy med, men det holder ik i længden, jeg har sågar haft hende med i skole, men det går ikke

• #11   3. feb 2011 Øv hvor er det trist :o/ normalt ville jeg synes det er ærgerligt hvis en så ung en hund skal aflives, men spørgsmålet er jo om andre ville kunne ændre på hende med alt det hun har med i "bagagen", og selvom det måske kunne lykkes dig at finde et hjem, om du vil få det skidt hvis det pludselig går op for dig det ikke var det rette sted... den er svær... du skal nok lede efter svaret dybt inde i dig selv, hvad hunden - du er bedste tjent med skal ske.

Jeg ville nok desværre aflive hende, da jeg personligt selv ville tænke, hvor længe vil de finde sig i hendes opførelse hvis det ikke lykkes dem at ændre det, vil de overhovedet gøre noget for at ændre det eller var det bare "snakken efter munden" osv....

Pøj pøj med det.

• #12   3. feb 2011 LIGE PRÆCIS AINO K.... man kan jo ikke vide vel, ja det er satme den sværeste beslutning i mit liv....!!!!!!!!!!!!!!!! Vil snakke med ham hundekonsulenten fra DCH i morgen, og så skal der træffes en beslutning, men hold kæft der er mange der bliver ked, der kommer jo folk her kun for at besøge Buffy ej nej nej kan slet ik tænke på det lige nu

• #13   3. feb 2011 Er der virkelig ingen der er tæt på dig som kan have hende... familie - meget nære venner?

• #14   3. feb 2011 nej desværre, har forhørt mig med alle som jeg finder egnet smiley og de er ærlige og siger de ik vil påtage sig opgaven om at træne hende, ved bare jeg går HELT ned med flaget for når Dicte (min datter) så er kommet i seng om aftene kommer jeg rigtig til at mærke hun er væk, hun er ik bare en hund for mig, da min datters far forlod mig i graviditeten lagede Buffy sig hen over min hals når jeg græd skubbede til mig når jeg havde grimme drømme hun er fantastisk

• #15   3. feb 2011 Jeg ville give den en chance hos nye ejere, vi overtager altid hunde der har haft en hjem før os og ikke sjældent viser det sig de problemer hunden havde med ikke er et problem hos os, måske fordi vi har to hunde - ved det ikke helt, men nogle gamle vaner brydes altsåi nyt hjem.
    et hjem hvor en feks går hjemme og de måske har en anden hund findes man skal bare være heldig.

• #16   3. feb 2011 Kan desværre ikke hjælpe dig men synes det flot du tør at skrive det herinde og være så ærlig som du er. Håber på du finder en god løsning for både dig og buffy smiley

• #17   3. feb 2011 jeg tvivler på det har nogen virkning Rikke, men ja det ville helt sikkert være det bedste for Buffy...

• #18   3. feb 2011 tak Trine det var pænt sagt, var også forberedt på der nok ville komme nogle skæld ud men er glad for folks reaktion, men når alt kommer til alt ønsker vi jo alle det bedste for vores 4 benet børn......

• #19   3. feb 2011 Lise og emil: Så lidt og ja selvfølgelig gør man det smiley

• #20   3. feb 2011 Ja det er sådan en Shih Tzu er :o) kan godt nikke meget genkende til det med at de "skubber - puffer", de er utrolig gode at have, kan omstille sig på "en tallerken" fra at man leger til man putter ;o) En ellers meget lærenem hund at have der giver mange glæder om dagen, den laver mange klovne ting i løbet af en dag, bruger sine poter utrolig meget, hvilket er ret så nusser :o)
    Øv hvor er det dog en trist situation for dig :o(
    *Krammer*

• #21   3. feb 2011 tak AINO K hvis jeg ikke tude nok før fik du mig da lige til det smiley ja hvis det ikke løser sig med Buffy er det helt 100 jeg skal have shih tzu igen på mine gamle dage, for skal ik have hund før der, hvis det altså ik løser sig med Buffy

• #22   3. feb 2011 Hvad med at forsøg at annoncere efter en der kan spændere et par timer samme med hende om dagen? der er måske en ung pige på en 14-17 år eller et ældre menneske - pensionist som gerne ville tjene lidt på det? du kan jo skrive i annoncen at du gerne vil have personen kommer hos dig og er sammen med Buffe nogen gange inden du beslutter dig om det skal være den person? Ved ikke om det måske ville ændre lidt på hende, så bliver hun da ihvertefald beskæftiget lidt hver dag.
    Undskyld hvis jeg fik dine tåre til at rende endnu mere, men ja det er bare så skøn en hund... ville ønske vi kunne tage hende, men Nej kan vi ikke :o/

• #23   3. feb 2011 Der er vel ikke nogen grund til at aflive hvis hunden kan få et godt og langt liv hos en anden ejer.

Jeg har selv foræret en hund væk, det var helvedes svært og jeg tudede i en uge, men han fik et godt liv hos sine nye ejere og de elskede ham ligeså højt som jeg selv. Hvis jeg havde fået ham aflivet havde han aldrig fået de gode år hos dem.

Jeg syntes da netop det er mit ansvar som hundeejer at finde et bedre hjem hvis det er det situationen kræver.

• #24   4. feb 2011 Hvor i nordjylland bor du? For der er hundedagpleje i Vadum...

• Fabian J
    Fabian J Tilmeldt:
    mar 2010

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #25   4. feb 2011 Har du prøvet noget så enkelt som at sætte radio på når hunden skal være alene?

• #26   4. feb 2011 tv'et køre når hun er alene har også prøvet bur og det er det sammen, men tror jeg henter buret op fra kælderen igen, og prøver noger mere bur-træning, gav op efter 3 ugen sidst...

• #27   4. feb 2011 hov... bor i Hjørring og har ik bil smiley

• #28   4. feb 2011 Det eneste jeg kan sidde og tænke mens jeg læser denne tråd/svar er - "man afliver da ikke en rask hund" :o(

Der må da være nogen derude/herinde der har lyst til/kan/magter at overtage hunden..... Jeg kan bare ikke bære tanken om at en hund skal aflives fordi den ikke kan være alene hjemme - det er jo forfærdeligt...

Dette skal ikke ses som et angreb på trådstarter - for jeg har fuld forståelse for at man bare ikke magter mere - især når man er alene med en baby og en "problemhund" - men jeg mener bare ikke at aflivning er løsningen - hunden er jo rask og i sin bedste alder....

Håber virkelig der er en anden vej.....

• #29   4. feb 2011 tager det slet ikke som et angreb for har fuld forståelse for det du siger og har det jo også selv sådan, overvejer om jeg skal oprette en annonce her på hundegalleri og se hvad der sker og selvfølgelig forklare alt om buffy

• #30   4. feb 2011 Jeg ville prøve at finde en ældre eller en førtidspensionist som ikke skal på arbejde. En som ville være lykkelig for en lille hund som selskab.

Jeg er sikker på der er mange der ville elske at overtage hende. Hvor hun ikke behøver at være alene.

Du kunne jo evt. lave en kontrakt, hvor det fremgår at du har forkøbsret hvis noget går galt og den nye ejere ikke kan beholde hende.

Kommentér på:
Sælg eller afliv

Annonce