2.195 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 36 Svar

Advarsel: Anti-træksele Advarsel: Anti-træksele

Advarsel er måske så meget sagt, men disse seler er absolut ikke noget der burde sælges.
Ja de virker upåklagelig godt, men grunden til at de stopper hunden i at trække er at hunden ikke kan trække. Disse seler lukker for blodtilførelsen til forbenene, når hunden trækker.

http://www.hjallerupmaskinforretning.dk/shop/husdyrartikler-udstyr-hund/anti-traeksele-str-2-sort-h48003.aspx

Når jeg ser hunde med denne form for anti-træksele er det ligefør jeg flyver hen og tager den af hunden.
Jeg er meget imod seler af denne type!! Synes det er dyremishandling, det må gøre ondt som en i h***** !!

Tænk over det når i køber selere til jeres hunde, de skal være af god kvalitet og ikke sådan en gang billig bras....

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Advarsel: Anti-træksele
  • #1   2. feb 2011 Lige den der sele kan også brænde huden af.. Gjorde det på min veninde's semilanghårede schæfer.. Den sele blev meget hurtigt skrottet.. Hun var hudløs smiley

• #2   2. feb 2011 Hvor har du din info omkring blodtilførselsen fra?

• #3   2. feb 2011 Den er nemlig rigtig ubehagelig at bruge....

Så en dame som brugte den på hendes 6 mdr gammel lab. blanding, spurgte hende pænt om hun havde kendskab til denne seles brug, forklarede hende hvad den gjorde ved hendes hund, hvortil hun svarede at så kunne den bare lade være med at trække.... ARRRGG bliver så øv over sådan nogle folk!!!

• #4   2. feb 2011 Den ser også skummel ud....

• #5   2. feb 2011 Min tidligere dyrlæge kunne fortælle mig om denne seles effekt (eller hvad man skal kalde det)
    Forestil jeg at noget strammer helt vildt i jeres armhule, til sidst vil armene blive helt slappe, det samme sker for hundens forben.

• #6   2. feb 2011 Dem bryder jeg mig heller ikke om.

Sidste dag lavede jeg lige et pitstop ved en foder oks der også sælger humdeting og tilbehør, for at se om de havde en sporsele str hvalp der kunne spændes ud så jun ikke vokser id af den med det samme. Manden i biksen viser mig så DEN DU LINKER TIL han undskyldte sig med at være afløser. Gik derfra uden sele smiley

• #7   2. feb 2011 Aj.. bare ved at tage et enkelt kig på det billede, ville jeg da aldrig bruge en sådan sele til min hund? den ser jo vildt ubehagelig ud smiley

• #8   2. feb 2011 Man skal ikke skrive fra iPhone....... Håber det er forståeligt, der skal bare udskiftes lidt bogstaver hist og pist

• #9   2. feb 2011 Jeg bliver så trist, når jeg ser at de rent faktisk sælger lige netop det produkt oppe ved vores dyrlæge ;-(

• #10   2. feb 2011 Jeg har heller aldrig hørt om den med blodtilførelsen? jeg har hørt at den "kun" niver.

Ikke at jeg selv ville bruge den selv overhovedet, men vil gerne høre mere omkring det, så man kan bruge det som begrundelse til folk der anvender dem.

• #11   2. feb 2011 Nårh nej, hunden skal da have en behagelig sele der gør det let at trække.. Stakkels lille pus da. Halsbånd duer heller ikke, så knækker porselænshunden jo nakken..

• #12   2. feb 2011 Camilla: Jeg fik ikke nærmere uddybelse end som skrevet her, men umiddelbart var det også rigelig til mig.
    Synes det er en rigtig modbydelig sele.

Karina:
    Og ja jeg har også set den hos en del dyrlæger - desværre.
    Men ofte er det ikke dyrlægerne som står for indkøb i petshoppen, så det er ikke alle dyrlæger der egentlig ved hvad der er i deres petshop.
    Ikke at det er en undskyldning for at de har den, for jeg mener ikke den bør findes på markedet.

• #13   2. feb 2011 Cocio:
    Man skal ikke give sin hund ubehag det får den ikke til at stoppe med at trække.
    Man kunne jo tage at prøve med noget træning.

• #14   2. feb 2011 ikke at jeg selv vil bruge den smiley

Men der står altså også at den ikke er til almindelig brug, kun til træning smiley

Er man af den slags hunde ejere, der tror det hjælper at hive i sin hund når den trækker, jamen så er det da en forfærdelig sele at bruge!

Men er man af den slags der sagtens kan træne uden at hive og trække osv. så er selen jo smart til træning smiley

• #15   2. feb 2011 Jeg kiggede lige nærmere på billederne, og det ser ud til at det er de to snore der går omkring benene som går op i den man holder i. Så det er klart at den vil lukke for blodet når den trækker.
    Har som sagt set nogle der skulle nappe lidt i stedet for, ikke at jeg synes det er specielt bedre, men det var det jeg tænkte på smiley

Mange tak smiley Jeg vil se om jeg kan finde noget mere information omkring det, det er rart at kunne begrunde sine påstande omkring sådan noget (ved at kærestens kusine overvejer anti-træk til hendes hund, og vil gøre hvad jeg kan for at stoppe det :)).

• #16   2. feb 2011 Anna:
    Men ikke alle der sælger disse seler informere om dette, og det gør jo at selen bliver brugt helt forkert, da folk ofte bruger den hele tiden og ikke kun til træning.

• #17   2. feb 2011 Cocio: Præcis!! Og lad os for guds skyld få spanskrørene tilbage i de danske folkeskoler!!! Børn har aldrig taget skade af et drag prygel.....

• #18   2. feb 2011 det er rigtigt smiley ,

• #21   2. feb 2011 Maj-Britt
    Det tror jeg da pokker - fantastisk kombination!!!

• #22   2. feb 2011 jeg kunne derimod aldrig finde på at lufte min hund i halsbåndet smiley Får simpelthen kuldegysninger af det smiley

• #24   2. feb 2011 Jeg mødte sådan en sele på Hillerødudstillingen sidste år og gjorde venligt damen opmærksom på, at hun havde vendt selen forkert og den generede hendes hund, der gik besynderligt!
    Det skulle jeg ikke have gjort;-D Jeg var nemlig bare ualmindeligt dum og uvidende!! Det var simpelthen sidste skrig indenfor torturinstrumenter til hunde, man ikke har gidet at lære at gå i halsbånd og line;-O

• #25   2. feb 2011 Må desværre indrømme at jeg har brugt sådan en til mine forældres schæfer smiley Vi købte den for at skåne hans hals og fik af vide den var ligeså god som andre seler. Det påvirkede ham ikke på nogen måde men fandt hurtigt ud af at andre seler var bedre og så fik han sådan en. Det ca. 4 år siden vi brugte den. Får det bare helt dårligt når jeg læser det her indlæg smiley Øv de seler burde fjernes fra markedet

• #26   2. feb 2011 Cocio: Sikke en kommentar! Der er faktisk noget der hedder træning så man undgår den slags. Det er jo faktisk ikke hunden der vælger at få snor på vel? Så må vi ski også sørge for det ikke giver ubehag for hunden!

• #27   2. feb 2011 Anna:
    Hvis hunden går pænt skader halsbåndet jo ikke smiley

• #28   3. feb 2011 Trine: Neej det er rigtigt, men det der med at gå tur i halsbånd siger mig virkelig intet smiley , Min lille hund på 3.5 kg har en k9 sele, og den er bare SÅ god, smiley

• #30   3. feb 2011 Jeg er også bestemt imod denne sele... Der findes dog anti træk seler jeg ikke ville have skrubler over at bruge, frem for en halti, som mange bruger ved en hund der trækker ....
    Er selv stor modstander af at lufte hund i halsbånd, og på min 4½ kilos pige, har jeg også K9 sele på...

• #31   3. feb 2011 Jeg kan heller ikke se fidusen med seler? Herhjemme bruges der kun halsbånd.
    Tror måske det med seler har noget med mode at gøre, de ser lidt mere fancye ud end et alm halsbånd.

• #32   3. feb 2011 Tina H - Jeg bruger udelukende sele, ikke fordi det ser smart ud, men fordi jeg har set hvor meget skade det kan gøre på hundens luftrør med et halsbånd, hvis hunden trækker ....

Dog trækker min ikke, men ville aldrig lufte hende i andet end sele..
    Dog er det ikke sådan at jeg ser ned på folk der lufter i halsbånd, bestemt ikke... smiley

• #33   3. feb 2011 Forstår bare ikke den store modstand mod et halsbånd. Jeg har endnu til gode at se dokumentation for at det er bedre med sele? Hvor mange skader har du set med halsbånd?

• #34   3. feb 2011 Jeg sætter bare linen fast i Tjalfes klunker.

Tjalfe går ALTID pænt. MEGET pænt. ;O)

• #35   3. feb 2011 CE: haha. det kunne være man skulle prøve det smiley

• #36   4. feb 2011 Tina - Ved ikke om der er lavet en dokomentation på det faktisk ... Personligt tror jeg at det er meget individuelt fra hunde ejer til hunde ejer om de er for eller imod...

Jeg har set 3 hunde med skader på luft røret efter brug af halsbånd ( 2 af dem var dog efter kvæler kæder) Og den sidste blot et ganske almindeligt læder halsbånd...

Så er ikke fordi jeg falder over dem smiley Men det har bare sat nok skræk i mig til at jeg aldrig lufter i andet end sele... Dog har min ALTID halsbånd på i tilfælde af hun skulle forsvinde.... smiley

• #37   4. feb 2011 Jamen så er vi enig, jeg hører bare tit at det er meget bedre for hundene at have sele på, men der er bare ingen der har kunnet fortælle mig hvorfor endsige komme med noget dokumentation for det. Lyder til du har været uheldig når du er ramlet ind i tre hunde, hvad skete der med dem?
    Personligt har jeg kun set skader efter sele (småskader som knavesår).
    Tror ikke chihuahua har sartere struber end andre hunde, men du mente måske også kun din datters?

• #38   4. feb 2011 Tina H - jeg tror det er forskelligt fra hund til hund. Vi skiftede fra halsbånd til sele da Nala var lille, og vi trænede gå pænt. Da vi skiftede fandt vi straks ud af, at hun simpelthen trak endnu mere for at komme væk fra smerterne som halsbåndet medbragte når hun trak. Vi har prøve et par gange efterfølgende at gå tur med halsbånd, men det fungerer slet ikke. Hun bryder sig simpelthen ikke om at gå med det. Så der er ingen tvivl om hvad det bruges herhjemme, og det har sa absolut intet med mode at gøre, jeg ville nemlig hellere fortrække halsbånd til hende da jeg synes selen er voldsom at se på mange gange. Nu passer hendes krop så også meget dårligt til halsbånd, da hun kan trække hovedet ud af alt andet end kvæl. Hendes manke har simpelthen større omkreds end hovedet.

jeg tror så heller ikke at chihuahua struber generelt er svagere end alle andre hundes. Mener bare at størrelsesmæssig passer de jo sammen som en stor hund, og har trækkrafter der svarer til størrelsen. Der hvor det måske kan gå galt, er hvis ejeren hiver i snoren, for så skal der selvfølgelig nok mindre krafter til at skade en lille hund i forhold til en stor.

• #39   5. feb 2011 Tina - de 3 hunde jeg kender,med skader fra halsbånd, har simphelthen fået styket deres luftrør, således de lyder som en søløve lige så snart der er det mindste tryk over halsen...

Og efter det, har det simpelhent sat en skræk i livet på mig mht halsbånd, og derfor brigerjeg de aldrig... Daffy er heller ikke vendt til at gå med halsbånd, og hun kan lige som camilla's ikke lide at der ligger et tryk på hendes hals.. hun går nærmest i panik ...

• #41   19. feb 2011 Suzanne: Det vel værd at prøve med hundetræning? Tænker at du er kørt fast her og måske har brug for nogen udefra til at se på situationen. Anyways er der jo meget andet og hente ved hundetræning smiley

Kommentér på:
Advarsel: Anti-træksele

Annonce