Mange overfald på hunde {{forumTopicSubject}}
Jeg synes her de sidste par dage, at der er mange herinde, der er begyndt at fortælle om overfald fra andre hunde.
Lige i denne debat, så synes jeg det er ligemeget hvilken race det er, men mere at det er vigtigt at få snakket om der er noget, vi som hundeejere kan gøre for at undgå at en sådan situation kan opstå.
Det er jo uhyggeligt at så mange hunde skal overfaldes, hæng mig ikke op på det, men mener det er 4 stk overfald af HG folks hunde på 2 dage. Er det ikke meget?
Hvad gør I for at undgå at det skal overgå Jeres hund? Og hvis det så desværre er sket, hvad gør I så for at "trøste" jeres hund? Melder I det til politiet eller hvad?
Jeg synes næsten, at jeg bliver bange for at gå ud med hundene nu, fordi der sker så mange grimme overfald, som så HELDIGVIS ikke er med dødelig udgang, men stadig en grim oplevelse.
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.432
jeg er glad for jeg har en stor hund, for risikoen for dødelig udgang er dermed mindre end med en lille hund... Min har så desværre mundkurv på.
Hvad gør jeg for at undgå overfald ?
Der er nogle der er kendt for at have deres hund løs og i ikke indhegnet have.. Derfor planlægger jeg en rute der ikke går der forbi.
Hundeskove holder vi os fra, og har altid gjort
Ellers gør jeg ikke så meget for at forebygge.. det er jo også svært helt at planlægge sig ud af.. der er idioter alle vegne
okt 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 138 Svar: 2.089
undskyld jeg så spørger lidt ind til det, men det må have været før forbudet trådte i kraft eller hvad?? For hvis det har været efter forbudet indtræden, overvejede du så ikke at melde det for at undgå at andre hunde måske kunne komme ud for det samme med den hund?
Men supergodt at du trænede meget på stedet for at forebygge evt. traume.
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.694
Vi møder heldigvis sjældent løse hunde (eller hunde der ikke er under kontrol) her, og vi har kun haft meget få uheldige episoder.
Det eneste man kan gøre, er vel at gå steder, hvor man føler man har rimeligt overblik, og hvor man ikke møder mange uansvarlige ejere.
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.229
og forsøger at læse ejer og hund, jeg møder
der er ikke så mange løse hunde heromkring
okt 2010
Jeg er rædselsslagen for at skulle overfaldes og jeg ved at hundene kan mærke det. Derfor er det osse oftest min mand, der går med hundene.
Jeg tror så personligt, at min frygt ville være væsentligt mindre, hvis min hund var noget større rent fysisk, for så ville den måske bedre kunne forsvare sig. Giver det mening?
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Jeg har aldrig oplevet et rigtigt overfald på mine egne hunde, hvor der er sket fysiske skader, men med Cassius skete det desværre et par gange på træningspladsen, der fik lidt mentale konsekvenser for ham.
Det er ikke noget jeg vil blande politiet ind i overhovedet.
At trøste hunden - det tror jeg ikke jeg gør så meget i, tænker mere i at modbetinge, hvis der har været en dårlig oplevelse.
okt 2010
feb 2009
I mine øjne er det MIT job som ejer, at sørge for, at forsvare min hund, hvis hun blev overfaldet. Jeg ville da slet ikke lade hende klare ærterne selv, bare fordi hun ikke er lille.
jun 2006
Men har man en lille hund og der kommer 2 store hunde og angriber, har du så mulighed for at forsvare din lille hund så den slet ikke bliver bidt ?? jeg tvivler.
Et rottweiler bid i en shetland sheepdog er værre end hvis det var i min hund ( amr. bulldog / bullmastiff blanding ) fordi der er væsentlig størrelsesforskel
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 9 Emner: 224 Svar: 10.286
Der er en masse tråde, hvor der diskuteres, hvad definitionen på et overfald er.. og mange mener, at der skal være fysisk skade, og mange mener psykisk skade er lig med overfald.
Min hund er en voldsom en.. og jeg tager de forbehold det kræver, men har mødt mange med små hunde, som jo tror min er en Pitt og slet ikke kan læse hans sprog.. og de tror, at hans leg er lig med et overfald.
Selvfølgelig sker der overfald.. og de skal, efter min mening, meldes, medmindre hunde/ejer er lige gode om det.. og ikke har problemer med at klare det indbyrdes.. og det drejer sig om en uheldig situation... hvis det er aggressive hunde, som gang på gang er løs og angriber, så skal det meldes.
jun 2006
Og så må det være op til politiet at vurdere om anmeldelsen er berettiget.
dec 2008
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.229
den ene gang kom ejeren løbende efter den og undskyldte mange gange
to gange er vi blevet overfaldet af en schæfer, hvor den faktisk har overfaldet min mand og ikke hundene, trods det at min mand lå på jorden og værgede for sig, gjorde ejer ikke noget for at hjælpe.
nej vi anmeldte ingen af overfaldene, men mine hunde tænder fuldstændig af når de ser en schæfer
jun 2006
okt 2010
Synes det var en flot gestus af dig, at du " så gennem fingre med overfaldet" ( hvis du forstår hvad jeg mener). Det havde jeg nok ikke gjort.
Og nej hunden skal naturligvis ikke forsvare sig selv, men som Tina skriver, så er det jo væsentlig forskel på hvilken hund, du har og hvad der "angriber" eller om du har en (eksempel) Rottweiler og det er 2 stk gravhunde, der kommer og bider. Jeg tror det er noget med muligheden for skadens omfang, hvis I forstår hvad jeg mener.
Men selvf. er det ejer af hunden, der skal forsvare den. Jeg ved ikke om det er mig, der har en forkert opfattelse af hunde generelt, men de større hunde kan nemmere sige fra overfor evt. overfald fra store hunde fremfor de små.
jun 2006
Min gamle hund havde det feks sådan tror jeg.. Hun reagerede på chihuahua - pomeranier - papillon og hunde i den størrelse som hun reagerede når hun så en kat ( jagtinstinktet tog over)
Min hund var så altid i line med undtagelse af under træning
jun 2010
Følger: 3 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 15 Svar: 65
Med min gamle tæve var 2 overfald imens hun var i snor og 1 i hundegård( der satte vi så aldrig fødderne igen)
Jeg gør det at jeg går steder som jeg har godt overblik over,
jeg har helt styr på indkald, og vi træner det hele tiden iblandt andre hunde..
jeg giver ikke fri hvis der er mange hunde i nærheden som er løse, så går vi udenom.
jg går ikke i hundegårde - dog er hundeskoven et hit, men vores er også kæmpestor (bernstoffparken)
hvis jeg ser en anden hund på lang afstand kalder jeg hunden til mig med det samme og holder i sele, eller sætter snor på.
hvis jeg ser en ejer der har en hund som er ustyrlig går jeg den anden vej.
hvis jeg ser en ejer, stå og kaffe chatte og hunden løber langt fra ejer, går jeg den anden vej(hvis der skulle ske noget ville personen jo ikke have overblikket over dens hund)
huhh der er mange ting jeg gør for at sørge for at hun ikke skal komme noget til, desuden har vi forskellige tidspunkter hvor vi hver især går, da mman jo af rutine hurtigt kender de andres gåtider(altså dem med de hunde man ikke vil møde)
ja alt i at, så er det en fredelig gåtur hidtil! og det er skønt:)
feb 2009
Selvfølgelig ikke.
Jeg hentydede blot til det faktum, at man ikke bare kan lade sin hund klare skærene selv, bare fordi den er stor nok til selv at kunne svare igen Selvfølgelig er små hunde mere udsatte overordnet set.
jun 2006
Jeg vil forsvare min hund mod angribende hunde så godt jeg formår, og jeg vil ikke være bleg for at skade en angribende hund hvis det er det der skal til.
Men.. Jeg er ikke nervøs for at gå ud med ham som nogle ejere af små hunde er, og det er nok fordi jeg ikke frygter han skal blive dræbt af en anden hund... Fordi han er en stor hund :o))
dec 2008
jul 2007
Følger: 32 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 2.523
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.037
Enten er det blevet "lovligt" at fortælle om det og mængden har hele tiden været den samme, eller også er der en anden mulighed.
Den hårde vinter.
Store hunde kræver mere motion end små hunde.
Kan det tænkes at nogle hundeejere er gået lidt let hen over motionen her i vinter, og at hundene derfor er understimuleret og rastløse?
Hvis så kan det så være årsagen til en evt. stigning?
okt 2010
Det er faktisk et interessant spørgsmål, du rejser der.
Må indrømme, at det har jeg faktisk ikke tænkt over, men det kunne da være en mulighed osse.
aug 2010
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 27 Svar: 1.092
nov 2007
Følger: 41 Følgere: 39 Hunde: 1 Emner: 71 Svar: 1.493
Vi går nu kun steder, hvor man skal have hund i snor - meget ofte i Dyrehaven - ved Eremitagen - for her er der en del kontrol - så langt de allerfleste overholder snor-reglerne - heldigvis :o) men men men alligevel "lykkes" det os indimellem at møde folk med løs hund! Jeg fatter det ikke - er de idioter? Og den der holdning de så tillader sig at have! Som om det er mig der er noget galt med/gør noget forkert! Når man "tillader" sig at kræve at de kalder deres kræ til sig....
Når vi går på gader og stræder, der hvor vi bor, så er vi altid opmærksomme og ser vi en hund komme imod os på samme fortov - ja så går vi over på det modsatte fortov! Nogle vil helt sikkert sige vi overdriver, men så skulle de bare følges med os et par dage - Sumo udviser jo nogle signaler - han er blevet bange og usikker så han stivner fx - og det lagt sammen med hans strittende ører og stirrende øjne gør at andre hunde (naturligvis) ofte opfatter ham som dominerende og/eller aggressiv :o( hvilket ofte har medført at andre hunde har gjort udfald mod ham når vi har passeret - derfor går vi nu ganske enkelt over på det andet fortov for at undgå flere grimme oplevelser...
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.174
.Derfor holder jeg skarpt øje med alle løse hunde, og kalder Kia til mig, og snor på.
Jeg tror hun ville blive så bange at hun ville stikke af, hvis ikke hun havde snor på.
Oplever desværre mange der ikke kalder deres hunde til sig, når de ser andre hunde og ejere derovre.
Og det på trods af stort åben landskab.
nov 2007
Følger: 41 Følgere: 39 Hunde: 1 Emner: 71 Svar: 1.493
okt 2007
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 45
EFTERLYSNING!
Vi vil MEGET GERNE i kontakt med den pige, som har de to Huskyer, Leica & Dixie.
De legede med vores Beagle hvalp, Max, ude i hundeskoven Aalborg Øst sidste torsdag. Den ene af hundene bed i leg Max. Og det er jo hvad der kan ske i hundeskoven, og det var bare leg. Desværre fik lille Max et vred i hans underkæbe, da han forsøgte at vride sig fri af bidet.
Vi måtte en tur på hospitalet med ham fredag morgen da Max var i store smertet, heldigvis ikke noget brud at se på røntgenbilledet, og medicin tager nu han smerter, men han har det godt.
Max har det ok igen - Dog skal dette selvfølgelig meldes til både vores og hendes/din hundeforsikring, og vi vil derfor meget gerne i kontakt med dig
Håber du er derude og læser dette, eller også kender du måske Leica, Dixie og deres ejer og vil fortælle hende vi gerne vil i kontakt med hende eller fortælle os, hvordan vi kan komme i kontakt med hende
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.758
Der findes mange nysgerrige hunde, som går tæt på andre hunde for at se hvad de er for nogen samt for at lege med dem. Så man skal lige slå koldt vand i blodet mht de overfald.
I de situationer hvor en hund faktisk angribes, så er det frygteligt for alle parter, det er helt sikkert.
aug 2010
dec 2008
Jeg har talt med ejeren, og har gjort hende bekendt med snor, hvis hunden ikke lystre, men næh nej hendes gør ikke noget.... og ja det er den stakkels hund, som en dag løber over til den "forkerte" hund, som ikke kan med andre.. og hvor ejeren måske ikke er opmærksom.. og tro mig, så får piben en anden lyd.. og det er jeg så træt af.. for i pressen er det stakkels lille hund, der er blevet bidt af anden hund.. og det er igen ejeren som fejler... jeg fatter det ikke... for ja det er synd for den lille hund, at ejeren ikke bare kan tage en snor på.
aug 2010
dec 2008
aug 2010
aug 2010
dec 2008
dec 2008
aug 2010
dec 2008
okt 2010
Her til morgen var manden nede og lufte pigerne, da han så mødte en kvindelig ejer med en LØS amr. bulldog uden mundkurv. Jeg hørte den lille "skabe" sig udenfor og kigger så ud. Der står den lille på bagben op af bulldoggens bagben og snuser. Den var meget fredelig, kunne jeg se og det fortalte manden osse at den var, men jeg var ikke tryg ved det.
Desuden fortalte manden, at den lille " nappede" bulldoggen i læben uden at den anden gjorde noget, så moralen er vel, at det ikke er alle listehunde, der er farlige, men det retfærdiggør ikke at de ikke overholder loven.
Men han var en smuk hund, kunne jeg da se.
aug 2010
Mange overfald på hunde