{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.004 visninger | Oprettet:

Rasende {{forumTopicSubject}}

Min kæreste kommer gående rundt om hjørnet her hvor vi bor med vores hunde i snor, en muskelhund kommer løbende og i løbet af få sek ligger den ovenpå min lille hund, Min kæreste tager omgående aft i muskelhunden og smider den væk, i ca ti sek står han foran hunden og bare står mens den knurre af ham, da den finder ud af han ikke er bange forsøger den igen at komme bagom min kæreste og hen til hundene, han får dog blokeret for den.
Ejeren gør intet, han siger min kæreste blot skal skubbe den væk, den stikker af fra ejeren igen og løber direkte ud og begynder at overfalde en anden hund.
Her hvor vi bor er de ikke lovlige, det til trod er denne mand flyttet ind i sin bolig for nylig med hunden.
Jeg er rasende, gal, vred, hvorfor bar denne hund ikke mundkurv, hvorfor var den ikke i snor.
Disse mennesker vil jeg helt ikke i klammeri med, men den hund skal fjernes, den gik både efter mine hunde og min kæreste.
Er det Politiet først, eller boligselskabet.
Jeg simpelhen koger.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rasende
  • #1   2. feb 2011 Tag fat i begge, sig at du mener det er en af de 13 listehunde og at den ikke bliver holkdt forsvareligt i forhold til den lovgivningen der er både i boligforeningen og den nye.
    Håber at både kæresten og hunden er ok.

• #2   2. feb 2011 jeg synes du skal ringe til boligselskabet, jeg ved ikke hvad regle de har ang hunde, for der hvor vi bo er der nok 50 race vis ikke mere som man ikke må ha her oppe, og vis det er forbudt der hvor i bo bliver han jo smidt ud eller får at vide han skal skaffe sig af med hunde.

• SuHo
    SuHo Tilmeldt:
    jan 2011

Følger: 2 Emner: 2 Svar: 403
    #3   2. feb 2011 Jeg ville klage på stedet til både politi og boligselskab. Det der ligner ikke noget, næste gang kan det være din kæreste det går ud over eller et andet menneske.
    Ja den sidste idiot er ikke født endnu.

Håber I er kommet jer sådan nogenlunde over forskrækkelsen.

• #4   2. feb 2011 De er forbudte her, og dette er en pittbull, ingen tvivl om det, den er rednose og har gule øjne, brun med lidt hvidt og ikke særlig høj.
    Min lille hund lagde den jo ned så hun virker godt rystet og ville ikke snakke med andre bagefter, jeg simpelhen koger af raseri.
    Kæresten skete der intet med, tror også han var gået fuldkommen amok havde den gjort noget, han er en stor mand og ikke bange for hunde, men han var bange for den skadede vores små hunde endnu mere

• #5   2. feb 2011 Fy for pokker. Ja meld den begge steder.
    Godt det var dinn mand der gik med hundene, og han kunne klare køteren.

• #6   2. feb 2011 jeg ville kontakte boligselskabet

Ang. race, mundkurv snor osv, så kan politiet kun gøre noget, hvis hunden er født efter d. 17. marts 2010, da det kun er de hunde, hvor ejeren skal kunne bevise racen.... hunde født før denne dato er det stadig politi som skal bevise racen, og dette er umuligt, da det kræver en dyrlæges underskrift som bevis af racen.. og dette vil/kan dyrlæger ikke.

Synes det lyder en rigtig træls situation...

Nu var jeg der ikke, men tvivler på, at det Susan H skriver, at det snart går ud over et menneske kommer til at ske.. disse hunde, hvis de har problemer, så er det altså oftes med andre hunde/dyr.. og meget sjældent mennesker..

Håber din hund har det godt efter omstændighederne.

• #7   2. feb 2011 Jeg ville absolut osse melde begge steder. Selv hvis ikke det er en listehund, så kan man jo altså ryge ud af et boligselskab (eller alternativt få besked på at komme af med hunden), hvis den opfører sig agressivt og er til gene for naboer mm.

Og det samme gælder jo politiet -selv hvis det vurderes at det ikke er en listehund, kan ejer få bøder, blive pålagt at bruge line + mundkurv og i yderste konsekvens at aflive hunden, såfremt den er agressiv og render og overfalder andre.

Så få det meldt begge steder, og så håber jeg da i bliver fri for at se mere til den.

• #8   2. feb 2011 Louise.
    Den gik jo efter kæresten, blot var han iskold og forholdt sig helt stille, men som han sagde, sjovt var det ikke at stirre på de blottede tænder mens hunden knurrede, og havde han bevæget sig der havde den bidt, den gjorde først tegn til andet da den ikke vandt den duel hvis man kan sige det sådan.
    Jeg er ikke som sådan imod disse hunde, men hvis ejeren ikke kan finde ud af at holde den i snor, og opdrage den, så udgør den altså en potientel fare for andre, havde det været lille mig havde jeg slet ikke kunne hjælpe min hund.
    Jeg tror dette er en ung hund, den er ikke helt udviklet endnu og det er så tydeligt den er MH

• #9   2. feb 2011 Jeg tvivler ikke på racen.. gjorde dig blot bekendt med, hvad politiet kan gøre ang. racerne, og det kommer meget an på hvornår de er født...

• #10   2. feb 2011 Jeg håber ved gud heller ikke at møde den igen Michelle.
    Lige nu er jeg klar til hvad som helst, den skal bare væk, det var jo ikke kun min den tog, den fortsatte med en anden ude på plænen bagefter.

• #11   2. feb 2011 louise S
    Hvis det er en pitbull har den jo været forbudt hele sit liv, medmindre den er usansynligt gammel.

• #12   2. feb 2011 Det er en pitbull, ikke en amstaff, jeg ved godt de ligner meget, men den her tvivler jeg slet ikke på er pittbull, se min beskrivelse, og ja de er forbudte, åh jeg dirre af raseri, hvis så ejerne var kommet løbende eller noget, men han gjorde absolut intet

• #13   2. feb 2011 Cocio... ja det er jeg skam med på.. jeg gentager igen.. hvis hunden er født før d. 17. marts 2010, så er det politiet, som skal bevise race, ved hjælp fra en dyrlæge. Ingen dyrlæge kan eller vil bestemme race ud fra udseende... derfor den nye lov er lavet, som den er, hvor det er ejeren, som skal kunne dokumentere racen.. og ja det er grunden til at der stadig er Pitts selvom det har været ulovlige så længe.. politiet kan ikke gøre noget... og det er måske så den eneste fordel ved den nye lov, at det er op til ejeren at bevise racen.

• #14   2. feb 2011 Kennel.. var du med på turen??

• #15   2. feb 2011 nej jeg hørte det kun da det var lige uden for døren, og løb ud, men der var det overstået

• #17   2. feb 2011 ok..

• #18   2. feb 2011 Boligselskabet viste godt de var her, har lige ringet, de skulle være ude inden uge 5, hvilket jo er nu, der var faktisk to på et tidspunkt.
    De vil nu bruge advokat og smide ham ud sammen med hunden, men jeg tænker lidt, hvis min hund har lidt overlast, hun er ikke bidt, men fik jo alle dens kilo banket oven på ryggen da den lagde hende ned, så skal det vel anmeldes i forhold til forsikring

• #19   2. feb 2011 umiddelbart dækker forsikring da kun fysisk skade.. du kan jo i ikke bevise psykisk skade..??? eller tager jeg helt fejl der?

• #20   2. feb 2011 Jeg tror det Kennel mener er, at har hendes hund fået skader i ryg eller andet, pga den store hund ovenpå den, så ville det jo være passende, at skadeforvolder afholder udgifterne til evt behandling.

• #21   2. feb 2011 Louise.
    Lige nu viser hun tegn på at have slået ryggen, hun har ondt da den jo væltede hende ned på jorden og stod på hende til kæresten fik den væk, men jeg tager hende til dyrlægen nu her

• #22   2. feb 2011 Kennel: Og hvis det er sådan, det skal forstås, så synes jeg bestemt du skal anmelde det, så forsikringen kan komme ind over.

• #23   2. feb 2011 Præcis lynnerup

• #24   2. feb 2011 ja så skal det jo anmeldes til politiet.. og jeg ville da tage hunden til dyrlægen med det samme, hvis den har lidt overlast..

• #25   2. feb 2011 Den er på vej ud af døren, svært at sige om det er skade eller chokket, hun er jo en glad lille hund der gerne snakker med alle andre hunde, og hun var i snor, så jeg ved ikke havd der er hvad, men vi tager afsted nu

• #26   2. feb 2011 Ejj det er jeg ked af at høre.
    Det er bare et mareridt at opleve.. Og efterfølgende leve med frygten for at det vil ske igen.
    Håber de så også kommer ud i løbet af ugen, så I slipper for den frygt.
    God bedring med den bette

Og vil også sige som de andre..
    Politi, forsikring og boligselskab skal underrettes..

Det er simpelthen under al kritik

• #27   2. feb 2011 Hold da op! Måtte lige se hvor det er du bor, Flindt. Troede lige et øjeblik at det var her i mit område. En ung mand ( fyr/ stor knægt) har også en pit han ikke har styr på. Alligevel render den ofte løs. En aften da jeg kom gående med Isis og Igor, kom den her pit så rundt om et hjørne. Isis gik fuldstændig amok og jeg fik i et snuptag Igor op på armen ( det var jeg bare nøde til ). Den anden hund ( rednose, gule øjne, kuperet øre ) kom tættere og trttere på selvom både Isis og jeg galpede op om at den skulle forsvinde. Ejeren ? Tja, han gemte sig oppe på atletikbanen ( kujon ). Det endte med at jeg lossede hunden sådan i siden, at den løb sin vej. Kors hvor jeg rystede bagefter.

• #28   2. feb 2011 Lea.
    Er ked af du også har måtte opleve dette.
    Hanne.
    Ja jeg er også bange for dette vil give hende en anden addfærd, men vi må se.

Vi har været hos dyrlægen, heldigvis er det kun slaget hun har ondt af.
    Vi har anmeldt til boligforeningen og beboernævnet, og der er faktisk skrevet til denne mand at hunde skulle være væk senest ved indagegen til uge 5, det var den så ikke, men nu kan de så hurtigt gøre noget ved det.
    Han er anmeldt til Politiet med henblik på jeg aldrig ville kunne tilgive mig selv om det gik ud over andre og specielt mennesker, da denne hund jo gik direkte efter min kæreste da den ikke måtte slagte vores hund.
    En rystende dag, jeg er så vred så vred, og skræmt, jeg har altid holdt på at disse hunde var i orden, men nu er det desværre 2 gang jeg har en oplevelse omkring disse hunde og jeg tilslutter mig nu helt mundkurv, til trods for jeg synes det er synd og jeg stadig godt kan lide disse hunde, bare ikke i nærheden af mine mere.

Kommentér på:
Rasende

Annonce