{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.298 visninger | Oprettet:

Man bliver så bange {{forumTopicSubject}}

Har bare lige brug for at skrive min oplevelse ned, så undskyld hvis det er rodet

Manden og jeg var ude og gå aftentur med hundene og vores lille nyfødte dreng, som vi har gjort så ofte før. Da vi næsten var hjemme mødte vi på stien en kvinde med to hunde. Vi har mødt dem før, men aldrig sådan helt tæt på, da vores to cavalier er nogle pivskider og de to andre er nogle ordentlige krabater - rottweiler/muskelhunde-agtige. Kvinden trækker sine hunde ind på græsstykket ved siden af stien og vi bevæger os roligt nedad imod dem. Pludselig mister kvinden så grebet i den ene, som farer i flæsket på vores den yngste. Jeg ved ikke hvad der sker, men den anden får også revet sig løs og det går ud over vores ældste. Jeg husker ærligt talt ikke hvad der sker, men jeg ved i hvert fald at jeg på et tidspunkt ligger oven på den ene af de store hunde og har fat i halsbåndet på den, mens den konstant kaster sig over vores den ældste, da deres snore er viklet ind i hinanden og han ikke kan komme væk. Jeg gør ALT for at holde den væk fra min lille hund og frygter samtidig helt vildt at hunden skal få fat i mig, for den knurrer og snerrer helt vildt. Kvinden kommer mig til undsætning og jeg får taget snoren af vores gamle, der skriger og skriger og skriger. De to andre er løbet væk - jeg kan kun høre min lille hunds skrig og min mand løber efter dem. Kvindens hund vender tilbage og min mand finder vores lille hund, hvis snor har sat sig fast under vores bil og jeg bærer vores den ældste hjem (ca. 30 meter fra hvor hele scenariet udspillede sig). Jeg går tilbage til vores søn, der har sovet sig igennem det hele i barnevognen. Vi får udvekslet adresser og kvinden bløder en del fra hånden - hun siger at det var vores den ældste der bed, men at det kunne hun virkelig godt forstå, så hun var ikke vred eller noget.
Vores hunde ser ud til at være okay fysisk, men de er rystende nervøse. Har givet dem masser af godbidder og kærlighed, men den ældste gemmer sig hele tiden under skrivebordet smiley
Kvinden mente at hendes hunde bare ville lege, men jeg synes måske ikke det er helt normal legeadfærd eller også er det bare ikke den måde mine hunde er vant til at lege på.
I hvert fald var det en rigtig væmmelig oplevelse og jeg er bare så ked af det på mine hundes vegne. Jeg forstår ikke hvorfor man vælger at anskaffe sig sådan nogle krabater, når man ikke kan holde dem - er det ikke alt for væmmeligt for én selv og alle andre? Måske var de ikke aggressive og de bed vist heller ikke, men derfor kan de jo godt have gjort skade på mine hundes psyke.
I morgen tror jeg at jeg går op til kvinden og fortæller at mine hunde er ok fysisk og hører til hvordan hendes hånd har det. Tror vi alle blev lige chokerede.

Bare lige lidt øv fra mig og mine drenge smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Man bliver så bange
  • #1   1. feb 2011 Puha en oplevelse!
    Håber dine hunde og i selv kommer ovenpå igen..


  • #3   1. feb 2011 puha en grim oplevelse, håber din drenge kommer oven på psykisk efter den kedelig tur smiley og håber også du klare dig. kan da bestemt godt forstå din har bidt fra sig den var jo helt sikkert skræmt fra vis og sans og har forsøgt at forsvare sig selv.

    heldigt der ikke skete noget fysisk med jer, selvom det ikke er en kæmpe trøst, for oplevelsen i sig selv er væmmelig nok smiley

    sender mine tanker og ønsker jer go bedring.


  • #4   1. feb 2011 Du skal holde øje for en hund kan altså godt gå i chok
    Jeg har ogsåprøvet en af mine blev overfaldet ikk noget alvorligt men hun blev ved at være bange så jeg ringede til dyrlægen
    vi kørte derop og min dyrlæge sagde hun var ved at gå i chok


  • #5   1. feb 2011 ØV osse.... Surt at I skulle opleve det.... Håber I kommer ovenpå igen...

  • #6   1. feb 2011 Tak for de søde opbakkende ord.

    Jeg skal nok holde godt øje med dem. Jeg frygter godt nok for den ældste, der har sådan et sart sind og er ekstremt nervøst anlagt og vi kæmper en daglig kamp med ham. Den yngste virker helt ok.

    Ved nogen om vi kan få problemer med sagen, når vores ene hund bed hende? Eller er det hendes ansvar?
    Og hvad med psykiske skader på dyrene, hvis de har fået sådan nogle? Kan de påvises og afkræves forsikringspenge for?


  • #7   1. feb 2011 Hanne Margrethe - ja de er nemlig så sarte, og vores den ene er helt ekstrem, så jeg frygter godt nok lidt de næste par dage. Det er nok den slags alle hundeejere frygter smiley

  • #8   1. feb 2011 Det er hendes ansvar.
    Hun kan virkeligt ikke bebrejde jeres noget som helst.
    At hun ikke var vred fik mig nærmest til at se rødt. hun skulle være skamfuld om noget.

    Det er helt og holdent hendes ansvar om hun kan styre sine hunde.


  • #9   1. feb 2011 Vil ikke hænges op på det, men mener IKKE man må ynke hundene, men er ikke sikker.

    Håber I alle er okay smiley


  • #10   1. feb 2011 Vil da tro jeres lovpligtige hundeansvar går ind og dækker hvis det er....
    Synd for jer alle I skulle opleve det, men rart for en gangs skyld at læse partnerne ikke var ved at "rive hovederne" af hinanden.
    Held og lykke med jeres ældste Cavalier, håber den hurtigt kommer over det.


  • #11   1. feb 2011 tror janni har ret men det kan være rigtig svært når ens hund er bange

  • #13   1. feb 2011 Jeg ville altså skynde mig at melde det til politiet, så hvis der bliver noget kan i dokumentere at hendes hunde har overfaldet og så var jeg altså taget en tur til dyrlægen med begge hunde og få dem tjekket igennem, der kan gemme sig et pænt sår i sådan en cavalier pels, snakker af erfaring her.

  • #14   1. feb 2011 jeg ville melde det
    og hun skal slet ik komme med anklager
    det er hende der ikke kunne holde hendes lorte hunde


    jeg tænder helt af når folk ik kan styre deres hunde.
    så skulle de sku ik ha dem..

    synd for dine små drenge . håber de klare sig-


  • #15   2. feb 2011 Øv , ja det er det man gruer for en dag på ens ture, jeg ville helt sikkert anmelde det, for det er måske ikke første gang hendes hunde gør det. uanset om der er sket noget eller ej, og også med henblik på at hendes forsikring skal dække noget,

Kommentér på:
Man bliver så bange

Annonce