Uheldige lille Bellis.. {{forumTopicSubject}}
Iiih altså de sidste par dage har vi ikke været heldige i vovseland. så mange dumme ting. Først børn der var syge så de ikke gad lege. Bagefter så uheld med vovse.
I går sidst på eftermiddagen tog Bellis lige et dyk ud over ryggen på vores sofa. Hun faldt "sidelæns" så hun ramte enten på sin hofte eller skævt på benet, det ved jeg ikke da jeg ikke kunne se det. Heldigvis er sofaryggen ikke mere end 50-55 cm høj ca., da jeg havde taget puderne ned fra ryglænet. Hun hopper normalt ud over sofaen der, hvis puderne er nede, men så lander hun på puderne som ligger bag ryglænet på gulvet og på alle 4 ben og ikke i et fald.
Hun sagde ikke en lyd da hun faldt eller landede. Hun har haltet på sit venstre bagben siden og jeg synes ikke det ser bedre ud her til morgen med hendes gang. Hun forsøger at stå på benet og det går, men hun trækker benet op under sig når hun skal gå. Så når hun skal fra a til b går hun mere på 3 ben end 4. Hun piver ikke og jeg må godt røre ved hendes ben, men Iiih der er ingen tvivl om at hun fik et slag.
Jeg har ondt helt ind i hjertet når jeg ved at alt ikke er som det skal være og lille Bellis har ondt. Jeg ringede til vores søde opdrætter Gitte i går, for hun har erfaringen med om jeg skulle have fat i dr.dyr med det samme, da jeg altså er lidt pylret over min lille vaps. Hun sagde at det sandsynlgvis var slaget og at Bellis nok har forstuvet benet/hoften, hvilket også er min teori. Vi snakkede om at jeg lige skulle se tiden an til i dag, for slaget i sig selv kan jo være nok til hun fik avs.
Jeg synes bare det er så ÆV at hun ikke støtter bare lidt mere på benet her til morgen så jeg vil have fat i dyrlægen her i formiddag.
Er der ellers nogen der har husråd til hvordan jeg kan hjælpe indtil jeg kan få fat i dyrlægen? F.eks skal jeg lægge koldt på/varmt eller bare lade hende være? Som sagt så piver hun heldigvis overhovedet ikke og har sovet fint lige ved siden af mig på den føromtalte, men nu udskældte sofa..
Og for lige at føje spot til skade så er Bellis absolut irriteret over at skifte tænder. Hun gider ikke spise sin mad, med mindre det er noget blødt så som ris og kylling eller tun. (så det får hun så i kombination med meget opblødet hvalpemad.)
Og så fik jeg selvf. også lige klippet en mm for meget af da hun skulle have klippet negle inden faldet så piv sagde hun..
Æv hvor er det altså bare for meget at være uheldig vovse..
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 159 Hunde: 1 Emner: 311 Svar: 6.944
okt 2010
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 39 Svar: 410
Vi har fået aftale med dyrlægen her til middag, så jeg håber han kan berolige os ldt og hjælpe min stakkels lille vaps til at komme på 4 ben igen..
nov 2009
Følger: 30 Følgere: 30 Hunde: 7 Emner: 61 Svar: 4.061
okt 2010
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 39 Svar: 410
Uheldige lille Bellis..