646 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Vil ikke rigtigt spise :( Vil ikke rigtigt spise :(

Har min amstaff på 3½ år , Kunne godt bruge lidt hjælp til at få den til at spise.. den vejer kun 21 kg, og 48 cm. til ryggen, og kan se i min profil tekst at den i 2007 vejede 20 kg.
Da den var hvalp startede jeg med at give den royal canin, det var den ikke vild med, så prøvede Hills, det var heller ikke nogle stor succes.. så gik vi over til barf, og har givede den det sidste års tid, men den har heller ikke været helt glad for det, den snuser bare til skålen og går igen, nogle gange spiser den self.
men nu er jeg gået over til at prøve tørfoder igen, fik anbefalt at prøve Real nature, da det minder meget om barf.. da de mente det er ris og korn den ikke er meget for, som er i nogle af de andre slags tørfoder.. Men real nature er sku heller ikke lige hans livret, den snuser bare til skålen og smutter, kun ca hver 3 dag gider den spise noget ( knap 2 uger siden jeg starede på det ) .
Giver ikke for meget i skålen, og har den ikke spist det inden 5 min, fjener jeg skålen og prøver med noget nyt dagen efter..
Hvad gør jeg? smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vil ikke rigtigt spise :(
  • #1   31. jan 2011 Avs- ja, den er da svær.
    Hvordan har din hund det ellers ? Er den glad og har energi ? Virker den træt og ked ? Hvad laver den i løbet af en dag ? Får den godbidder som den geren vil spise ? Rester fra middagsbordet, måske ?

• #2   31. jan 2011 Det er ikke sikkert at han skal veje mere:o) Men hvis han ikke vil spise ville jeg måske overveje en tur til dyrlægen? Eller bare ringe og snakke med dem?:o)

• #3   31. jan 2011 Når jeg ser billederne af Balto, ligner han en sund og glad hund, der ikke mangler noget! Hvorfor skal han tage på?

Hvis han er glad og energisk, vil jeg ikke mene, at du skal gøre noget som helst, men bare lade ham passe sine madvaner :o)

• #4   31. jan 2011 Den spiser godtnok de forskellige godbider når den får dem, men ikke tit jeg sådanne har godbidder..
    men har jeg haft noget fra aftensmaden plejer jeg komme det i når jeg har givet den barf ( an på self. hvad jeg har fået at spise )
    Men ellers har den det godt, fuld af energi, altid glad..

• #5   31. jan 2011 Hvis den er glad og fuld af energi, er der ingen grund til at være bekymret. Du kan evt samle nogle afføringsprøver samme ( tre x afføring- en hver dag i tre dage ) og få tjekket for orm. Nogle hunde er ikke de store madøre og har det alligevel godt.

• #6   31. jan 2011 Lea & maj-britt .. hm ja tor nu nok den er sund og rask nok, ser det hvertfald ud til, men kunne da godt prøve lige få det chekket..
    det var når man ser alle de andre amstaff, de vejer 10 kg mere, selvom de er yngre.. får det bare dårligt over at den kun vil spise 2 håndfulde tørkost, hver anden dag..

• #7   31. jan 2011 Alle de andre er sikkert ikke rigtige AST'er skal du se. Ud fra billederne er han i rigtig flot foderstand, og ud fra standarden skal han ikke være højere end 48cm (standarden siger intet om vægt, andet end at hunden skal se harmonisk ud, og det synes jeg at Balto gør).

Du skal også tænke på at det er bedre for hans led at være på den slanke side. smiley

• #8   31. jan 2011 ... Altså, enten ikke rigtige, eller også er de for store. smiley

• #9   31. jan 2011 Prøv at lade den arbejde for maden istedet for at servere det i en skål....spred det ud i haven og har du ikke have så et andet egnet sted såsom fodboldbaner ell lign. Put det i en plastflaske uden låg(altid under opsyn) eller i en kong.

• #10   31. jan 2011 Sådan en Schæfer har jeg, han spiser når han har lyst, og ikke ret meget. Jeg har også prøvet alt muligt efterhånden, men BARF er det han spiser mest af.
    Han får så en del godbidder i løbet af dagen, men stort spisende bliver han nok aldrig.
    Jeg synes han er for tynd, men han er super flot i pelsen, klar i øjne osv.
    Han har også rigeligt med energi, så mit råd må være at du lever med det.
    Jeg har opgivet at gøre noget ved min, og hellere lidt for tynd end overvægtog smiley
    Han får alt det han gider æde, så kan jeg jo ikke gøre mere.
    Spisevægring findes vist ikke hos hunde smiley

• #11   31. jan 2011 PS: synes han ser rigtig fin ud på billederne smiley

• #12   31. jan 2011 hmm ja okay, men jo mere energi den bruger, jo mere sulten bliver den vel, ligesom os mennesker?

Hvad med det olie med omega-3 til hunde, kunne det være en ide at gi lidt af det oven i?
    Og hvis den ikke spiser inden 5 min skal jeg vel føst gi den igen dagen efter, ikk?
    Og kom til at tænke på, nogle hunde har jo noget med de ikke vil drikke af en stål skål kom jeg til at tænke på, det kunne være jeg sku prøve at fodre i en glas skål!?

• #13   31. jan 2011 Som Lotte D skriver. Prøv at lade ham arbejde for maden. Put det i et viskestykke og bind knude omkring, dog skal han kunne få lidt ud så han ikke mister interessen.
    Spred det ud over gulvet og lad ham søge efter det. Hvis du har et aktiveringslegetøj så kom det deri, så bruger han hjernen mens han spiser.

Har du prøvet disse metoder? Han trænger måske til forandring hvis han altid har fået mad i en skål?

smiley

• #14   1. feb 2011 Det er nu mest med godbidder jeg gør det, men ellers plejer jeg sige sæt dig / gi pote eller noget, inden den får madden.. for stiller jeg det bare i skålen, er det ikke så spændene godtnok

• #15   1. feb 2011 Prøv at gøre maden mere spændende for ham. Du finder hurtigt ud af om det er det der skal til for at han vil spise.

Kommentér på:
Vil ikke rigtigt spise :(

Annonce