{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor mange opdrættere...
  • #1   26. jan 2011 man vælger sq da ikke hund ud efter farve men ud efter hunden personlighed

• #2   26. jan 2011 Besøgte kun en, havde set på hjemmesider og tog desværre ud fra den jeg syntes var pænest.
    Besøgte opdrætter da hvalpen var født.
    Og havde kun min elsket hund i 4,5år så aflivede jeg hende pga sygdom.

I dag ved jeg meget mere hvad jeg skal gå efter og hvad jeg ikke skal have.
    Og mine nu værende japanere er fra en super kennel jeg havde fået anbefaldet og havde mødt andre hvalpe fra. Dog besøgte jeg dem først da jeg hentede min hvalp, men min bedste veninde som også er opdrætter har en der fra så vidste hvad jeg gik ind til.

• #3   26. jan 2011 Jeg opsøgte 1 opdrætter og de virkede rigtig flinke, så jeg var ikke i tvivl. Og har bestemt ikke fortrudt det. JA hvorfor sort....ville helst ha haft en gul, men da de små sorte kom, kunne jeg sku ikke stå for dem....hehehe.

• #5   26. jan 2011 Inden jeg fik Reiki besøgte jeg 1 opdrætter. Havde stedet ikke virket sm det rette havde jeg besøgt flere. Men jeg havde ikke en finger at sætte på hans opdræt, hans hunde eller andet.
    Skulle jo så have haft hvalp derfra, men fik en halvvoksen hund istedet, da han fik reiki tilbage fra en køber;o)

Hvad Gaia engår, var det jo lidt et særtilfælde -hun var jo voksen da jeg fik hende.
    Men havde på forhånd ønsker om at min kommende hund ikke skulle have blå øjne, helst skulle være rød/sort og helst skulle have fuld have. SÅ kom Gaia, og alle ønskerne til udseende røg ud af vinduet *G*

For min skyld kan hunden egentlig være polkaprikket, hvis bare den har de ønskede egenskaber.
    Men self har jeg da osse foretrukne farver.

• #6   26. jan 2011 Jeg besøgte én opdrætter - da jeg skulle have Silas. Og det var hans opdrætter og han var allerede født.

Jeg valgte Silas ud fra farven - lys - fordi det er dem jeg bedst kan lide. Er ikke så vild med hårløse i mørke farver. Eller jo, det er jeg - men er mere vild med dem i lyse smiley
    Jeg vil altid vælge mine hunde ud fra farve (udseende) - ville fx aldrig vælge en sort hund, selvom det var den bedste i kuldet udstillingsmæssigt.

• #8   26. jan 2011 Jeg har ikke fundet min drømmehund endnu. Jeg elsker min Watson-fis over alt i verden, men der er ting ved ham der gør at han ikke er drømmen - f.eks at han er en fis mere højt gearet end jeg synes er sjovt, hvilket sagtens kan være min egen skyld. Watson har jeg købt fordi han var den af de to hvalpe jeg var skrevet op til der var ledig til sidst, og opdrætter mente at han ville egne sig godt til udstilling og agility.

Farven er sekundær, og det endte kønnet også med at blive, da jeg oprindeligt ville have en tricolor tæve, men er endt med en mægtig zobel hanhund. Næste hund måske, og der vil jeg sige at jeg efterhånden har besøgt og snakket med en del opdrættere (dog uden henblik på hvalpekøb).

Der er også farvekrav på min næste hund, da jeg har avlsplaner (HVIS og kun hvis den avlsgodkendes efter mine strengere-end-DKK kriterier - ellers er der dømt "bare" agility/udstililngshund).

Nu agter jeg ikke at avle efter farve, men ved at vælge tricolor skal jeg ikke lade mig begrænse af farve når jeg finder hanhund, så på den måde har jeg ingen problemer i at tilføje det som krav. Men sundhed, temp og bygning kommer altså først, for jeg kan ikke bruge en korrektfarvet hund til noget som helst hvis alt andet ikke er i orden.

• #9   26. jan 2011 Jeg kan så heller ikke se et problem i at gå efter en bestemt farve.

Det kan jo så komme til at betyde at man må vente lidt længere, førend en hund der lever op til ens krav til sundhed, temperament osv og som så osse har den rette farve, dukker op, men det må man jo så gøre op med sig selv om man vil.

• #10   26. jan 2011 Jeg synes at det er OK så længe der ikke er tale om en-eller-anden super sjælden farve som ikke findes i standarden - så bliver avlen for omstændig til mig.

• #12   26. jan 2011 Jeg kan virkelig heller ikke se noget problem i at vælge hund ud fra farve eller andet udseende. Man skal jo leve sammen med den hund i mange år og man skal vel også selv synes at den er pæn smiley

Jeg vælger ikke rigtig ud fra sind - da jeg ved at det er noget jeg kan arbejde med smiley Nu har jeg haft 3 hunde med meget forskellig sind. Cavalieren der var rolig og nem, Lilly som er terrier af sind og Silas som er en fims. Man vænner sig til de forskellige slags sind smiley
    Ville self aldrig vælge en hvalp som sidder og trykker sig - så hellere vente til der kommer en anden hvalp med mine ønsker smiley

• #13   26. jan 2011 Jeg så to forskellige opdrættere her hjemme og købte fra en tredje i udlandet, hvor den ene af de førnævnte opdrættere også havde en hund fra.

• #14   26. jan 2011 Jeg besøgte kun en opdrætter og er slet ikke i tvivl om at det var det helt rigtige for os. Den tæve vi fik var den tæve der var tilbage, og INGEN tvivl om at vi har været utrolig heldige med hende. Ville slet ikke ha kunne ha valgt en bedre hund selv om vi havde haft mulighenden for at vælge blandt flere. Også når jeg ser hendes søstre i dag, har vi fået den helt rigtige.. Anden tæve er også fra den opdrætter og der var vi først på venteliste og igen valgte vi den helt rigtige.

Farven gul var jeg heller ikke i tvivl om, da jeg synes den har et eller andet over sig i forhold til Harlekin og Blå. De tigeret var der ikke så mange af da vi kiggede efter hund, og er så så heldige vi har kunnet lave vores egen efter vores første tæve.

• #15   26. jan 2011 Jeg talte med mange opdrættere personligt, på udstillinger.

Jeg havde mange krav, og her i blandt farve. Jeg ville have en rød staff, og havde også sundhedskrav. Så INGEN af delene gik jeg på kompromis med.

Jeg kan ikke se, hvorfor man ikke kan have krav om farve, så længe man ikke slækker på sundhed.

Skulle jeg nogensinde være så heldig, at jeg skulle have en staff mere, så ved jeg også hvilken farve jeg ville have.

• #16   26. jan 2011 Jeg besøgte ikke nok opdrættere for så havde jeg aldrig købt der hvor jeg gjorde, men jeg elsker Gizmo og har aldrig fortrudt ham.

Næste gang er kennel valgt og det er efter mange besøg, farven ja jeg elsker Belnhaim cavaliere, kunne ikke skifte den farve ud med en af de andre..

Så er den lidt sværre når jeg skal have en ny efter Fluffy der væver jeg imellem Saluki og Border collie og saluki vil jeg have en Grizzel farvet da de er de smukkeste i mine øjne..

Borden ja den skal bare ikke være sort/hvis, men om den så er blue eller red merle eller brun/hvid eller Brun Tri, ja det må tiden vise...

• #17   26. jan 2011 Det med farven "kan" med nogle racer have indvirkning på hundens temperament, men så sandelig om man ikke skal gå mange år og kigge på dens udseende... så hvorfor ikke være lidt kræsen der også ? Jeg siger ikke man skal gå på kompromi med sundhed og opvækst. Jeg har da klart også mange krav. Det hele skal hænge sammen smiley Og ja - ved godt den perfekte hund ikke findes, men hvorfor ikke prøve...

• #18   26. jan 2011 Enzo's opdrætter var den første og sidste vi besøgte. Men vi havde undersøgt og kontaktet andre.
    Hele kuldet er mørk-brindle, hvilket jeg er meget tilfreds med, men vi kunne godt tænke os en rød engang ude i fremtiden hvis regeringen ikke gør det umuligt for os.

Nu var Enzo den eneste han i kuldet, men jeg mener det er opdrætters opgave at vælge hvalp til køber, da de jo kender hvalpens personlighed og energiniveau.
    Jeg tror ikke jeg selv kunne vælge min hvalp.

• #20   26. jan 2011 Som regel starter jeg med at møde min idealhund! På en prøve eller en udstilling.
    Og så begynder jeg simpelthen at studere "idealhundens" linier, på begge sider, og er det homogene, sunde og racetypiske hunde, så venter jeg bare på, at en fornuftig opdrætter laver noget i en kombination der vil gøre det sandsynligt, at resultatet bliver som mit ideal!
    Så, jeg har faktisk valgt hunden inden opdrætteren;-D

• #21   26. jan 2011 Hov, min ene race findes kun i den samme farve;-)
    Den anden race har mange godkendte farver og der er selvfølgelig farver jeg foretrækker frem for andre, men farven bliver aldrig afgørende for mit valg.

• #22   26. jan 2011 Jeg har besøgt tre kenneler i forbindelse med hundekøb. En for hver hund.

Den første hund - det var ikke gennemtænkt, men de to andre har jeg valgt ud fra linjerne og har derfor ikke haft brug for at besøge kenneler.

• #23   26. jan 2011 Hov - sorry, farven.
    Farven på hunden er uden betydning for mig. Men er tilfreds med dem jeg har haft, da det det er farver jeg godt kan lide. Især min nuværende har gode farver. Men det er ikke det, der er vigtigt for mig.

• #24   26. jan 2011 Jeg tror ikke, at jeg har fundet min drømmehund i denne omgang. Men jeg besøgte 3 DKK kenneler, dog ikke samme race. Fik kun besøgt en opdrætter af korthåret collie og det var en fejl.

Min hund er en omplacering, men synes nu farven er meget pæn smiley men det var ikke derfor, det blev ham.

Der er/var 2 opdrættere af korthårede collier i Danmark (DKK) og den ene havde en unghund til omplacering (vi ville have en unghund eller vente nogle år og købe en hvalp), det var derfor vi kom i kontakt med denne opdrætter.
    Hunden virkede rigtig - passede godt til mange af vores kriterier, desværre fik vi ikke hele historien/omstændighederne med inden køb. Opdrætter virkede rigtig flink og hundene var venlige og imødekommende, det eneste var, at de havde for mange, men det var jo derfor, at de sagde at de solgte nogle af de yngre hunde. Der var ikke tegn på at hundene ikke trivedes.

Kommentér på:
Hvor mange opdrættere...

Annonce