937 visninger
|
Oprettet:
Bider ting i stykker når den er alene! {{forumTopicSubject}}
Jeg aner ikke mit vildste fantasi hvad jeg skal stille. Vores hund Rollo har nu været alene hjemme for første gang men det gik ikke så godt da han ødelægge ting derhjemme. Og min mand vil nu gå af med ham hvor vi fik den fra. hvad gør vi ?
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.129
Lad ham være i et rum, han er tryg i. Lad evt radioen spille, så der er lidt baggrundslarm. Fjern alt han ikke må tygge i, som kan fjernes.
Så går I fra ham i 10 sek. Bare lige ud af døren og ind igen. Hvis han gør/piver, så vent med at gå ind, til han er rolig. Langsomt øges tiden, hvor I er væk. 30 sek, 1 min, 2, minutter, 5, minutter og så videre. Smid et nogle godbidder ud på gulvet inden I går. Så er det positivt (mmmm mad) at I går, og han har noget at lave.
Vild leg og hård motion kan give stress, så undgå dette lige inden I går. Aktivere hellere med et stort ben eller lidt snuseøvelser.
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.614
Går den sammen med de tre andre hunde når de er alene ?
dec 2005
Følger: 316 Følgere: 307 Hunde: 4 Emner: 558 Svar: 9.108
Når alt det er forklaret og gjort så sætter i jer ned og snakker om hvad det er I har gjort forkert. Hunden skal lære at være alene hjemme og det har den bestemt ikke når den er så bange at den skal ødelægge ting. Lån gerne bøger om emnet og hvis i ikke kan håndtere situationen imens hunden lærer at være alene hjemme så må hunden i bur mens den er alene hjemme, selvom det er forkert at straffe den for jeres egen fejl, men hellere det end i ødelægger den endnu mere.
dec 2007
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 1 Emner: 374 Svar: 2.727
Vivi: Hvor må jeg dog give dig ret, det ikke pænt men sådan er det desværre
jan 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 3 Emner: 20 Svar: 64
aug 2008
Det tager noget tid at lære en hund at være alene. Der er masser af metoder at vælge imellem.
Prøv evt. at sprede noget af hundens mad ud på gulvet i et rum. Gå selv ud fra rummet. Kom tilbage inden hunden er færdig med at spise. Lad vær med at sige noget til den, men opfør dig normalt. Efterhånden kan man lade hunden være alene i et rum længre og længre tid ad gangen ( sørg for at den har foder spredt ud ) og så udvider man det til at man går ud af hoveddøren, lige efter at man har spredt foder rundt omkring på gulvet. Man kan være flere og flere minutter ude af døren efterhånden.
En god ting vil også være, at hunden er mentalt træt inden man efterlader den. Når man alligevel er ude og gå morgentur, kan man sagtens lige bruge 10-15 minutter på at lave lidt lydighedstræning. Så er hunden dejlig træt når I kommer hjem fra turen.
Evt kan man også lave en optagelse af ens egen stemme på en båndoptager el. som man så sætter i gang når man forlader hunden ( hundens navn må ikke siges på optagelserne )
jan 2011
feb 2006
aug 2008
jan 2011
jan 2011
aug 2008
Det virker jo som utryghed, hvilket man så godt kan sætte sig ind i fra hundens side. Har ingen af jer mulighed for at tag nogle dage fri fra arbejde og så lære den at være alene ?
Det er desværre ikke noget der kan klares på et par dage. Alternativet kunne være, at I køber et stort bur til den, hvor den kan være nr den er alene. For at vænne den til buret, giver man den alle dens måltider derinde og også lidt ekstra guf. De første par gange, må buret endelig ikke lukkes i.
feb 2006
Men så skal I vente til han er faldet til hos jer. Han er hevet væk fra sine vante omgivelser, blevet forladt af sin familie. Klart han ikke kan håndtere at blive efterladt igen. Start træningen med ham.
jan 2011
dec 2005
Følger: 316 Følgere: 307 Hunde: 4 Emner: 558 Svar: 9.108
jan 2011
jan 2011
maj 2009
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 4 Emner: 9 Svar: 109
Han er sikkert stadig nervøs for hvad der er sket i hans liv, og den alder er jo "problematisk" for de fleste hunde i forvejen...
så held og lykke med træningen, og han ligner jo en skøn hund. Så få snakket med din mand om tingene og få sat lidt træning igang, og så skal Rollo nok blive en god alene-hjemme hund med tiden
Bider ting i stykker når den er alene!