5.189 visninger
|
Oprettet:
hvad koster det at have Chihuahua? {{forumTopicSubject}}
Hejsa.
Jeg kunne meget godt tænke mig at høre hvor meget jer med en chihuahua bruger på jeres hund.. pr. måned/år..eller hvordan I lige udregner det
apr 2009
Følger: 81 Følgere: 83 Hunde: 4 Emner: 200 Svar: 6.870
Men en Chihuahua koster som sådan det samme som hvilken som helst anden race. Det er kun mad og godbider den er billigere i.
Vacciner, tilbehør, forsikring, træning mv. er jo den samme pris, som ved anden race jo.
Men er da spændt på at se nogle med et præcist budget pr. måned over hvad deres Chihuahua koster.
aug 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 19 Svar: 271
maj 2007
Følger: 93 Følgere: 93 Hunde: 2 Emner: 336 Svar: 4.272
MEN det er nok også fordi jeg slet ikke kan lade være med at købe købe og køøøøøbe til dem, alt fra masser af godbidder til halsbånd, nye kurve og div. ting som de nok godt kunne leve uden, men KAN bare ikke lade være;o))....
Nej tror det er umuligt at regne på... Micki er fx sund og rask, har aldrig fået en tandrensning endnu, og ja er sjældent til dyrelæge (7-9-13)
Så har vi Caspar, som har allergi, epilepsi, problemer med ryg og hofte, og går til massage og kiropraktor, han koster mig jo så lidt mere;o)... (men han er ALLE pengene værd)
Så et godt råd er at tegne en sygeforsikring ca 1500kr årligt inkl ansvarsforsikring) Så hvis din hund bliver syg er du i de fleste situationer sikret...
Og så evt ha en konto hvor du smider en plovmand ind hver måned(eller hveranden) så du altid har lidt i baghånden. Så er du godt sikret...
Men tror ikke en chi koster mere eller mindre end andre hunde sådan hvis man bare siger de ting de SKAL ha, kun lidt mindre i foder selvfølgelig:o)
jun 2009
Følger: 34 Følgere: 22 Hunde: 7 Svar: 543
to forsikringer to årlige dyrlægetjek og foder, med godbider bliver det nok 500 kr mere ca.
dækkener,seler og transporttasker har jeg nok i alt købt for under 3000 kr, og der går nok nogle år før jeg bruger flere penge på dækkener,seler og transporttasker. specielt fordi den nye taske virker rigtig god i forhold til de to gamle
månedligt ved jeg ikke
jun 2006
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 1
hvad koster det at have Chihuahua?