{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
964 visninger | Oprettet:

Camilla K
Camilla K
Følger: 2 Emner: 8 Svar: 26

gammel angriber, lille - hvorfor??? {{forumTopicSubject}}

Min kammerat og jeg har fået os et lille hunde problem, som vi ikke helt forstå hvorfor sker, jeg vil gerne hører om I har en Ide om dette:

Han har 2 FT springere en på 12år tæve og døv af alderen og den anden er knap 5 mdr.
Min hund er en gammel dansk hønsehund på knap 7 mdr.

Jeg havde min hund med ude ved hans den gamle helt fra start og ca 2 mdr efter fik han hans den bette og alle 3 unge har været sammen altid.

Min ligger sig ned når den gamle kommer og slikker den gamle i mundvigerne hvis hun kan komme til det. Den gamle brummer af de 2 små (ikke knurre) og lovre samtid med halen.
Men nu er den gamle begyndt at angribbe min hund og det er lige meget om hans den lille er der eller ej.
Hvis vi er ude og lufte dem alle 3 så går den gamle målrettet hen mod min og det samme indenfor.

Den gamle og min er med på jagt sammen og der er intet .

Vi har selv troet at det nok var fordi min var ved at komme i løbetid, for det er sket indenfor 1 mdr (3 angreb).
Men jeg har tænkt på om den gamle ikke kan finde ud af om de 2 små leger eller slogs, da hun ikke kan høre, men så burde den gamle ikke angribe når den er alene med min hund.

Jeg ved det ikke men jeg vil mægtigt gerne have nogle ideer og råd... kontruktive ideer og råd

smiley tak

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  gammel angriber, lille - hvorfor???
  • #1   23. jan 2011 Er alle tre hunde tæver? For din er jo ved at være kønsmoden, så det kan sagtens være en af grundene.

• Camilla K
    Camilla K Tilmeldt:
    jul 2007

#2   23. jan 2011 Ja alle 3 er tæver.
    Jeg syntes bare ikke tæverne imellem skullré slojs på den måde for min kæmper jo ikke om at overtage...

jeg ved det ikke???

Det må ikke lyde sådan at min hund "intet" gør, bare fordi hun er min... men vi er lidt fortvivlet

• #3   23. jan 2011 Tre tæver i en flok kan sagtens give problemer! Og en gammel hund, der kan mærke at kræfterne er ved at ebbe ud, vil ikke nødvendigvis være mild og overbærende.
    Jeg tror at I må acceptere, at den gamle ikke tolererer din hund, medmindre hun skal arbejde sammen med den på en jagt og tage konsekvensen af det og holde dem hver for sig!
    Lad de to unge nyde lidt uforpligtende pjat, men lad den gamle blive fri.

• #4   23. jan 2011 Det kunne tænkes at den gamle har smerter eller bare har det dårligt, jeg ville nok heller aldrig sætte 2 hvalpe sammen med en gammel døv hund, den skal da have noget ro og nyde sit otium i fred og ro, men få den tjekket af dyrlægen, den kan jo have ondt.

• #5   23. jan 2011 for mig lyder det som om din hunds "hvalpelicens" er udløbet, og den gamle egentlig bare synes at hun er jævnt træls nu, og at hun skal sættes på plads.

det vil kunne forklare at det er gået fint indtil nu, men at hun pludselig ændrer sig.

den mindste er for det første det yngre og desuden bor de sammen, så det er lidt anderledes med hende.

som andre siger, så må du nok acceptere at de ikke kan være sammen mere på samme måde...

• Camilla K
    Camilla K Tilmeldt:
    jul 2007

#6   23. jan 2011 Ja ja vi adskiller dem også, andet vil jo være synd og tosset for alle parter smiley

Jeg kan godt lide jeres kommentar ,, jævn træls" smiley for det tror jeg også den gamle syntes hi hi

Men jeg undre mig bare over den gamle lovre, jeg gad godt vide hvad der sker inde i hoved af den gamle.
    Gad også godt vide hvilke instinkter der spiller ind her - ur-instinkter måske???

Nadja: den gamle har ikke ondt og er frisk nok - undtagen hørelsen!

Kommentér på:
gammel angriber, lille - hvorfor???

Annonce