2.071 visninger
|
Oprettet:
Muskelhunde {{forumTopicSubject}}
Er en Amerikansk Staffordshire en anden race end en Engelsk Staffordshire Bull Terrier ??
Og nogen siger Engelsk Staffordshire Bull Terrier ikke er på listen, men bare skal bære mundkurv??
Hvor Amerikansk Staffordshire er på listen ??
Hvad er sandt og hvad er falsk (:
maj 2007
Følger: 39 Følgere: 37 Hunde: 6 Emner: 149 Svar: 2.516
american staffordshire terrier er på listen og SKAL bære mundkurv og 2 m line
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.694
Staffordshire bull terrier skal ikke bære mundkurv, og er ikke på listen.
American staffordshire skal bære mundkurv, og er på listen
jun 2007
Følger: 6 Følgere: 4 Hunde: 3 Emner: 6 Svar: 19
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 446 Svar: 3.686
Bullterrieren er IKKE på listen, og skal derfor heller ikke bære mundkurv.
aug 2008
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.694
De har meget forskellig oprindelse, oprindelsesland, størrelse osv.
nov 2008
Følger: 13 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 194 Svar: 1.733
mar 2010
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 91 Svar: 3.103
Men Staffen er lavet af Engelsk bulldog og en terrier der ikke længere eksisterer.
Og amstaffen er lavet af Pitbull, så vidt jeg har forstået, og resten af dens oprindelse ved jeg faktisk ikke noget om.
Men på google kan du søge info om begge racer og se forskelle.
nov 2008
aug 2008
Jeg forkortede det bare, fordi jeg ikke kunne stave til det - og så tænkte jeg ikke lige over at der også var noget der hed en bullterrier
nov 2008
mar 2010
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 91 Svar: 3.103
nov 2004
Følger: 33 Følgere: 31 Hunde: 6 Emner: 31 Svar: 356
Men man er SÅ langt tilbage, at det i dag er 2 forskellige racer, men det skulle vre noget med at nogen avlede på de kampgode gener (som blev til pitten - lidt mindre kompakt og med mere fremtrædent pandeben til at beskytte øjenhulerne) og andre avlede på de familievenlige hunde med vagtgenerne, som så blev en lidt større hund med et mere "åbent" ansigt, Amstaffen.
Men ja, vi er så langt tilbage at man ikke kan give Amstaffen skylden for at være en pitt længere.
Men i må ikke hænge mig op på det, det er som sagt en del år siden jeg kæste det, og ikke lige den race der interesserer mig mest jeg er til AmBullen somd et nok kan ses...
maj 2007
Følger: 27 Følgere: 27 Emner: 83 Svar: 1.167
Den tidlige forfædre af den amerikanske staffordshire terrier stammer fra England, hvor de blev brugt i bedriften, til bevogtning, hundekampe, og kammeratskab.
Indtil den første del af det 19. århundrede, var Bulldogs opdrættet i England med henblik på at tire tyre. Bulldogs afbilledet så sent som i 1870 ligner moderne amerikansk Staffordshire Terrier i højere grad end nutidens Bulldogs.
Nogle forfattere hævder det var White English Terrier, Fox Terrier, eller Black and Tan Terrier, som blev krydset med Bulldogen til at udvikle "Staffordshire Terrier", alle tre racer delte mange træk, de største forskelle er i farver, aggressivitet, og ånd.
Krydsningen af Bulldog og Terrier blev kaldt flere navne, herunder Bull-og-terrier hund, Half og Half, og Pit Hund eller Pit Bull Terrier.
Senere fik racen navnet "Staffordshire Bull Terrier" i England. Disse hunde begyndte at finde deres vej til Amerika så tidligt som i 1870, hvor de blev kendt som Pit Dog og Pit Bull Terrier, så den amerikanske Bull Terrier, og endnu senere for Yankee Terrier.
Amerikansk Staffordshire terriere vandt i popularitet i 1920'erne med "Pete hvalpen's" optrædener i Vor Gang (The Little Rascals) komedier, der bidrager til udbredelsen af racen.
I 1936, blev de godkendt til registrering i AKC Stud Book som Staffordshire Terrier, som tilhører terrier og molosser grupper.
Navnet på racen blev revideret 1 januar 1972 til den i dag kendte amerikanske Staffordshire Terrier, opdrættere i USA havde udviklet en race, der var tungere i vægt end den mindre Staffordshire Bull Terrier fra England - navneændringen var at adskille dem som separate racer.
Amerikansk staffordshire terrier og Staffordshire bull terrieren fra England har ifølge ovenstående samhængende historie/baggrund.
Muskelhunde