{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.136 visninger | Oprettet:

Jeg er i tvivl {{forumTopicSubject}}

Basse, som er Ridgeback bliver i øjeblikket fodret med Wolfsblut.
Han får olie blandet i og alligevel har han meget hård mave og det synes jeg er synd. Derfor overvejer jeg nu at skifte til Taste of the Wild High Prairie. Men måske var det bedre med Orijen ??
Er meget i tvivl så vil gerne høre fra jer.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg er i tvivl
  • #1   18. jan 2011 jeg synes taste of the wild minder meget om wolfsblut, jeg fodrer selv med de to produkter, men har dog ingen problemer.
    det kan jo kun komme an på en prøve hvad din hund fungerer på, har han hård mave så han har problemer med at komme af med afføringen eller ser det bare hårdt ud ?

• #2   18. jan 2011 Han har afføring flere gange og det er små hårde kugler der kommer ud. Han skal virkelig presse meget.

• #4   18. jan 2011 Hmm vi fodre alle med Wolfblut og har for en gangs skyld styr på de der maver ( specielt vores hanhund) Det kan ikke være andet han spiser??

• #5   18. jan 2011 du kunne evt. give lidt lever.. andre indvolde.. råt.. det sætter lidt gang i maven.

• #6   18. jan 2011 Der er ingen der kan svare dig på hvad du skal gøre. Du må prøve dig frem.
    Hundemaver er ikke ens, derfor vil det ikke hjælpe dig at spørge herinde.
    Hvis det er de 2 produkter du vil prøve, så må du bare igang smiley

• #7   18. jan 2011 Til orientering er Basse meget lidt spisende. Han er selvfølgelig blevet Barfet men det gad han ikke. Jeg har selvfølgelig læst om hundens ernæringsbehov men er bestemt ingen ekspert. Jeg vælger imellem kvalitetsprodukter og ville bare høre om andres erfaringer.

• #8   18. jan 2011 Min dyrlæge siger de skal presse meget, for så tømmer de selv deres analkirtler. men måske du skulle spørge din dyrlæge til råds? de må jo vide hvad de snakker om smiley

• #9   18. jan 2011 jens
    nu er de fodrer som bliver omtalt jo bestemt ikke papmad smiley

• #10   18. jan 2011 dobercrazy B
    Det vil jeg gøre. Og det lyder jo rigtigt med analkirtlerne. Dem døjer Basse i hvert tilfælde ikke med.

• #11   18. jan 2011 Jens
    det er jeg så helt uenig i, faktisk i alt hvad de skriver, jeg betaler lige netop ikke en formue og køber ikke et af de mærker der reklameres med. Jeg har i hvert fald ikke set nogen reklamer for det. jeg køber det jeg indholdsmæssigt mener er godt foder, og som min hund trives på

jeg har på ingen måde mulighed for at barfe jeg har overvejet det, men med det jeg har sat mig ind i det, er jeg for det første ikke blevet overbevist om at det er bedre, og selv hvis jeg var havde jeg ikke pladsen

• #12   18. jan 2011 jens A
    Jeg startede med Rigtig Hundemad da jeg fik ham. Og fulgte deres anbefalinger og anvisninger.Men han ville ikke spise nogen slags råt kød. Han tabte sig en del og derfor skiftede jeg til tørkost. Det er vel ikke givet at en hund bryder sig om råt kød ?? Dog vil Basse gerne gnave ben - men jeg har desværre ikke mulighed for at servere et kvart dyr for ham.

• #13   18. jan 2011 Jens
    nej jeg kan skam sagtens stå ved mine holdninger og jeg gentager da gerne mig selv, om du gider at tro på mig eller ej må du selv om, jeg ser dog ingen grund til at lyve så lad være med at være nedladende og tro at du kender min holdning bedre end jeg selv, jeg har været meget grundig i udvælgelsen af hundefoder, og din ordbog virker tydeligvis ikke, din oversættelse er i hvert fald forkert smiley
    jeg mangler ikke vilje, (men jeg mangler dog fryserplads, men ville sikkert ikke bruge pladsen om jeg så havde den) og jeg mangler i den grad beviser for at det er bedre, jeg har en sund og glad hund der trives og er glad for sin mad og hvis afførring er fin (også mængde mæssig), og ingen af dem jeg har hørt fra der barfer har kunnet komme med overbevisende argumnter for at jeg skulle skifte, hvorfor i alverden skulle jeg så gøre det

• #14   18. jan 2011 jens
    nu ved jeg ikke med dig, men jeg har ingen køter jeg har en hund, og jeg har ikke villet diskutere men debattere som et debat forum nu engang er til for, at du så begynder at ligge mig ord og holdninger i munden, kan jeg jo så ikke gøre for

• #15   18. jan 2011 Jens A: Så tal dog pænt til folk !!! Det er da utroligt at du ikke kan finde ud af det!

• #16   18. jan 2011 TS> har du ikke overvejet at skifte type inden for det mærke du bruger nu? Wolfblut har jo mange varianter, med stor forskellighed i sammensætningen. Hvad hedder den du bruger nu?

• #17   18. jan 2011 Jow har set på de andre varianter men er lidt bange for han ikke vil spise dem pga der er fisk i. Jeg har før prøvet med Fish4dogs og det var ingen succes. Lige nu får han Blue Mountain men kunne måske prøve Green Valley. Ærlig talt så havde tanken ikke strejfet mig, GG

• #18   18. jan 2011 Mange steder kan man købe en sampak af prøveposer med wolfblut. Så kan du se om nogle af variantere er bedre end andre..
    Nu er hundemaver meget forskellige, men da Mynte var på tørt havde hun mere lind afføring på foder med mindre råaske og mere fedt indhold.
    Så måske en variant med mere fedt og mindre råaske kunne hjælpe?

• #19   18. jan 2011 Tak for det råd. Basse kan sagtens tåle mere fedt, han er bestemt ikke overvægtig og han er meget aktiv. Ser lige på deklarationerne og bestiller en prøvepakke. Vil også gerne give ham lidt forskelligt.så det er fint

• #21   19. jan 2011 Jens
    Uanset hvad så er køter negativt ladet og selv om du muligvis ha køtere har jeg ikke.
    Og du var jo netop ikke ligeglad du var jo i fuld gang med at forklare mig at min virkelige holdning var at jeg gerne ville barfe men bare ikke havde viljen, og det var det jeg protesterede imod, for det passer ikke.

• #22   19. jan 2011 Jens
    Køter er lige så negativt som at kalde børn møgunger, tæve er kun negativt når det bruges om mennesker.

Og du fortsætter så med at tillægge mig holdninger, jeg kommer ikke med undskyldninger for noget jeg gerne vil. Og jeg påstår ikke at jeg vil barfe, tværtimod jeg har intet ønske om at barfe, om så det blev ordnet fot mig og leveret serveringsklart dagligt på adressen
    Jeg har valgt det jeg mener er bedst for min hund, det er ikke mit "i mangel af bedre" valg

• #23   19. jan 2011 "Køter er lige så negativt som at kalde børn møgunger, tæve er kun negativt når det bruges om mennesker."

- Præcis!!

• #25   19. jan 2011 Jeg har tænkt mig at prøve at vende min hvalp langsomt til Kingsmore hvalpefodder når den har vændet sig til at bo her.
    Skal gerne give dig besked om min erfaring med afføring 8-)

Jeg har nu heller ikke tænkt mig at Barfe. Bor i en etværelses på 50 kvm.
    Ingen kælder men et utæt skur uden el.
    Sorry ikke plads hehe

Kommentér på:
Jeg er i tvivl

Annonce