Hund nr. 2?? {{forumTopicSubject}}
Hej med jer..
Vi har en skøn Japansk spids dreng der bliver 2 år den 13. februar 2011. Vi har længe gået og talt om at få hund nr. 2. Zaki elsker simpelthen andre hunde når vi er ude og gå, men det er straks noget andet når der kommer hunde på besøg på matriklen.. Vi har 2 gange haft besøg af 2 hanhunde, og der gik det helt galt.. Begge var ældre end ham og ikke en han "kendte" i forvejen fra vores gå-ture..
Grunden til at vi overvejer at få en hund mere, er at de jo i bund og grund er flokdyr, og at han er alene i 6-8 timer om dagen.. Men måske er det fint nok?? Kan ikke rigtig finde ud af det..
Høre gerne fra andre der enten har +2 hunde eller som måske også overvejer dette?? Hvad skal man overveje? Huske? Have med i baghovedet? Fordele/ulemper???
Takker og bukker. Rigtig god lørdag derude
Kh. Fluff..
nov 2009
Følger: 30 Følgere: 30 Hunde: 7 Emner: 61 Svar: 4.036
De har så meget glæde af hinanden.
Selvfølgelig er der dobbelt dyrlæge, dobbelt træning, ja dobbelt af alt. Men men i min verden har de så meget glæde af hinanden at jeg gerne ofre det ekstra
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.147
I jeres tilfælde ville jeg tage en hvalp af modsat køn og lade den hund stiriliserer.
Fordele: To hunde kan have meget glæde af hinanden.
Og i vil have oplevelser ved og se deres sprog med hinanden.
Ulemper.
Begge hunde skal trænes og aktiveres, også hver for sig.
Alene træning også med den ny, så i kan skille dem ad og den ene kan blive hjemme.
Dyrlæge, foder,mindst dobbelt op.
Ferie? 2 hunde passet.
Men også mange dejlige oplevelser med to hunde.
feb 2006
Følger: 61 Følgere: 60 Hunde: 3 Emner: 775 Svar: 6.115
Jeg ville aldrig have mindre end 2. Det er dejligt og de har meget glæde af hinanden.
Hvad køn du skal vælge, vil jeg ikke kloge i.
Men ja, der er da mere arbejde i at have to. Men så længe man elsker det, betyder det intet
Hund nr. 2??