{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Orijens høje protein indhold??
  • #1   13. jan 2011 Intet, engang mente man at det høje proteintal i maden var klø fremkaldende og kunne give allergi. Sådan er det ikke mere

• #2   13. jan 2011 Tja -jeg gætter på at det ikke er uden grund at det anbefales at proteinindholdet i foder bør være under ca 30%

Og heste og mennesker ved jeg kan få for meget protein.

Men fungerer hunden på det, er det vel ok.

• #3   13. jan 2011 Michelle- hvor har du fra der maks må være 30%
    Jeg syntes bare det lyder som et rigtig godt foder, det bekymre mig bare lidt med det høje protein indhold.

• #4   13. jan 2011 Jeg barfer mine hunde, hvilket vil sige de får meget kød og dermed protein. De har aldrig haft det bedre.

Kød består af ca. 20% protein, så...
    Jeg bruger Orijen til katten og der er absolut intet dårligt at raporterer.

Hvis du er i tvivl kan du jo prøve det, og se hvad du syntes.

• #5   13. jan 2011 Skal ikke kunne sige om det var protein indholdet, men det eneste foder jeg har oplevet min hund ikke tålte var Orijen. Det gav klø...
    Jeg er selv overbevist om det var det høje proteinindhold... Men hvis ens hund fungerer godt på det, så skal man da give det smiley
    Hvad er det du kan lide ved foderet? Der er efterhånden mange mærker der minder meget om, men som er knap så højt i protein indholdet. Acana, Rigtighundemads Now og Go serier, taste of the wild, wolfblut, tholo..

• #6   13. jan 2011 Christina -nu skriver du det jo selv: kød indeholder ca 20% protein. Altså får din hund jo ikke ligeså meget protein som hvis den fik orijen;o)

Faktisk har rigtig meget tørkost et højere proteinindhold end kød.

• J H
    J H Tilmeldt:
    dec 2010

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 87
    #7   14. jan 2011 Jeg er også helt sikker på at højt protein indhold kan give kløe hos hunde. Jeg han gentagne gange oplevet at hunde som får kattefoder (med højt proteinindhold) bliver syge og får kløe og ildelugtende pels.

• #8   14. jan 2011 Tror jeg springer fra Orijen, det tør jeg vist ikke lade komme an på en prøve.

Jeg har lige oprettet et emne om Wolfsblut, så hvis nogle kender til det vil jeg meget gerne høre jeres erfaring

• #9   14. jan 2011 Når mine får foder med højt protein indhold som Orijen, så skider de tyndt. Får de Acana, hvor der også er kartofler i, så har de fast afføring.

• #10   14. jan 2011 Hvis man måler i tørstof -som man gør på fodersækkene indeholder kød altså næsten 100% protein. De sidste 80% er stort set vand, som hunden ikke får noget ud af. Hvis man skal sammenligne skal man gøre det på samme grundlag. Ellers er det som at sammenligne æbler og bananer.

• Carlo K
    Carlo K Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 1 Emner: 20 Svar: 158
    #11   14. jan 2011 Det er noget pjat med at det skulle være for højt proteinindhold.
    Når du sammenligner proteinindhold skal du samtidig sammenligne proteinKILDE. Kommer proteinet fra svært fordøjelige kilder såsom majs, soya eller hvede, så er det alt for højt. Men kommer proteinet fra letfordøjelige proteinkilder såsom æg, kylling, fisk eller kød, ja så er det ingen problem. Nogle hunde skal vænne sig til Orijen og kan evt. starte med en Acana variant, men på længere sigt er Orijen det bedste foder på markedet - også kåret to gange til årets hundefoder i USA.

Vores lab har absolut ingen kløe og fungerer super på Orijen og BARF

• #12   14. jan 2011 Christina -og så skidt med sener, fedt og alt det andet der er i kød eller...?

• #13   15. jan 2011 Michelle: Det var blot for at gøre opmærksom på om man regner med eller uden vandindhold. Selvfølgelig kan der også være ting som sener, fedt mm. i kødet smiley

Kommentér på:
Orijens høje protein indhold??

Annonce