ville dette være meget forkert {{forumTopicSubject}}
vi er et par der har et barn på vej termin er den 06/02 og så har vi to dejilge hunde men vi sidder i et hus der er alt for dyret med alt giver vi ca 9000 og vi tog det her hus forde vi måtte have vores to hunde her
men for at vi kan give vores datter et godt liv hvor man kan tage på tur mm er vi nød til at flyttet i noget billiger
men problemet er at vores han hund er en amstaff og rottweiler og der er ingen steder vi kan finde hvor vi må have ham
hmm han er kun 2 år men vi snakker meget om at for ham aflivet føler bare det er forkert
det er nok det værste vi nogenside har været nød til at gøre
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 272 Svar: 1.865
så hellere blive og søge anden bolig imens. Ville ik ku skille mig af med min hund, synes der er andre og bedre udveje på dette problem..
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 3.959
aug 2007
Følger: 50 Følgere: 85 Hunde: 9 Emner: 524 Svar: 12.766
Men hvad med at se tiden lidt an? Der går jo lang tid, før det der med at "tage på tur" mv. får nogen speciel værdi for jeres datter. De første par ¨år vil et årskort til Zoo jo nærmest opfylde behovet?
maj 2004
Følger: 13 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.007
Mon ikke, hvis I leder længe nok, at I kan finde noget =)
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.331
apr 2008
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 315 Svar: 2.199
Jeg kan sige min mening, men da jeg ikke kender til Jer og Jeres liv, så er det ikke sikkert min mening kan bruges til noget.
jul 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 274
Det sidste jeg ville gøre var at aflive min hund. Og ville da slet ikke gøre det pga boligsituationen. så må der være en anden løsning.
feb 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 156
vil nu give dig helt ret. der er jo ingen der siger at man skal i legoland hver søndag. og mon ikke den lille vil være glad for at lege med hundende som underholdning.
vi havde heller ikke de store penge at gøre med da vi var små, men en tur i skoven/stranden kan gøre underværker.
vi bliver selv forældre for første gang her i februar, og et eller andet sted så anskaffede man sig dyret inden man blev gravid så må man jo også kunne tage ansvaret for det. det er bare min holdning!
apr 2009
Følger: 81 Følgere: 83 Hunde: 4 Emner: 200 Svar: 6.862
Men ja, det ville være forkert i mine øjne at aflive jeres hund nu, bare for at barnet kan komme en tur til legoland som 10 årig!
jan 2011
Følger: 2 Emner: 2 Svar: 398
Ja jeg er lidt forbavset, jeg har været enlig mor i mange år, da min datter var lille. pengene var små og jeg kunne ikke give min datter alle de der dyre fornøjelser og oplevelser. men jeg har givet hende andre oplevelser for få penge. Min datter voksede op som en sund og glad pige, men en barndom hun er glad for taler om med et smil og glæde i stemmen.
Hvad er det lige præcis du tror I ikke kan give jeres barn i hus og to hunde og højt til loftet.
Tænk på hvad andre børn vokser op i, en lille lejlighed inde midt i en osende storby, men narkomaner og sprittere rundt om hjørnet. Uden hund eller andre kæledyr.
Er gode forældre dem der pøser penge i børnene, eller giver dem oplevelser af glæde ???
jan 2011
Fniz kan det være ammehjerne (Håber glimtet i mit øje kunne ses)
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.377
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 43 Hunde: 4 Emner: 150 Svar: 9.040
nov 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 3 Emner: 12 Svar: 133
Jeg ville aldrig kunne aflive mine hunde, pga. en boligsituation. Dyret har ikke selv valgt at være hvor det er, og skal derfor, efter min mening, behandles med respekt.
Det er en rigtig træls situaion i står i, men prøv da at få det til at fungere i stedet for at tage sorgerne på forskud
nov 2007
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.164
Og så er der da SÅ mange fordele for et barn at opvokse i hus med have og hunde - også selvom der ikke er råd til rejser og dyre udflugter.
Min søn har aldrig fået en masse materielt og gik ofte i "arvetøj" fra venner og familie, men er til gengæld noget af det mest kreative, elsker at være ude og blive beskidt samt være sammen med dyr. Selv nu, hvor han er næsten 14 år.
Da han var lille tog vi bussen til skov og strand, i dyrehaven eller ned til en sø og fangede hundestejlere og salamandere m.v.
nov 2007
3.4. Må jeg lade andre passe min hund?
Personer, der besidder hunde, der er omfattet af forbuddet, kan lade andre passe deres hund i forbindelse med ferie eller lignende, ligesom det kan overlades til andre at lufte hunden. Der skal være tale om en afgrænset tidsperiode.
Hunden må ikke overlades i så lang tid, at der reelt er tale om en overdragelse.
Når andre passer hunden, skal de under pkt. 3.2 nævnte krav ligeledes overholdes.
Så jo - det må man gerne.
aug 2007
nov 2007
Ergo - man må selv bestemme hvem der passer ens hund, OGSÅ selvom det er en listehund.
jan 2011
Ja det er de oplevelser jeg taler om. Hvor mange hundestejlere kan man fange i Legoland?
Jeg lavede en bålplads i haven og der har vi brugt mange timer. Tænk alle de oplevelser man kan give sit barn der kun koster "op ad sofaen".
feb 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 15 Svar: 210
nov 2007
Charlotte - du skrev "det bestemmer man sørme ikke selv", og det var da jeg skrev at man selv bestemmer hvem der må passe ens hund.
jul 2006
Følger: 31 Følgere: 29 Hunde: 1 Emner: 111 Svar: 1.208
Mie- vi bor 2 pers. i hus på 85 kvm, og vores leje overstiger aldrig 7500, så det kan man godt. og det er alt inkl..
jul 2006
Følger: 31 Følgere: 29 Hunde: 1 Emner: 111 Svar: 1.208
det lyder som om du twister den, efter du ikke fik ret..
nov 2007
Skrevet: 13-01-2011 15:55:58 Slet indlæg
Charlotte - det bestemmer man vel selv, om ens familie skal passe ens egen hund. Min søsters Amstaff bliver da passet jævnligt af mine forældre.
*Charlotte DKK, "Snob" .
VIP
Skrevet: 13-01-2011 15:57:02
Lilleliva; nej, det bestemmer man sørme ikke selv, det bestemmer hundeloven .
Du skrev det til mig - den slipper du altså ikke udenom, holder også på, som Sam B, at du prøver at twiste den fordi du ikke fik ret.
aug 2007
Ok, så er det måske bare her omkring hvor jeg bor at jeg synes boligerne er meget dyre. Det er næsten umuligt at find et hus eller rækkehus til under 10.000 om måneden.
Bor selv til leje og inkl. forbrug betaler jeg ca 6000/md for en 2 vær.
apr 2008
Følger: 32 Følgere: 31 Hunde: 2 Emner: 200 Svar: 1.094
Og lige til jeres debat om "afgrænset periode som ferie og lign." - der er ALT vel relativt hvor meget man tager på ferie! Kommer vel an på om man er typen som tager på ferie i 1 uge eller 1 måned!
Der er flere af mine handicaphjælpere som rejser 2-3 måneder af gangen på ferie! I den periode skal de da have lov til at have passet der eventuelle listehund (i tilfældet er der ikke hund indblandet) - men "ferie eller lign" er relativt i mine øjne, ihvertfald.
nov 2007
Til ts - jeg håber i finder ud af det hele, og må undskylde at din tråd blev lavet om til et galehus i nogle minutter
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 446 Svar: 3.660
I har en hund på KUN 2 år, i må have vidst at i skulle have børn indenfor den nærmeste fremtid, og så sidder i og overvejer at kassere hunden fordi et barn ( som endnu ikke er født ) skal leve godt??????
Hvis i vælger at aflive på det grundlag, så håber jeg i holder jer fra at have dyr i fremtiden!
jan 2010
Følger: 42 Følgere: 40 Hunde: 5 Emner: 403 Svar: 3.000
Som jeg læser det , er det jo kun penge til fornøjelser i mangler , så det skulle jo være til at tackle med et lille bijob.
Noget andet er hvis det er fordi , at i ikke har råd til huset længere og dermed ønsker at komme ned i udgifter af den grund.
Men det er skisme en stor pris en hund på 2 år må betale for jeres behov for fornøjelser.
feb 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 14 Svar: 31
og vi vil se tiden an. Men mange tak for jeres gode råd, det hjalp lidt på det hele.
og tro mig C K H . det er sgu heller ikke med vores gode vilje at vi var kommet ind på det her, men vi vælger så også at se tiden an.
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 446 Svar: 3.660
aug 2007
Mit råd er slå lidt koldt vand i blodet og kig jeres budget igennem, om der er noget I kan spare på, når den lille ny kommer. Benyt jer af genbrugsmarked til tøj og udstyr til den lille, der findes mange fine ting til små penge.
Håber I finder en god løsning, Held og lykke
mar 2008
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 1 Emner: 166 Svar: 1.890
Er selv vokset op hvor vi ik havde voldsomt mange penge , men en tur til stranden eller i skoven er lige så god som diverse sommerlande.
Så det bedre at beholde hunden , tror ikke barnet får en bedre ven
jul 2007
Følger: 32 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 2.513
Og det med prisen, jeg bor i et hus snart alene, på 10.000 kr månedligt med alt. En søn og to hunde. Når jeg kniber mig lidt sammen, kan jeg endda have min bil. Men ja, der bliver ikke mange ferier og luksus. Men så må vi lave en masse sammen herhjemme
ville dette være meget forkert