{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.262 visninger | Oprettet:

ville dette være meget forkert {{forumTopicSubject}}

vi er et par der har et barn på vej termin er den 06/02 og så har vi to dejilge hunde men vi sidder i et hus der er alt for dyret med alt giver vi ca 9000 og vi tog det her hus forde vi måtte have vores to hunde her
men for at vi kan give vores datter et godt liv hvor man kan tage på tur mm er vi nød til at flyttet i noget billiger
men problemet er at vores han hund er en amstaff og rottweiler og der er ingen steder vi kan finde hvor vi må have ham
hmm han er kun 2 år men vi snakker meget om at for ham aflivet føler bare det er forkert
det er nok det værste vi nogenside har været nød til at gøre

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ville dette være meget forkert
  • #1   13. jan 2011 Jeg ville nu blive boende intil man fandt noget andet, tror barnet er ligeglad med hvor i bor det første lange stykke tid.

så hellere blive og søge anden bolig imens. Ville ik ku skille mig af med min hund, synes der er andre og bedre udveje på dette problem..

• #2   13. jan 2011 Ja, det ville være forkert!

• #3   13. jan 2011 Ja, det er jo desværre de barske vilkår. Hvis I ikke selv kan beholde ham, så er der ingen anden udvej end at aflive ham.

Men hvad med at se tiden lidt an? Der går jo lang tid, før det der med at "tage på tur" mv. får nogen speciel værdi for jeres datter. De første par ¨år vil et årskort til Zoo jo nærmest opfylde behovet?

• #4   13. jan 2011 De første år er ungen jo ligeglad med at komme på ture osv =)

Mon ikke, hvis I leder længe nok, at I kan finde noget =)

• #5   13. jan 2011 "men for at vi kan give vores datter et godt liv hvor man kan tage på tur mm er vi nød til at flyttet i noget billiger " jeg har haft en fantastisk barndom på meget få penge... Det kan lade sig gi sig !

• #6   13. jan 2011 Det er vel egentlig kun Jer selv, som kan svare på dette spørgsmål!

Jeg kan sige min mening, men da jeg ikke kender til Jer og Jeres liv, så er det ikke sikkert min mening kan bruges til noget.

• #7   13. jan 2011 Jeg ville også vente og se, om der mon ikke dukkede noget andet op.
    Det sidste jeg ville gøre var at aflive min hund. Og ville da slet ikke gøre det pga boligsituationen. så må der være en anden løsning.

• #8   13. jan 2011 freja og rullepølsen

vil nu give dig helt ret. der er jo ingen der siger at man skal i legoland hver søndag. og mon ikke den lille vil være glad for at lege med hundende som underholdning.

vi havde heller ikke de store penge at gøre med da vi var små, men en tur i skoven/stranden kan gøre underværker.

vi bliver selv forældre for første gang her i februar, og et eller andet sted så anskaffede man sig dyret inden man blev gravid så må man jo også kunne tage ansvaret for det. det er bare min holdning!

• #9   13. jan 2011 Der går meget lang tid før et barn overhovede vil værdsætte diverse ture, så vent I bare nogle år med at flytte ihvertfald.
    Men ja, det ville være forkert i mine øjne at aflive jeres hund nu, bare for at barnet kan komme en tur til legoland som 10 årig!

• SuHo
    SuHo Tilmeldt:
    jan 2011

Følger: 2 Emner: 2 Svar: 398
    #10   13. jan 2011 Problemet er jo at I har sat jer for dyrt i forhold til det der venter jer.
    Ja jeg er lidt forbavset, jeg har været enlig mor i mange år, da min datter var lille. pengene var små og jeg kunne ikke give min datter alle de der dyre fornøjelser og oplevelser. men jeg har givet hende andre oplevelser for få penge. Min datter voksede op som en sund og glad pige, men en barndom hun er glad for taler om med et smil og glæde i stemmen.

Hvad er det lige præcis du tror I ikke kan give jeres barn i hus og to hunde og højt til loftet.
    Tænk på hvad andre børn vokser op i, en lille lejlighed inde midt i en osende storby, men narkomaner og sprittere rundt om hjørnet. Uden hund eller andre kæledyr.
    Er gode forældre dem der pøser penge i børnene, eller giver dem oplevelser af glæde ???

• SuHo
    SuHo Tilmeldt:
    jan 2011

#11   13. jan 2011 Det er måske osse lidt sent at få den slags tanker, 1 måned før fødsel.

Fniz kan det være ammehjerne (Håber glimtet i mit øje kunne ses) smiley

• #12   13. jan 2011 Uhh ammehjerne er noget af det værste smiley

• #14   13. jan 2011 jeg har stadig ikke forstået, hvorfor folk lystigt tager i legoland osv med deres 1-årige børn...... :-S

• #15   13. jan 2011 Jeg voksede også op i en stor familie, uden særligt mange penge. Vi kom i Fårup Sommerland en gang om året - og sådan er det stadig. Vi havde stadig vores hund (og katte), og jeg vil TI gange hellere vokse op med en bedste ven (hund) end jeg vil vokse op og komme i Legoland eller andet.

Jeg ville aldrig kunne aflive mine hunde, pga. en boligsituation. Dyret har ikke selv valgt at være hvor det er, og skal derfor, efter min mening, behandles med respekt.
    Det er en rigtig træls situaion i står i, men prøv da at få det til at fungere i stedet for at tage sorgerne på forskud smiley Som en anden skrev lid længere oppe "det er kun jer selv der kan svare på spørgsmålet"

• #17   13. jan 2011 Charlotte - det bestemmer man vel selv, om ens familie skal passe ens egen hund. Min søsters Amstaff bliver da passet jævnligt af mine forældre.

• #18   13. jan 2011 Jeg gad godt vide, hvor man kan bo i hus for 9000 om måneden "med alt" vil det sige inkl. el, vand og varme? - Selvom det kun er nettohusleje er det da stadig billigt for 2 mennesker.
    Og så er der da SÅ mange fordele for et barn at opvokse i hus med have og hunde - også selvom der ikke er råd til rejser og dyre udflugter.
    Min søn har aldrig fået en masse materielt og gik ofte i "arvetøj" fra venner og familie, men er til gengæld noget af det mest kreative, elsker at være ude og blive beskidt samt være sammen med dyr. Selv nu, hvor han er næsten 14 år.
    Da han var lille tog vi bussen til skov og strand, i dyrehaven eller ned til en sø og fangede hundestejlere og salamandere m.v.

• #19   13. jan 2011 Udtaget fra justitsministeriets hjemmeside:

3.4. Må jeg lade andre passe min hund?
    Personer, der besidder hunde, der er omfattet af forbuddet, kan lade andre passe deres hund i forbindelse med ferie eller lignende, ligesom det kan overlades til andre at lufte hunden. Der skal være tale om en afgrænset tidsperiode.
    Hunden må ikke overlades i så lang tid, at der reelt er tale om en overdragelse.
    Når andre passer hunden, skal de under pkt. 3.2 nævnte krav ligeledes overholdes.

Så jo - det må man gerne.

• #20   13. jan 2011 Man må ifølge hundeloven godt få en listehund passet i "en begrænset periode", så det er lidt et fortolkningsspørgsmål, men snakker man om flere måneder vil det nok blive betragtet som en overdragelse, hvilket er ulovligt.

• #21   13. jan 2011 Ja, men det er jo ikke en overdragelse vi snakker om - hold dig til punktet, istedet for at misfortolke det jeg siger.

Ergo - man må selv bestemme hvem der passer ens hund, OGSÅ selvom det er en listehund.

• SuHo
    SuHo Tilmeldt:
    jan 2011

#22   13. jan 2011 Miemiv

Ja det er de oplevelser jeg taler om. Hvor mange hundestejlere kan man fange i Legoland?
    Jeg lavede en bålplads i haven og der har vi brugt mange timer. Tænk alle de oplevelser man kan give sit barn der kun koster "op ad sofaen".

• #23   13. jan 2011 Ej Charlotte, du skrev at hunden ikke måtte passes af andre en ejer.. Og det passer jo ikke.. Og hvem ved hvor længe hunden evt. skulle passes..

• #24   13. jan 2011 Tak Johanne smiley
    Charlotte - du skrev "det bestemmer man sørme ikke selv", og det var da jeg skrev at man selv bestemmer hvem der må passe ens hund.

• #25   13. jan 2011 Jeg forstår godt i vil prioritere jeres barn højere, og der kommer jo en masse ekstra udgifter lige om lidt.. når det så er sagt er det ærgeligt i ikke tænkte så lang da i fik ham, jeg ville have MEGET svært ved at aflive, og jeg ville have dårlig samvitighed..

Mie- vi bor 2 pers. i hus på 85 kvm, og vores leje overstiger aldrig 7500, så det kan man godt. og det er alt inkl..

• #26   13. jan 2011 Charlotte- hun skrev at hendes forældre engang imellem passer hendes søsters, det må man gå ud fra er en begrænset periode..
    det lyder som om du twister den, efter du ikke fik ret..

• #27   13. jan 2011 LilleLiva&Muftihunden !

Skrevet: 13-01-2011 15:55:58 Slet indlæg

Charlotte - det bestemmer man vel selv, om ens familie skal passe ens egen hund. Min søsters Amstaff bliver da passet jævnligt af mine forældre.

*Charlotte DKK, "Snob" .

VIP

Skrevet: 13-01-2011 15:57:02

Lilleliva; nej, det bestemmer man sørme ikke selv, det bestemmer hundeloven .

Du skrev det til mig - den slipper du altså ikke udenom, holder også på, som Sam B, at du prøver at twiste den fordi du ikke fik ret.

• #28   13. jan 2011 Ej en medløber og Sam B:
    Ok, så er det måske bare her omkring hvor jeg bor at jeg synes boligerne er meget dyre. Det er næsten umuligt at find et hus eller rækkehus til under 10.000 om måneden.
    Bor selv til leje og inkl. forbrug betaler jeg ca 6000/md for en 2 vær.

• #29   13. jan 2011 I må selv afgøre hvad der er det rigtige eller ej for jeres hund og jeres behov!

Og lige til jeres debat om "afgrænset periode som ferie og lign." - der er ALT vel relativt hvor meget man tager på ferie! Kommer vel an på om man er typen som tager på ferie i 1 uge eller 1 måned!

Der er flere af mine handicaphjælpere som rejser 2-3 måneder af gangen på ferie! I den periode skal de da have lov til at have passet der eventuelle listehund (i tilfældet er der ikke hund indblandet) - men "ferie eller lign" er relativt i mine øjne, ihvertfald.

• #30   13. jan 2011 Undskyld, men OH MY GOD!!! For at være helt ærlig vil jeg ikke spilde mere af min tid på at få dig til at forstå hvad det er jeg mener. Det er helt tydeligt at det var mig du skrev det til, OG at man ikke måtte få passet sine listehunde. I det første indlæg jeg skrev, var der INTET om at det skulle være ferie, overdragelse eller noget som helst - jeg skrev KUN med pasning. Men hvis du ikke vil opføre dig som et voksent menneske og indse at du tog fejl, vil jeg da heller ikke spilde mere tid på at skrive det samme om og om og om igen.

Til ts - jeg håber i finder ud af det hele, og må undskylde at din tråd blev lavet om til et galehus i nogle minutter smiley

• #31   13. jan 2011 JA! - Det ville være meget forkert!!!
    I har en hund på KUN 2 år, i må have vidst at i skulle have børn indenfor den nærmeste fremtid, og så sidder i og overvejer at kassere hunden fordi et barn ( som endnu ikke er født ) skal leve godt??????

Hvis i vælger at aflive på det grundlag, så håber jeg i holder jer fra at have dyr i fremtiden!

• #32   13. jan 2011 Hvis det var mig der stod i sådan en situation , ville jeg overveje om jeg kunne finde lidt ekstra penge hver måned vha. arbejde.

Som jeg læser det , er det jo kun penge til fornøjelser i mangler , så det skulle jo være til at tackle med et lille bijob.

Noget andet er hvis det er fordi , at i ikke har råd til huset længere og dermed ønsker at komme ned i udgifter af den grund.

Men det er skisme en stor pris en hund på 2 år må betale for jeres behov for fornøjelser.

• #33   13. jan 2011 hmm der er mange der skriver at vi skal blive ved med at leder og det tro jeg oss vi vil gøre
    og vi vil se tiden an. Men mange tak for jeres gode råd, det hjalp lidt på det hele.
    og tro mig C K H . det er sgu heller ikke med vores gode vilje at vi var kommet ind på det her, men vi vælger så også at se tiden an.

• #34   13. jan 2011 Dan B - Muligvis ikke, men man må tage ansvar når man anskaffer sig noget.

• #35   13. jan 2011 Jeg glemte helt at skrive, at jeg bestemt også mener I bør se tiden an. Jeg personligt vil hellere leve sparsomt (hvilket jeg også gør) end skille mig af med min hund. Nu ved jeg så ikke om i bor til leje i huset eller ejer det. Hvis det skal sælges skal I også være opmærksom på, at det kan tage ufattelig lang tid og evt. med tab.
    Mit råd er slå lidt koldt vand i blodet og kig jeres budget igennem, om der er noget I kan spare på, når den lille ny kommer. Benyt jer af genbrugsmarked til tøj og udstyr til den lille, der findes mange fine ting til små penge.

Håber I finder en god løsning, Held og lykke smiley

• #36   13. jan 2011 VIlle blive boende og beholde hunden .

Er selv vokset op hvor vi ik havde voldsomt mange penge , men en tur til stranden eller i skoven er lige så god som diverse sommerlande.

Så det bedre at beholde hunden , tror ikke barnet får en bedre ven smiley

• #37   13. jan 2011 Hvis i endelig skal SKAL flytte, hvorfor så vælge ham? Har i ikke os en tæve på samme alder, der ikke er listehund i, og som tilmed kom efter ham?

Og det med prisen, jeg bor i et hus snart alene, på 10.000 kr månedligt med alt. En søn og to hunde. Når jeg kniber mig lidt sammen, kan jeg endda have min bil. Men ja, der bliver ikke mange ferier og luksus. Men så må vi lave en masse sammen herhjemme smiley

Kommentér på:
ville dette være meget forkert

Annonce