{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.277 visninger | Oprettet:

Hvilke hunde passer til dette? {{forumTopicSubject}}

Min veninde har i meget lang tid kraftigt overvejet at skaffe sig en hund, da hun bor alene og føler sig ensom.
Hvis hun skulle have en hund, hvilken race der passer så godt som muligt til dette ville I så forslå?

<b>Om hunden:</b>
-Så stor som muligt.
-Kunne holde vagt, og passe på, dog skal det ikke være en direkte vagthund.
-Den skal ikke være den aller mest aktive hund, da hun har en sygdom i benene (dog i behandling) så hun kan ikke gå de længste turer. Dog skal den heller ikke være doven.
-Nem at opdrage, børne og husdyrs venlig.

<b>Om min veninde:</b>
-24 år.
-Hun har haft hunde før med sine forældre, dog små hunde (chihuahua og mellempuddel).
-Hun bor i hus.
-Har altid haft mange slags dyr, og hun er god til at opdrage, passe og tage sig af dyr.

Udseendet gør ikke så meget..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilke hunde passer til dette?
  • #1   13. jan 2011 Hvis det er hun skal have en hund, fortrækker hun forresten at adopterer fra et internat, så det kan også være en blanding af nogle racer.
    Men lige nu er det mere racebeskrivelserne der skal passe på det overstående.

• #2   13. jan 2011 Broholmer eller måske endnu bedre Leonberger?

• SuHo
    SuHo Tilmeldt:
    jan 2011

Følger: 2 Emner: 2 Svar: 403
    #3   13. jan 2011 Ensomhed var måske ikke lige grundlaget for at få en hund i min optik. Det skulle jo ligesom være lysten til at have hund og interessen En dag er hun ikke ensom længere hvad så med hunden?

Undskylder min direkte facon, det er ikke for at støde, men blot min mening. smiley

• #4   13. jan 2011 Hvor meget har hun tænkt sig at motionere hunden om dagen?
    Hvor meget energi vil hun lægge i aktivering?
    Hvad med træning? Hundesport?
    Pelspleje?
    Skal den op og ned ad trapper?

• #5   13. jan 2011 Landseer?

Rolig, blid, venlig, tålmodig, kærlig, god med børn. Ikke meget aktiv, men heller ikke doven. Samarbejdsvillig. Kan vist være ok til lydighed og lære nogle tricks.

Savler ikke som mange af de andre store racer... = stort plus i min bog smiley

Men der er en bruger herinde, der har DKK kennel med dem. Prøv at spørge hende.

• #7   13. jan 2011 Susan H:
    Tænkte nok den kommentar ville komme, men ja;
    Hun vil selvfølgelig have lige stor interesse i hunden når hun ikke er ensom længere, hun har altid interesseret sig for hunde og dyr generelt, og når hun er blevet mere rask om nogle år vil hun læse til dyrlæge med speciale i hunde/katte som hun altid har drømt om at blive.

• #8   13. jan 2011 Mange tak for jeres forslag indtil videre, vi kigger lige på dem.
    Selvom det ikke er sikkert hun skal have hund lige nu, er det jo meget interessant at vide hvilke hunde der kunne blive aktuelt smiley

• #10   13. jan 2011 Er det da forbudt at spørge om andre's råd og anbefalinger?

• #11   13. jan 2011 Jeg tror at det er de færreste der kender ALLE hunderacers personlighed ud og ind, så man kan jo altid søge råd af personer der måske har meget erfaringer inde for de hunderacer der måske kunne passe til disse "krav"..

• #12   13. jan 2011 Selvom jeg har haft hund hele mit liv - har tre stk. nu - og er uddannet instruktør. Så kunne jeg da også sagtens finde på at spørge herinde, om hvilken race, der ville være helt perfekt til mig.

Der kan jo være racer, jeg slet ikke kender godt nok - eller overhovedet ikke havde overvejet smiley

• SuHo
    SuHo Tilmeldt:
    jan 2011

Følger: 2 Emner: 2 Svar: 403
    #13   13. jan 2011 Hvad med venindens temperament, har det slet ikke noget at sige. For selvom vi måske kan foreslå et hav af racer, så vil succesen altid bero på kemi. :-S

• #14   13. jan 2011 jeg overvejer da også at skifte race, og hvor skulle jeg ellers spørge. Herinde er der mange der ved noget om lige den race jeg måske vil have

• #16   13. jan 2011 Susan H ->
    Det var nu bare lige det overordende vi skrev, og de racer der blev forslået ville vi læse igennem. smiley
    Man kan jo aldrig regne med at man vil få 100% kemi med lige ens dyr, uanset race, da alle dyr og hunde (selv i samme race) er forskellige.
    Men uden at give en længere personligheds beskrivelse er min veninde i "hundesprog":
    Rolig, legesyg, genert, ikke den mest sociale person, sporty (hvis det ikke var for hendes ben, hun har altid dyrket sport inden hendes skade bla. prof svømning), lærenem, lidt doven af og til og utrolig god mod alle dyr.

• #17   13. jan 2011 Maj-Britt ->
    Det er også netop det hun ville gøre, vi valgte så bare at spørge herinde, og de racer vi så fik forslået ville vi læse nærmere om.. smiley
    Hun havde nu ikke tænkt sig bare at købe den første race hun fik forslået herinde..

• #18   13. jan 2011 Charlotte:
    Det er vi allerede i gang med, og har været i et stykke tid.
    Men som sagt synes vi også anbefalinger fra andre er rart.

• #19   13. jan 2011 Jeg synes det er super fint at få forslag til nogle racer man kunne kigge nærmere på.
    man kan søge sin information mange steder og HG er da et af de steder.
    her sidder mange kompetente hundemennesker som har en viden de gerne deler ud af.
    man skal bare som modtager huske at sortere i den information man får.. men det gælder jo uanset hvorfra man får denne info

• #20   13. jan 2011 Hvis ikke det var for vagtegenskaberne ville jeg have sagt GD -det er da nogen helt og aldeles skønne kæmper, men jo ikke ligefrem jordens bedste vagthunde;o)

Men ja, ellers er jeg enig med dem der har skrevet broholmer. Leonbergeren kender jeg ikke rigtigt

• #21   13. jan 2011 Grand Danois - Ikke sport vagthund, men ingen tør gå ind til sådan en, hvis de ikke kender den og intet har at gøre der ;o)

Ellers ville jeg sige broholmer.

• #22   13. jan 2011 En Berner Sennen smiley

Kommentér på:
Hvilke hunde passer til dette?

Annonce