1.075 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Tinna
Tinna
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.777

Parre hvalpen Parre hvalpen

Betyder det altid dominans når en hund parre en anden hund?

Jeg har altid troet at Lilly parrede katten eller Silas, når hun var frustreret over løbetid. Det var det eneste tidspunkt hun gjorde det før i tiden.

Men nu er hun begyndt at parre Tulle, vores lille plejehund, når de leger sammen. Og Lilly er steriliseret, så løbetid kan det ikke være mere.
Hvorfor gør hun det? Og skal jeg bare stoppe det?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Samling af MARTINSEN GAS GRILL model 160 002 476 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Parre hvalpen
  • #1   10. jan 2011 jeg mener absolut ikke at det altid har noget med dominans at gøre -det hunde jeg kender der gør eller har gjort det, har jeg vurderet til at gøre det endten pga hormoner (f.eks. som du selv nævner i forbindelse med løbetid) eller som overspringshandling/stresssymptom.

Men ja, jeg ville bare stoppe det, og evt lige stoppe legen og give dem et par min til at falde ned

• #2   10. jan 2011 Ved bare ikke hvad hun har at være stresset over. Måske at hvalpen er i vores hjem og det ikke er normalt i forhold til hvad hun plejer?

Jeg prøver bare at stoppe legen og få dem alle til at falde ned.

• #3   10. jan 2011 det har ihvertfald ikke noget med dominans at gøre

• #4   10. jan 2011 Det er bare den man høre oftes når man spørger omkring hvorfor en hund parre en anden hund.

• #5   10. jan 2011 Ja, det er ofte det svar man får.
    Det er en gammel myte som desværre stadig hænger ved.

Her er lidt læsning omkring andre myter og om den du fortæller om.
    (link fjernet)

• #6   10. jan 2011 Jeg vil sige det er et stress symptom og ikke noget med dominans

• #7   10. jan 2011 Jeg mener heller ikke at det hænger sammen med dominans, men mere frustration eller stress.
    Jeg kan så fortælle at Carla faktisk også gør det, når vi har plejehunde. Et par ganges nej - så er det ovre - men tævehunde i pleje, så er den sikker.

• #8   10. jan 2011 Tak for jeres svar smiley

Siri: Jamen så er Lilly da ikke helt unormal. Det er nok plejehunden der stresser hende. Selvom hun er vild med Tulle og elsker at lege med hende, kan det måske godt være at det kan blive for meget for hende i længden.

• #9   10. jan 2011 Ja, altså jeg tror nogle gange ikke at der skal ret meget til at udløse adfærden. For Carla er bestemt ikke stresset, når der kommer plejehund. Men alligevel rykker det nok lidt rundt på ordnen i hjemmet. Det er i hvert tilfælde min hjemmestrikkede teori smiley

• #10   10. jan 2011 lige en hel anden ting men hold da op hvor ser lille tulle pige da bare ud til at være en skøn lille en :o)

• #11   10. jan 2011 Bare lige et lille tillægs spørgsmål:o)
    Så det har ALDRIG noget med dominans at gøre...? Min dreng gør det ved to hunde, han nærmest er vokset op med. Eller de skiftes faktisk til det...

Tinna, håber at det er ok at jeg lige spørger i din tråd?;o)

• #12   10. jan 2011 Michelle: Ja hun er en nuser lille prinsesse - med en djælvel gemt inden i smiley

Mor til: det er helt ok smiley

• #13   10. jan 2011 hihi ja men kan godt se på billederne at hun virker til at være en være lille spilopmare hihi
    håber det er iorden jeg har skrevet en privat beske til dig for kunne rigtig godt tænke mig at høre lidt mere om hende :o)

Kommentér på:
Parre hvalpen

Annonce