26. jan 2008 Følger: 80 Følgere: 86 Hunde: 5 Emner: 706 Svar: 2.802
Er lidt bekymret for Charlie... {{forumTopicSubject}}
Jeg har her i weekenden haft fornøjelsen af at passe Charlie, mine forældres Boxer.
Jeg har så ikke kunne undgå at bemærke at han hoster noget voldsomt når han vågner efter en længere lur. Det lyder som en meget tør hoste, og han hoster så meget at han til sidst laver "bræklyde"
Min første tanke var selvfølgelig kennelhoste, men synes ikke at jeg helt kan få det til at passe sammen med at han kun hoster når han har sovet?
Han hoster ikke når han leger med Sitta, og der er de begge ret vilde. Der er heller ikke noget når vi går tur osv.
Han har heller ikke leget med andre hunde det sidste halve år end naboens schæfer som jeg ikke tror forlader gården. Så ved ikke lige hvor han skulle få opstøvet en kennelhoste?
Snakkede med min far omkring det igår, og han fortalte at han har hostet i et stykke tid nu, men han troede at det var fordi at han godt kan finde på at gå over i hestestalden og snuse/tygge lidt i deres hø, og derfor havde noget der kunne sidde og kilde i halsen, men det synes jeg bare ikke lyder helt sandsynligt.
Og da slet ikke når han også hoster herhjemme hos mig...?
Hvor længe han har hostet ved jeg desværre ikke lige nu, men regner bestemt med at mine forældre han fortælle mig det engang over middag.
Og så bliver der selvfølgelig også sagt til dem at jeg synes at de skal ringe til dyrlægen i morgen...
Nogen der har en idé om hvad han kan fejle, eller har oplevet noget ligende med deres hund?
aug 2010
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 159
jan 2008
Følger: 80 Følgere: 86 Hunde: 5 Emner: 706 Svar: 2.802
Han havde en god omgang dårlig mave på mit badeværelses gulv igår (han kunne ikke helt tåle det kødben han fik fredag), og der var ihvetfald ikke nogen orm at se i hans afføring :O)
jan 2008
okt 2007
Følger: 18 Følgere: 7 Hunde: 5 Emner: 138 Svar: 4.010
aug 2010
Men under alle omstændigheder er det nok en god ide at kontakte Dr. Dyr som du selv nævner. Men skal krydse fingre for det er "ingen ting" og vil da gerne høre hvordan det går med den gode Charlie
jan 2008
Nej det gør han ikke, og det er også meget sjælden at han har snor på. :O)
okt 2007
På de hunde, jeg har haft med orm, har jeg først kunnet se det på afføringen, efter de havde fået ormekur og ormene var døde.
aug 2010
okt 2007
okt 2007
(link fjernet)
okt 2007
Min hest har haft det. Og som oftest kan de kun påvises ved blodprøve + de er svære at komme af med. Hesten havde gået på fold med en hest, hvor der blev påvist bændelorm.
okt 2007
Nu tænkte jeg også på, at hunden måske havde spist snegle
okt 2007
Men ihvertfald er det da nødvendigt at få hunden tjekket ved dyrlægen.
okt 2007
Min hest har haft bændelorm. Og de er svære at komme af med, forstået på den måde, at de kan overleve i op til 2 år på folden via deres mellemvært, pansermiden.
Hvorvidt en hund kan smittes ad den vej, ved jeg ikke, men da de bor på landet, kan hunden jo have fået orm via snegle, ræve mm.
jan 2008
Du har desværre helt ret i at Charlie har dårligt hjerte, vi fik ham undersøgt for et års tid siden eller deromkring og efter en hjertescanning fandt vi ud af at han har et meget lille hul i hjerteklappen...
Men kan det pludselig gøre at han hoster når han har sovet? Tænker igen på at han jo ikke hoster når han leget vildt osv?
Har lige snakket med min far, og han fortalte at han hostede en smule i torsdags, hørte ham ikke hoste Fredag og bemærkede det først Lørdag morgen..
Så det er som om at det er blevet værre...
Er lidt bekymret for Charlie...