{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
524 visninger | Oprettet:

Johnny J
Johnny J
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 93

hjælp cozmo kommer ikke når jeg kalder {{forumTopicSubject}}

Hej Hg
Min hund cozmo en hvalp på 5 snart 6 måneder han er begyndt ikke og komme når jeg kalder Hvis jeg står med en tennis bold og siger her så kommer han fint og sætter sig foran mig men får han den ser jeg ham ikke igen og med god bidder glor han bare dumt på mig tager den og smutter igen smiley nogen der har nogen gode råd??

Sorry for ingen punktummer og kommaer men knappen mangler på min bærbar

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp cozmo kommer ikke når jeg kalder
  • #1   8. jan 2011 Han er formentlig ved at blive teenager - og hvornår har teenagere nogensinde gjort som deres forældre siger? smiley Enten skal du have godbidder med (det lækreste han ved), eller også skal du simpelthen holde ham i snor, for pludselig risikerer du altså han er væk - tennisbold og godbidder eller ej..

• Johnny J
    Johnny J Tilmeldt:
    okt 2010

#2   8. jan 2011 han er jo kun snart 6 måneder bliver de ikke først teenager senere eller hvordan og har de aldrig haha men det noget han er begyndt på han har altid kommet når jeg kaldte eller piftet det der er mærkeligt

• #3   8. jan 2011 Johnny
    Teenagealderen er meget forskellig fra hund til hund. Nogen gange kommer den flere gange og andre gange er det bare en lille periode. Min hanhund begyndte i 8-måneders alderen - det var især lydighed han var meget svag på! I mit tilfælde varede det heldigvis kun 3-4 måneder og så var han "normal" igen. Men jeg har hørt om mange hvor perioden næsten har varet on/off i de første to år smiley Min hanhund bliver 2 her til februar, og det skulle ikke undre mig hvis der måske kommer endnu en lille periode smiley

• #4   8. jan 2011 Joooo, altså hvis ikke det er noget hormonelt, så kan det selvfølgelig også bare være at du i dig selv er "uinteressant" - han har ihvertfald opdaget at verden er stor og spændende - og nu skal du gøre dig selv mere spændende smiley Har du prøvet at se om han kommer med hvis du eks. begynder at gå den anden vej hvis han ikke kommer når du kalder?

• #5   8. jan 2011 Hav altid godbidder på dig - ALTID. Kald på ham spontant og i alle situationer mange gange om dagen - også når du bare sidder i sofaen. Beløn.
    På den måde lærer han, at der altid falder noget af, selvom han ikke kan se belønningen...

• #6   8. jan 2011 Johnny J, jeg har lidt af det samme problem som dig. men med nogle gode hamburyg godbidder så hjælper det på det smiley hvis han for færten af et vildt dyr så er der intet der virker..

• Johnny J
    Johnny J Tilmeldt:
    okt 2010

#7   8. jan 2011 hvis jeg går den anden vej står han bare og glor dumt på mig som om jeg er idiot man kan næsten fornæmme han tænker tror du selv jeg hopper på den hehe og jeg kan begynde og løbe og han er ligeglad og sætter mig ned han er ligeglad har prøvet det meste og hvis jeg bare går selvom han ikke kan se mig kommer han ikke

og maria han er jo stadig hvalp og det noget der bare kom ligepluslig det aldrig sket før

• #8   8. jan 2011 Han skal jo lære, at det ret faktisk kan betale sig at komme hen til dig...

• #9   8. jan 2011 Johnny
    Ja, men det er jo også i hvalpealderen at teenagealderen kan begynde smiley - en dag gad Kiyoh altså heller ikke lige at høre på mig, og der fik noget tid før det gik væk igen. Så det kan altså godt komme fra dag til dag - har du gået til hvalpetræning med hunden? smiley

• Johnny J
    Johnny J Tilmeldt:
    okt 2010

#10   8. jan 2011 nej har jeg ikke og han har lært det smiley der er tale om en dogo carnario hvalp smiley

• #11   8. jan 2011 Måske du skal stoppe med bolden. Simpelthen tage den fra ham, og starte lydigheds træning forfra. Din hund er alt for bold fikseret, og er endnu ikke trænet op, så han kan distrahere fra den. Giv bolden igen når din lydigheds træning er helt på plads. Mange Schæfer ejere begynder faktisk først bold eller pinde leg ved en to-års alderen. Der er grund lydigheden på plads. For at stimulere ham, skal du istedet for bold leg, lave et samarbejde med ham. Lig eventuel nogle spor, og søg dem med ham i line. Træk et par timer ud af ugen, hvor i træner indkald, plads, sit, dæk osv. Find eventuel en god legekammerat, og lad dem lege ( som et frikvarter ) træn kontakt, ved at have en god hapser (en yndlings, fx, coctail pølser, kyllingetern) så ved kommando, han kigger op på dig. Når alt det er på plads, prøver du med bolden. Køre han helt op, og ingen ontakt, er han ikke klar endnu.

Held og lykke smiley

• Johnny J
    Johnny J Tilmeldt:
    okt 2010

#12   10. jan 2011 det med schæfer ved jeg for min egen gamle schæfer smiley han var politi hund men det anderledes med cozmo hvis jeg kalder på ham inde for kommer han med det samme og sætter sig foran mig men uden for er han bare ikke til og komme i kontakt med om mig eller min kæreste går i hug står han bare og glor men gør min ven det kommer han nogen gange smiley men når han har været der nogen gange gider han ikke komme mere kun når han ikke har set ham længe

Kommentér på:
hjælp cozmo kommer ikke når jeg kalder

Annonce