{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
986 visninger | Oprettet:

Kat og hund - færre katte i haven? {{forumTopicSubject}}

Min nabo har en del løsgående katte - pt. 4-5 stks, der så også færdes ofte i vores have med de smågener, der så hører til. Der er også andre på vores lille vej, der har løsgående katte.

Buddy er vant til katte og er hovedsageligt glad for dem. Der er heller ikke problemer, når vi tager ham med på besøg hos venner med kat.

MEN vores nabo har taget en ekstra kat til sig - en stor killing/ungkat der ellers ville være blevet aflivet. Den er lidt aggressiv og er derfor blevet kastreret - men den er nu stadig noget speciel...

Jeg holder ekstra øje med børnene, når den er i nærheden for de er meget glade for katte og ville helst ikke have at de fik en dårlig oplevelse.

Nu her til formiddag var Buddy i haven, den gråstribede mis kommer så ind over hegnet og sætter sig ved trappen. Buddy er slet ikke interesseret i den og fortsætter med at snuse rundt, men da han vil gå over ved kælderdøren for at komme ind, blokerer det lille skarn hans adgang ved at hvæse og lave udfald mod ham. Og katten havde rig mulighed for at kunne komme af vejen... :-s

Jeg hjalp Buddy ind ved brug af et vandgevær (de gode, der har god kraftig stråle og kan skyde 15m smiley ) Men kan man gøre noget for at denne kat og evt. også de andre finder ens have mindre attraktiv at komme i? Vil jo helst ikke have at Buddy eller børnene bliver revet og det er jo vores have...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kat og hund - færre katte i haven?
  • #1   5. jan 2011 Hehe, Deedee er hermed velkommen til at komme på ferie i et par dage smiley

Mine forældres himmelhund schæfer/dobermann/? blanding holdte også haven kattefri, men det er nu dejligt, at man kan være på besøg uden at skulle afdække sin hund smiley

Og ja i byerne synes jeg der er mange fordele for os andre i indekatte, der går i snor eller har kattevoliere til rådighed smiley men nej, det bliver nok aldrig til virkelighed smiley

• #2   5. jan 2011 Isis og Anubis kan også komme forbi og hjælpe til. Er blot ikke sikker på at din nabo har råd til dyrlægeregningerne bagefter. Kattene vil nok ikke ligne katte, efter et besøg af mine to monsterhunde.

• #3   5. jan 2011 Haha hvis katten ikke løb, så ignorerede min cavalier dem også bare (ænsede dem slet ikke :-)) , men løb de så fløj han bjæffende efter - man er vel en rigtig hund? GG

Denne her står stille uanset hvad som kommer, og så "logrer" den, hvæser og sprutter og farer frem. Har set den gøre det samme med en amstaff ude på vejen - den var heldig, at hunden havde mundkurv på - den ville ellers mægtig gerne have fat i den frække kat. GG

Hvis kræet ikke bliver klogere, så bliver den nok ikke særlig gammel. Der kører mange biler i Holbæk midtby og det er jo ikke alle hunde heller der er forsigtige eller går med mundkurv smiley

• #4   5. jan 2011 Hihi ja løsning på "mis"ere: anskaf et par "monster"-hunde GG

Det var i hvert fald ikke hændt, hvis vi havde valgt at tage den 3 årige schæfer tæve til omplacering i stedet for Buddy. Hun manglede noget basal opdragelse og så HADEDE hun katte GG

• #5   5. jan 2011 Du kan få en stor sort og hvid og meget kælen hankat af mig, han elsker hunde men kan ikke fordrage andre katte, han jager alt der bare minder om en kat, og det er et problem når man har 4 andre katte, der oven i købet kom først smiley

• #6   5. jan 2011 Hihi glad for at høre, der også er andre, der har oplevet "kamikaze-katte". Skægt som der er forskel på dem, de små røvere. Hendes andre katte er meget søde, men noget mere sky de kommer ikke sådan over. Men lige den der gråmis den kan jeg altså ikke lige tage smiley

lol tænk at vade ind mellem benene på en fremmed rottweiler. Enten supermodig/dumdristig eller torskedum smiley

• #7   5. jan 2011 Anne - Det mest trælse er faktisk at han er rigtig sød, det er en tilløber jeg ikke kunne nænne at aflive, men er også træt af at de andre katte får flået ørerne i stykker af bæstet, han kunne da godt være en smule ydmyg, det er trods alt deres mad han hælder i sig, med stort velbehag i øvrigt smiley

Han troner stor og mægtig midt i stalden, og jager alt på porten.
    han er helt klart indekat, så det bliver rigtig sjovt til sommer når dørene står åben.

• #8   5. jan 2011 Sarah - Når nu børnene er glade for katte, må du da have en, jeg leverer ham gerne og med fuld returret resten af hans liv smiley

• #9   5. jan 2011 Karin: Han er da bare en rigtig kat, der gerne vil tilbedes smiley

Nej, vi ser tiden lidt an mht Buddy og evt. familieforøgelse. Da jeg skrev sammen med Buddy's opdrætter i november, sagde hun, at han havde været underhund i flokken og var blevet trynet lidt. Han har også været lang tid om at indse, at det er hans legetøj og at han gerne må bruge det.

Han er kommet over en enorm hurdle de sidste par dage: han har lært sit og er ikke længere modvillig smiley OG han ville gerne lege lidt trækleg med legetøjet smiley

Jeg ville gerne have en hund til indenfor nogle år, men vi venter og ser, hvordan han bliver og om han vil kunne dele opmærksomheden med en anden hund. Ellers kan det jo være, at han måske om nogle år ville acceptere en kat, hvis det var smiley

• #10   5. jan 2011 Sarah - Så siger du bare til, jeg har ham nok endnu smiley
    Er absolut bedre til at øge bestanden end det modsatte, skulle næsten tro de der forhutlede katte vidste det, siden de dukker op hos mig.

Selv min store røde hankat ( vildkat ) flytter sig, og han er ellers ikke sådan at spøge med.

• #11   5. jan 2011 Jeg har også harf katte rendene. Særlig en stor trefarvet.
    Denne er ikke bange for hundene. Eller rettere var. Den stillede sig op i fuld størelse foran Taiko, og ville lige vise sig. Bagfra kom Kia og napper den i låret.
    Nu er den bange for hunde, og kommer meget sjældent på besøg , og ellers kun for et gemmenløb.

Kommentér på:
Kat og hund - færre katte i haven?

Annonce