{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.960 visninger | Oprettet:

kennelhoste smitte gennem mennesker? {{forumTopicSubject}}

Min veninde har lige fået at vide at hendes hund muligvis har kennelhoste, og dyrlægen har derfor sagt at hunden ikke må komme i kontakt med andre hunde den næste uge til 14 dage... men hvis jeg nu tager ud og besøger hende uden min egen hund, kan det så smitte gennem mig til min hund når jeg kommer hjem? jeg aner intet om kennelhoste, og min egen hund har aldrig haft det..
håber nogen kan svare smiley

Mvh Rikke

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kennelhoste smitte gennem mennesker?
  • #1   5. jan 2011 Nej. Kennelhoste smitter ikke fra mennesker til hunde. Så skulle mine hunde have kennelhoste flere gange om året, da min mand er dyrlæge og får masser af hunde ind med kennelhoste. Den dyrlæge der har undersøgt din venindes hund, er har helt sikkert ikke skiftet tøj bageefter, og hvis det skulle smitte den vej s ville de næste hunde dyrlægen fik ind, ogs blive smittet.
    Sørg dog for at vaske hænder inden du kommer hjem til din egen hund, når du har besøgt din veninde ( better safe than sorry ).

• #2   5. jan 2011 Lea : ja håndvask er nok en god ide smiley det var mere fordi jeg læste på en af de der dyrlæge hjemmesider at det kunne sidde i skåle, legetøj og hundepuder... og så var det jeg tænkte tøj også... men hvis jeg bare sørger for at vaske hænder, og så for at være helt panippen kan jeg jo bruge rensegel også så burde det være ok ?

• #3   5. jan 2011 Jo det kan godt smitte fra dig til din hund. Den besked fik jeg også fra min dyrlæge.
    Men i den forstand, at du kan bære bakterien hjem på ex. dine hænder, hvis de ikke er vasket.

Så hvis du sørger for at vaske hænder, så skulle der ikke være nogen risiko.

Kommentér på:
kennelhoste smitte gennem mennesker?

Annonce