{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunde med epilepsi
  • #1   3. jan 2011 Du kan ringe til dyrehospitalet city syd i aalborg, der arbejder en der hedder Morten.. Han ved en helt masse om det og han vil helt sikkert gerne give dig nogen råd og vejledning.. De har telefontid om morgen hvor man kan ringe om alt muligt:) (har arbejdet der)

• #2   3. jan 2011 Godt spørgsmål. Jeg prøvede selv at undersøge det engang af almindelig nysgerrighed, men kunne næsten kun finde div. hjemmesider med 12-15 A4 sider fulde med tuden og hulken og intet fagligt.

Jeg ved, at epilepsi forekommer hyppigere hos nogle racer end andre. Blandt andet skulle bokserne og rotterne vist være mere dispunible. Hvordan hundene klarer det kommer vist an på flere forhold.

Jeg kendte engang én, hvis schæfer udviklede epilepsi. Det gik ikke så godt. Dens anfald var ret voldsomme og hunden blev stadig mere ængstelig indtil den endeligt blev aflivet.

Google har en knap - google scholar search - som gør, at du kan søge på nettet udenom det sædvanlige bras. Måske an det hjælpe.

• #3   3. jan 2011 Har haft malinois med epilepsi. Hunfik dog så mange at hun blev aflivet.

• #4   3. jan 2011 Har søgt men der kommer så mange forskellige ting omkring det som slet ikke passer sammen..

• #5   4. jan 2011 Den hund vi havde fik fortrinsvis anfald ved ting som træning, udstilling, længere gåture. Efter dette var vi så godt som sikre på det kom.
    Også når vi havde gæster kunne det komme.
    Men jeg ved fra andre at der i deres tilfælde skal langt mere til for og fremkalde et anfald. Nytår er et af de ting der vil kunne fremkalde anfald hos mange hunde med epilepsi.

• #6   4. jan 2011 Kan hunden have et godt liv eller skal man lade den aflive???

For de anfald må da gøre noget ved hunden?? Læste 2 steder at de har smerter og et andet sted sagde de at den ikke have.. Er så forvirret..

• #7   4. jan 2011 Den kan ha et udemærket liv.. Men der er jo lidt arbejde ved det..

• #8   4. jan 2011 Kommer and på hvor ofte den har anfald. Nej , smerter har de ikke, men ubehag før anfald. Vores kunne mærke når der kom et anfald, og var tydeligt bange.
    Nogle kan afhjælpes med piller, andre ikke.
    Hvis det ikke står ofte på ville jeg ikke aflive, men forsøge og give hunden et fornuftigt liv. Se på hvornår anfaldene kommer om der er et mønster i det.
    Det kan give et fingerprej om hvad der udløser anfald , og så prøve og undgå de ting.
    Vores var oppe på et - til to anfald om ugen og hun blev tilsidst utryg når vi var væk. Hun blev aflivet. Piller hjalp ikke.

• #9   4. jan 2011 Altså jeg har sagt ja til at tage den hvalp eller retter min kæreste har. Da han mener at vi skal prøve at give den et godt liv for ellers så avleren ikke andre muligheder ind at aflive den..

Kommentér på:
Hunde med epilepsi

Annonce