907 visninger
|
Oprettet:
Voksne hunde {{forumTopicSubject}}
Kom lige til at reflektere over at min yngste hund nu er over 2 år, og hvor skønt det er med en rolig, velafbalanceret flot.
Nu har jeg haft 4 år hvor jeg nærmest konstant har haft hvalp/unghund, da vi har 5 hunde der er mellem 2 og 4½ år...
Men nu er der bare fred og ro og harmoni, og gud hvor er det skønt. Ingen der ikke kender sin plads i flokken, alle er med i samme døgnrytme, ingen der skal renlighedstrænes osv.
Hvalpe er vidunderlige, men voksne hunde er lige den tand bedre!
Hvad synes I, er hvalpetiden det bedste eller er I enige i at en voksen hund bare slår alt andet?
jul 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 95 Svar: 2.496
Nogle gange bliver man ski helt hvalpeskruk og misundelig når man ser billeder af de små søde væsener andre anskaffer sig herinde, men så kommer man jo lige i tanke om tis på gulvet, prut i sengen og iturevne fodlister og så er man glad for at man har boksne hunde
nov 2010
Følger: 63 Følgere: 61 Hunde: 8 Emner: 67 Svar: 936
Mmm voksne hunde :o)
maj 2005
Følger: 75 Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 596 Svar: 8.421
Nej du, en voksen hund, dét er sagen! For mig.
Meeeen...en hund i lømmelalderen er nu også meget sjov *GG*
sep 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 23 Svar: 506
nov 2010
Men nu er alt fryd og gammen og det er så rart. Min han er også blevet kastreret for et par måneder siden, så han er også blevet lidt mindre bestemmende, rigtig rart.
maj 2005
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.054
Jeg foretrækker voksne hunde. De har den basale træning på plads, og det giver ekstra tid til at hygge og slappe af. Træningen består for en stor del af "vedligehold" af allerede indlærte færdigheder, og de ting man lære hunden, er i vid udstrækning "bonus-ting" som gør det sjovere eller nemmere at leve sammen med hunden, eller bare er med til at aktivere.
MEN alligevel er der ingen tvivl om at den næste hund jeg skal have, er en jeg får som hvalp. Så kan jeg nemlig nøjes med at dunke mig selv oveni hovedet når jeg har fået givet den dårlige vaner, eller hvis træningen ikke lige går som forventet, istedet for at prøve at "gætte en årsag" når tingene ikke lige går som ønsket;o)
Hvalpetiden er dog ikke noget jeg ser frem til udover at jeg self synes de ser super søde ud:o)
nov 2010
Cindy fik jeg som 13 mnd, men jeg kan ikke forestille mig at jeg ikke havde hende som hvalp. Det føles som om jeg har haft hende altid
Sjovt du aldrig har prøvet at have hvalp, egentligt.
nov 2010
Jeg kom også til at skrive til en udenlandsk opdrætter som bare har KULDET med helt fantastisk stamtavle, udstillingsresultater sundhedsresultater osv... Nej nej nej. 5 hunde er rigeligt. Og hvalpe er dumme, basta
jan 2007
Vi havde primært internathunde/omplaceringshunde, men har da haft både en DSG/foxterrier-agtig blanding og en collie som vi havde fra hvalp.
Min første hund var noget af en ugennemtænkt anskaffelse. Fik hende tilbudt, fik at vide hun var sød og em, og ja så flyttede hun ind. Det var hun jo så ikke (sød og nem altså).
Den næste (reiki) var "et uheld" omend et mere gennemtænkt et af slagsen. Jeg ville have hvalp fra lige netop den opdrætter, men så fik han Reiki tilbage, jeg så på ham, undersøgte aner osv, og endte så med at takke ja til ham, istedet for at købe hvalp.
Gaia blev jeg tilbudt på et tidspunkt hvor jeg egentlig ikke lige stod med planen om nr to -havde endnu ikke helt besluttet mig for om det skulle være en aussie eller endnu en islænder.
Jeg havde på et tidspunkt halvt i sjov sagt til Gaias ejer at skulle hun en dag ville af med hende, kunne hun bare sætte hende af her. Og ja, mange måneder senere, fik jeg en besked om det var noget jeg mente, og om jeg i så fald havde lyst til at komme og se hende *G*
Så jeg drog til fyn med Reiki i bilen, de fik hilst på hinanden, jeg fik "prøvet Gaia af" og hun var på stort set alle måder det jeg ville gå efter i nr 2 hunde... Hun var bare ikke hvalp... Så hun flyttede ind, og jeg må så vente maaaaange år med at prøve at få hvalp *G*
Det passer mig nu meget godt -selvom det absolut ikke er uden udfordringer at få omplaceringshunde heller:o)
maj 2005
nov 2010
Da de boede her kaldte vi dem det brune og sorte monster. Men ok, det er dejligt at have hvalpe fra 0-10 uger, så kommer man af med dem lige når de begynder at blive rigtig besværlige Nej det er ikke sandt, det er frygteligt hårdt at gå af med de små...
Michelle: Ah jamen så var det jo bare skæbnens lune og helt perfekt at du fik unghunde i stedet. :o) Dit probilbilled er så nemt at genkende, man ved altid det er dig, med den løve, der vist nok i virkeligheden skal forestille en hund?
jan 2007
nov 2010
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.577
Det er nu lækkert når de er så "voksne" at de kommer når man kalder så indfangningen ikke tar ml. 3kvarter og 3timer ;o)))
jan 2007
hun var absolut skøn herhjemme... Men hun havde mange problemer. Var angst, agressiv overfor både andre hunde (hanhunde kunne hun dog introduceres for med lidt forsigtighed), børn og fremmede mennesker hvis de ville røre hende.
Overfor mig var hun fantastisk, selvom vi havde vores problemer i starten.
Hun er skyld i at jeg aldrig igen skal have en hund med ukendt baggrund -jeg gravede i Møffes fortid og fandt ud af at hun er født hos en avler der vel mildest talt kan kaldes hvalpefabrik. Har haft kontakt med 2 tidl ejere af kuldsøskende. Begge hunde blev aflivet med samme problemer som Møffe.
Så "slagstalen" stemte ikke just overens med virkeligheden, men man holder jo af kræene alligevel:o)
jul 2007
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 45 Svar: 362
dec 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 8 Svar: 263
Jeg har aldig prøvet hvalpestadiet da jeg fik min frste hund da han var 7 mndr og den anden da hun var 5 år.
min første hund er snart 6 år og kan tydeligt mærke at vores hverdag er stille og rolig...
apr 2009
Følger: 81 Følgere: 83 Hunde: 4 Emner: 200 Svar: 6.870
MEN, når dét er sagt, så er hvalpe noget af det mest fantastiske i verden!
Husker tydeligt den dag jeg fik bette Paya hjem, 8 uger gammel og allerede fuld af ballade!
De 3 måneder jeg havde fri med hende, var noget af det bedste jeg har været igennem. Det er et helt særligt forhold man knytter til en hvalp, som man selv former og skaber tillid til.
Århh.. Jeg savner SÅ meget at have en hvalp, men nu var Paya også en ganske nem hvalp der aldrig har ødelagt noget eller haft problemer med renlighed mv.
Det er først når man står med hvalpen, at man husker hvor hård en tid det egentligt var.. ;o)
Ligesom kvinder der føder.. 10 minutter efter barnet er født vil de gerne have endnu et barn - Men når de så ligger på briksen igen, vil de ikke! ;o))
nov 2010
Følger: 30 Følgere: 27 Hunde: 5 Emner: 22 Svar: 185
apr 2009
Er en kryptokid anderledes end ellers - Det har vel ikke noget at sige om der er én eller to testikler i pungen, rent mentalt?
- Spørger blot af nysgerrighed :o)
nov 2010
Michelle: Det er da rigtig trist med Møffes historie. Læste hendes profiltekst og jeg må give dig ret i det var godt hun i det mindste havde det godt ved dig en tid, før hun fik fred.
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.694
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
Nyder min Mynte er på vej ind i denne alder nu - selv om hendes hjerne var ret tidlig ude
nov 2010
Følger: 30 Følgere: 27 Hunde: 5 Emner: 22 Svar: 185
apr 2009
dec 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 8 Svar: 263
du har så ret...begge mine er på vej mod de 6 år og vi kan godt mærke de ikke er helt unge mere..især min jagthund...men det gør ikke spor ..vi går stadig vores 3 ture om dagen og det er hyggeligt :O)
Voksne hunde