21. jun 2005 Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.205
*hyyyl brag og ka-BOM* {{forumTopicSubject}}
Sikke da en festlig eftermiddagstur det blev til.. Mange hyl, brag og skral-banger - og en hund der er fuldkommen ligegyldig med det hele =D
Her i byen er det tøvejr - så vi har rigtig givet den gas på de grønne områder; tror nærmest han synes fyrværkeri er god musik at spasse til *GG*
Vi gik tæt forbi nogle børn med heksehyl.. Dem stod vi og kiggede lidt på og trænede lidt "krudt-tæt-på-kig-på-mor-og-vær-rolig" .. og så fik man også kiks af ungerne, så det var jo helt begivenhedsrigt ; )
Aftenturen kl 21 ca vil foregå med noget mere brag og hylen, men det er ikke noget hr ko lader sig beklage over - og heldigvis for det =)
Jeg har naturligvis trænet hunden til at ignorere krudtet, han er skudvant og i det hele taget en afslappet hund i sin moars selskab =)
- Jeg gør intet anderledes på turene til nytår; min hund er nemlig ligeglad.
... Men er din hund bange - hvorfor så slippe den løs? Jeg fangede en lille vips af en grådhunde-agtig hund. Lidt voldsom oplevelse for den, måtte snuppe den i farten forbi mig.. Lidt i øret og lidt i nakken; og en MEGET bange hund i armene kort efter.
På med koens line på den lille (hip hurra for kvælerhalsbånd så den ikke kunne komme ud), ind under jakken med hunden og på jagt efter ejeren.
Lidt efter kunne hunden gå selv, den faldt egentlig hurtig til ro - og så møder vi en ældre herre; ejeren af hunden.
Ingen tak får jeg, men derimod skældud fordi jeg lader min store farlige hund gå løs og skræmme hans hund !!!?
Jeg prøver at forklare at den ikke virker spor bange for min hund, men derimod for fyrværkeriet...?
Sure stodder flår min line af hunden og ynker den i armene som om jeg havde slået den halvt ihjel ved at lade min hund gå ved siden af uden line.
Spurgte venligt om han ville låne min line med hjem så den ikke blev bange og løb væk igen, men han var bare SÅ sur og trampede afsted i sine træsko med lillevov på armen..
Sidste år fangede vi også en skræmt hund - der blev ejeren dog lykkelig..
Men er din hund bange for krudtet, så hold den i line - også i haven. Det er forfærdeligt når skræmte hunde løber forvildet rundt i by og land en kold nytårsdag og aften..
Pas på de firbenede, de kan ikke selv..
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.397
Damn til utaknemlighed !
Jeg ville aldrig lade min hund gå løs hvis den ahdve bare LIDT tendens til at blive bange eller løbe væk ! men nu går Zoe aldrig rigtig løs hehe
nov 2009
Følger: 30 Følgere: 30 Hunde: 7 Emner: 61 Svar: 4.061
Sure gamle mand han burde hellere være glad for der ikke var sket hans hund noget eller at den var rendt helt væk uden at blive fanget/fundet
Forstår det heller ikke, mine går ikke fri om eftermiddagen/aftenen omkring nytår. Tazz fik lov ved stranden kl 8 i morges og han nød det
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.205
Jeg tvivler stærkt på at træsko-kaj kunne have fundet hunden af sig selv, så bange som den var ville den nok først have stoppet mod en bil eller af udmattelse =(
Jeg føler uendeligt med de hunde der er bange for det.. Men det er dumhed uden grænser at tage linen af eller lukke den i haven hvis den er bange en dag som idag!
jul 2005
Følger: 54 Følgere: 54 Hunde: 3 Emner: 586 Svar: 5.805
Bella har også været ude og lege på vores ind hegnet område min kære udlejer har lavet til os, og hun er og skide ligeglad med de knald og brag der kommer......
Tyson han ænser det heller ikke, han vadder bare videre.
Minnie derimod synes ikke det er så sjovt, men det er også hans første nytår, så han kommer med til spisning hos min veninde.... Vi kører så hjem igen her senest kl 22.30 så vi er der ved de store når det går løs. Har allieret mig med naboen der kigger til dem og ringer hvis der bliver noget....
Godt nytår til jer alle sammen
jul 2010
Følger: 14 Følgere: 6 Hunde: 4 Emner: 72 Svar: 274
Men hun er totalt ligeglad, er fuldstændig som hun plejer at være. Måske det har hjulpet at jeg har lydtrænet hende, med lyd cd. Men i hvert fald dejlig hun ikke er fuldstændigt ude af den.
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.389
*hyyyl brag og ka-BOM*