{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nogen der mangler en gårdhund
  • #1   31. dec 2010 Har du prøvet at ringe til dyrlægerne i området? tænkte nu den er uden chip, men ældre, der måske er en dyrlæge der kender til den og ejer smiley

Godt nytår smiley

• #2   31. dec 2010 Nej det har jeg ikke smiley Men den er fremlyst hos politiet, så håber jeg ejeren henvender sig der smiley

• #3   31. dec 2010 Har du prøvet at poste det i Most wantet også?

• #4   31. dec 2010 Nej jeg er ikke medlem af den gruppe smiley

• #5   31. dec 2010 Jamen så smider jeg lige et link til denne tråd:)

• #6   31. dec 2010 Super, tak skal du have. Det ville være dejligt hvis han kunne komme hjem til sine ejere igen, for han er ikke så glad for at være her smiley

• #7   31. dec 2010 Så lidt da:)
    Lad os håbe, han kommer hurtigt hjem...

• #8   31. dec 2010 Tinna:

Der skulle vel ikke bo en ældre mand/kvinde i området, der ved alt om alle, du kunne spørge. Sådan en har vi nemlig, bare spørg og man kan få alt at vide *SS*

• #9   31. dec 2010 det er det skide fyrværkeri. Hundene løber hjemmefra, når de blir bange.

• #10   31. dec 2010 Ina: Det ved jeg ikke. Kender ikke området så godt, og har et internat at passe ;D
    Men håber da ejeren savner sin hund og selv kommer efter den.

Det er så synd den ikke er chippet for så ville den have været hjemme nu.

• #11   31. dec 2010 tjek ørerne. er det en ældre hund, kan den være tusset, og farven bliven jo utydelig med årene. Barber øret og smør vaseline på, så kommer farven bedre frem. Hvis den er tusset, vel at mærke.

• #12   31. dec 2010 Den er heller ikke tattoveret smiley Det kiggede jeg også efter

• #13   31. dec 2010 heller ikke i lysken?

• #14   31. dec 2010 Nej heller ikke der. Desværre.

• #15   31. dec 2010 kan du evt ligge et billed ind? sidder og kigger på billeder af savnede hunde.

• #16   31. dec 2010 Jo det kan jeg, men først lidt senere. Har lidt travlt herude nu. Men smider et ind om en times tid.

• #17   1. jan 2011 Nej ejeren er endnu ikke fundet smiley

• #18   1. jan 2011 Her er billeder af hunden: http://hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=59126

• #19   1. jan 2011 Så er gårdhunden kommer hjem til sine ejere...

• #20   1. jan 2011 Det er rigtig godt at høre:)

• #21   1. jan 2011 Ja det er det vel...

• #22   1. jan 2011 Hvad mener du med det??
    Det lyder lidt tvivlsomt....

• #23   1. jan 2011 Det er ligemeget smiley
    Hunden er blevet hentet.

• #24   1. jan 2011 Da ejerne fik at vide at de skulle betale for at få hunden udleveret, både her og ved politiet (bøde) mente de bestemt at det så var bedst at vi så beholdte den 13 år gamle hund, så vi kunne betale for en aflivning.
    For hunden var bare et dyr, uden sjæl - og den skulle bo udendørs.
    Dyrlæge havde den aldrig i sit liv set, så da både jeg og politiet sagde at hunden skulle chippes, rystede han bare på hovedet.

Manden var self nød til at betale og fik sin hund med sig. Men mon ikke den har det fint nok, selvom den bor udendør og hos nogle der ikke mener man skal ofre så meget som en krone på dyret.

• #25   1. jan 2011 Janet: Ja det ville være rart, hvis det kunne lade sig gøre. Men sådan er det desværre ikke. Det er jo politiets hund til den bliver frigivet. Så snart den er frigivet til internatet bliver den chippet, sundhedstjekket og sådan. Men ikke hvis den bliver frigivet til ejeren. Så er det ejerens problem alene.

Men bliver ked af det når nogen har det på den måde over for deres hund. Den har det sikkert fint nok, får mad og sådan. Men jeg synes slet ikke det er måden at holde hund på, men det er ikke op til mig at vurdere.

• #26   1. jan 2011 Efter den nye hundelov SKAL politiet lade hunden mærke og registrere for besidderens regning, hvis hunden ikke er det. Men det er vel endnu en del af loven som ikke håndhæves.

• #27   1. jan 2011 Kai – det står selvfølgelig i loven smiley

Jeg kan ikke finde en udgave hvor ændringerne er skrevet ind. Men i ændringerne, der er vedtaget står der:

I § 1, stk. 3, ændres »kan« til: »skal« ( det er det andet punkt i ændringerne)

I § 1, stk. 3 lyder i den ”gamle” lov:

Politiet kan lade en hund mærke og registrere for besidderens regning, hvis hunden i strid med stk. 1 ikke er mærket og registreret.

Og den bliver altså til:

Politiet skal lade en hund mærke og registrere for besidderens regning, hvis hunden i strid med stk. 1 ikke er mærket og registreret.

• #28   1. jan 2011 Jeg ved ikke hvad politiet kan og skal og det blander jeg mig heller ikke i. Jeg blev bare ked af at folk er så ligeglade med deres hund.

• #29   2. jan 2011 Har lige siddet og læst det hele. og er nød til lige at kommentere smiley Jeg ringede til politiet for omkring et år siden for at melde dyremishandling. Hundene fik næsten intet at spise, han slog dem med hunde snoren i hovedet ( det er de der tykke, hvor snoren selv ruller ud og ind :s ) flere gange. Jamen også inden for, for f.eks hvis der kom mennesker, hundende hoppede op og man var ved at vælte og det gør også ondt, og han skriger bar a dem, pg så flyver han ellers oveer og får de hunde smækket i jorden, og en kæmpe lang forklaring til hunden om hvor dum den er og hvad den gør forkert skreget ind i hovedet, som hunden ikke forstår alligevel. Den ene var stadig hvalp, lidt under et år, den anden mener jeg er 3 år. Han havde ikke engang styr på den første inden han fik en ny, og den kan han så heller ikke styre. Det er lidt store hunde, blandinger, "Kamphunde", ikke fordi, jeg ikke elsker store hunde, og kalder dem ikke selv kamphunde, men de hunde ville ha været ødelagt i hovedet hvis der ikke snart skete noget. Den ældste hund har engang haft fat i nakken på hans ejer, og det var altså ikk helt for sjov. Der blev han også lidt skærmt, men så blev han jo bar værre. Ham politimanden jeg snakkede med var lige glade og det eneste jeg enlig fik a vide at at en hund er jo ikke er som et barn, det sker sku ikke noget ved man slår dem lidt. Og de kunne jo ikke gøre noget.
    Poltiet kan bar pisse mig af.
    Vi fandt så bare vores egen løsning, og nu har hundene det bedre..
    Håber også den dansk svesk ville få lov til a få det godt hjemme den sidste tid, for det er synd at flytte sådan en hynd når den er så gamme.. Men det er også synd hvis den står ude i frosten og ingen opmærksomhed og kærlighed.

Kommentér på:
Nogen der mangler en gårdhund

Annonce