RIP Cassie {{forumTopicSubject}}
Midt i glæden kom sorgens dag i dag. Jeg har været nødt til at træffe en meget hård beslutning og ladet Cassie få fred, blot 21 mdr. gammel. Hun var blevet mere og mere agressiv over for sin mor Bianca, og hun fandt enhver anledning til at komme op og slås med hende.
I dag tændte hun fuldstændig af over en guf, og jeg kunne slet ikke stoppe dem. Så lidt over ni var det slut. Jeg er fuld af selvbebrejelser, for havde jeg fundet et nyt hjem til hende i sommer, så kunne hun sikkert være reddet. Men inden for de seneste par måneder er det blevet værre og værre. Så jeg havde min tvivl om jeg ikke blot sendte "aben" videre.
For pokker hvor er det hårdt. Jeg føler mig totalt fejlslåen som hundeejer, at jeg ikke kunne løse det. Bianca havde overgivet føringen til hende, men hun forstod ikke at forvalte den.
Bianca er forbidt, men hun skulle ikke sys. Min mand var med mig og det var ham der gik ind med Cassie. Jeg kunne ikke. Så jeg skylder ham min inderligste tak for at han gjorde det for mig. Dyrlægen har beholdt hende, og så får vi hende hjem, når hun engang kan begraves. Så får jeg sagt farvel til hende. Min mand siger jeg skal holde op med at spekulere over hvorfor og hvad jeg kunne have gjort anderledes. Men jeg har da tænkt, om jeg er en god hundeejer. Det kan jeg godt selv være i tvivl om.
En "lortedag" kan vist godt sige det er. Men hun er et sted hvor hun har det godt, og jeg vil jo det bedste for mine hunde. Det var måske det bedste for Cassie.
Hvad gør man, når man skal finde en årsag til det skete. Der er jo intet galt med de andre i flokken. Cassie var Biancas datter, og der var mere end 3 år imellem dem, så jeg forstår slet ikke hvorfor de ikke kunne sammen. Cassie var i perfekt fysisk form, så det kunne ikke være smerter der var årsagen til hendes adfærd. Men lige nu står jeg tilbage som en total mislykket hundeejer.
RIP min elskede pige, hvor er det hårdt trods alt at skulle undvære dig. Vi havde jo også vores gode stunder til agility og svømning, Men det rakte ikke til at vi kunne få lov til at være sammen længere.
Jeg har skrevet et afskedsbrev til Cassie, for jeg elskede jo hende lige så højt som alle de andre.
feb 2009
Følger: 27 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 169 Svar: 3.632
R.I.P Cassie.. du er et bedre sted nu
jul 2007
Følger: 21 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.335
Du er IKKE en dårlig hundemor, du gjorde det rigtige. Det ville ikke have været fair overfor Cassie, Jer eller de andre hunde i flokken prøve at blive ved med at kæmpe. Problemerne ville bare have vokset sig endnu større!
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.789
Måske det bare ikke dur med mor og datter? Nu er det self datteren der i dette tilfælde er sur på moren, men sådan en som Lilly kan ikke med sine hvalpe. Hun bliver nemmere sur på dem end andre hunde - og jeg oplevede det samme med min gamle tæve, da hun mødte sin søn efter 8 år - ham blev hun også gal på, selvom hun aldrig var sur på nogen hunde.
sep 2008
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 2 Emner: 78 Svar: 1.239
RIP Cassie
nov 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 5 Svar: 57
Du er ikke en dårlig hundemor, men gjore det du mente var best for din lille pige.
apr 2009
Følger: 34 Følgere: 38 Hunde: 8 Emner: 169 Svar: 3.803
Man kan altid tænkte på hvad nu hvis jeg havde.... men det hjælper ingenting, for du kan ikke ændre fortiden - kun se fremad, og så lære af denne erfaring, omend det er en frygtelig tid at skulle igennem, så må du vende den til noget positivt i fremtiden. Ikke nu, din sorg skal der være plads til - den er forståelig.
Husk nu på, du har gjort alt hvad du mente var rigtigt, det er det der tæller...
sep 2007
Følger: 1 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 22 Svar: 870
Klap dig selv på skulderen for en rigtig, men meget svær beslutning.
Sov sødt lille Cassie.
dec 2005
Følger: 4 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 208 Svar: 836
nov 2009
Følger: 30 Følgere: 30 Hunde: 7 Emner: 61 Svar: 4.061
Sov sødt Cassie
mar 2006
Følger: 18 Følgere: 19 Hunde: 6 Emner: 36 Svar: 1.188
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.617
Jeg kender dig. Og jeg VED at hvis dette ikke havde været nødvendigt, havde du ALDRIG gjort det!!!!
Dine hunde betyder SÅ meget for dig og du er en super super hundeejer/moar!!
Jeg håber at du selv kan se det en dag, når alt dette er kommet lidt på afstand.
Masser af varme knus herfra.
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.142
Sidder her med tåre i øjene, føler med dig Gitte.
Er helt sikker på du gjorde det rigtige for Cassie, du lyder for mig som en værdig hundejer.
Sov sødt Cassie.
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 159 Hunde: 1 Emner: 311 Svar: 6.944
Varme tanker og trøstekram herfra.
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.242
Men gud hvor gør det ondt, og jeg savner hende allerede rigtig meget. Jeg ville ønske jeg kunne tage hende i mine arme og gøre alt godt igen.
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.397
Det er jeg ked af at høre !!
Er sikker på du gjorde alt hvad du kunne - Men nogle gange er løsningen bare ikke den man ønsker
Sender dig og resten af familien TUSIND varme tanker !!!
Cassie - RIP !
feb 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 76 Svar: 4.089
Sender varme tanker i din retning..
R.I.P. lille Cassie..
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 41 Svar: 613
R.I.P Cassie ;(
jan 2008
Følger: 52 Følgere: 47 Hunde: 3 Emner: 743 Svar: 5.377
Det gør mig rigtig ondt Gitte.
RIP Cassie pigen
jan 2006
Følger: 88 Følgere: 125 Hunde: 5 Emner: 395 Svar: 9.578
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.694
Men jeg er sikker på, at du har taget det helt rigtige valg.
Masser af varme tanker herfra!
feb 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 15.266
RIP Cassie