Når hunden må lade livet pga. fuck-ups {{forumTopicSubject}}
Aflivning af unge hunde er altid tragisk. Men endnu værre bliver det når det skyldes ejernes fuck-ups. F.eks har en af mine veninders kammerater aflivet sin hund fordi den knurrede af ham og hans kærste. Den spiste ben, så kom kæresten ind og tager kontakt til den. Hvor efter den knurre, så kalder hun på kammeraten som så irettesætter hunden. Hvilket betyder at hunden knurre med blottede tænder.
Resultat = hund aflivet. Og efter min mening er det 100% ejers skyld, og det kunne ret nemt være undgået ved at lære hunde ,at man kan stole på at ens mennesker ikke tager ens ting. Og der lære man bla. hunden ved at holde sig væk når den spiser.
Desuden så ville mange have godt af at lære at knurren ikke er en trussel på livet. som oftest betyder det "Er du sød at gå mens jeg spiser?"/ "Av, det gør ondt"/ " Gå, jeg er utryg" osv. osv.
Undskyld, det sure opstød.
jan 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 95 Svar: 479
Men det var da slet ikke grund til at han skulle aflives!
nov 2009
Følger: 30 Følgere: 30 Hunde: 7 Emner: 61 Svar: 4.036
Det er så synd for hundene når de ikke bliver forstået rigtig
mar 2010
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 91 Svar: 3.092
Før vi fik hund, troede jeg også at man skulle lære hunden at det er okay man tager dens mad osv. når den spiser, og at man skulle gøre det ofte, netop for at den ikke skulle blive aggressiv på det punkt.
Men hvor er det da logisk at hunden bliver aggressiv og vogtende hvis man begynder at genere den når den spiser.
Der er bare alt for mange der laver den fejl.
Jeg fik jo at vide at man skulle gøre det fordi, hvis der var børn i huset skulle de kunne gøre hvad de ville uden at hunden angreb. Men NEJ. Hundens grænser skal respekteres lige såvel som menneskernes.
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.111
mar 2010
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 91 Svar: 3.092
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 33 Svar: 830
Jeg lærte min hund at jeg godt må tage et ben og kikke på det for så at give hende det igen. Og tit vil hun havde at jeg holder benet i den anden ende imens hun spiser det. Men hun kan da godt knurre og det må hun godt. Jeg siger bare, det er mor og jeg må godt kikke, og så stopper hun..så det er kun for at fortælle at det ben bare er vildt lækkert.
Hvis vi andre stod med en soft is og den blev taget ville vi vel også sige, hov hov.
okt 2009
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 20 Svar: 213
Stakkels hund
feb 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 256 Svar: 3.040
Heldigvis gør det ikke ondt på hunden at blive aflivet, men derfor er det stadig dybt ærgerligt.
Chopper har knurret af mig et par gange, dog ikke i forbindelse med mad. Det er hvis jeg har irettesat ham efter et "anfald" over en anden hund. Så er det ligessom om han ikke lige ved hvad han knurre af og så går det ud over mig. Jeg kan godt blive skræmt når han gør det, men så bygger vi bare min tillid op igen
jan 2006
Følgere: 87 Hunde: 5 Annoncer: 1 Emner: 367 Svar: 14.850
Det kan godt være jeg misforstår det du skriver .. men er det sådan, at din hund laver udfald (det du beskriver som "anfald") mod en anden hund, og når du så korrigerer ham, knurrer han af dig ??
feb 2007
jan 2006
Okay - det er da godt at han bliver bedre ihvertfald. Sådan ud af nysgerrighed - hvad gør du ved ham, når han knurrer af dig, når du korrigerer ham ?
feb 2007
De gange hvor han så har knurret af mig, har været fordi jeg har taget fat i hans halsbånd og tvunget ham til at sætte sig ved at hive i halsbåndet, altså trække bagud.
Dette er sket hvis han slet ikke er til at få kontakt med, men det var især i hans unghundedage det var slemt.
Jeg skal i gang med at se om jeg kan distrahere ham med et pivedyr i stedet for. Godbidder hjælper ikk. Men som sagt, så sker det meget meget sjældent nu at han laver udfald mod andre hanhunde.
jan 2006
feb 2007
sep 2010
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 519
Jamen altså da.........
Når hunden må lade livet pga. fuck-ups