{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
661 visninger | Oprettet:

"Underhund" i flokken {{forumTopicSubject}}

Jeg faldt over ovenstående betegnelse i en kort artikel om hundes adfærd. Opdrætter har sagt, at Buddy havde været "underhunden" blandt deres mange hunde, men at han af temperament var middel.

Buddy er meget glad for andre hunde (i hvert fald træning og play dates), han kan dog være temmelig strid ved hunde der er mindre/svagere end ham. Jeg tænker umiddelbart, at han forsvarer hvad der er hans... Altså hunde bliver jo ikke jaloux? Han leger/vælter dem voldsomt rundt, de får ikke meget fred, før han er i gang igen, hvis vi ikke stopper ham.

Han var knap 2 måneder om at turde lege med sit legetøj, da vi fik ham hjem. Han var også meget utryg i starten, da han kom ud af sine vante rammer. Han er temmelig svag/nervøs stadig, når der sker for meget omkring ham.

Hvad ville I lægge i det, at hunden har været underhund i forhold til andre hunde? Vi er ved at prøve at opbygge hans selvtillid.

Er der nogen, der har erfaringer mht. en evt. familieforøgelse i denne kontekst med en hund til om nogle år?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  "Underhund" i flokken
  • #1   28. dec 2010 jeg syntes at med den baggrund du skriver om, så ville jeg vente med at tænke på ny hund selv om det først er om et par år.
    Ingen kan forudsige hvordan din/jeres hund vil udvikle sig, og måske vil han blive en af de hunde som kun bør leve alene med sin menneske familie, men han kan også blive lige modsat.
    Så som sagt så ville jeg vente med at tænke på de ting til han er blevet ældre, så har i også lært at forstå hans "sprog" og er bedre til at aflæse hans opførsel og "ønsker" :o)

Håber du forstår hvad jeg mener. *Ss*

Rigtigt Godt Nytår.

• #2   28. dec 2010 Ja, det er jo sådan også lidt det... Det har jeg jo også gået lidt selv og ruget over. smiley

Allerede da vi købte ham, fortalte vi opdrætter, at vi gerne ville have en hund nr. 2. når han var blevet kønsmoden og vi kendte ham bedre. Han er fra juli 2009 og denne gang ville jeg gerne være i rigtig god tid med at vælge hund og race, hvis du forstår? Hvis eller såfremt en hund nr. 2 kan komme på tale ønsker jeg heller ikke en alt for stor aldersforskel...

Og jeg ønsker ikke at skulle oprette en af de kedelige annoncer herinde med sød hund søger nyt hjem smiley Hvis der på sigt kun kan være 1 hund, ja så er det jo vores egen skyld i og med at vi valgte ham og ikke en anden hund.

• #3   28. dec 2010 Godt nytår smiley

Kommentér på:
"Underhund" i flokken

Annonce