{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
947 visninger | Oprettet:

Kan hundens vægt virkelig afgøre det? {{forumTopicSubject}}

Hej.. Ville lige høre om der er nogen der evt. kan svare på dette: Jeg har en andelsbolig som jeg vil sælge til en der har en hund på 25 kg. og en på 7 kg. I vedtægerne står der at det er tilladt at have hund - den skal bare godkendes af bestyrelse. Ingen steder står der hvad der skal til for at få sådan en tilladelse og heller ikke at man kun må have én hund. Mit problem er at de svare tilbage at det må køber ikke, for de vil ikke have hunde over 10-12 kg. Må de gøre det op sådan? - Det skal siges det er en stuelejlighed, og vi selv har en hund på 27 kg., uden tilladelse som jeg ingen klager har fået over. MVH Kimmie


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan hundens vægt virkelig afgøre det?
  • #1   26. dec 2010 Ja, de må sætte de regelr de vil. Om de så går efter racer, højden eller vægt.eller hvide hunde.

  • #2   26. dec 2010 Synes at du skal kigge dine vedtægter igennem...bor selv i en andelsboligforening, og ALLE vedtægtsændringer SKAL godkendes på en generalforsamling.

    Synes det lyder skummelt at der ikke findes nogle retningslinier


  • #3   26. dec 2010 Har kigget i mine vedtægter og der står intet om race, vægt eller noget - bare at den skal godkendes af bestyrelsen.
    Og som jeg også nævner er de fleste i bestyrelsen klar over jeg har min hund på 27 kg. som jeg aldrig har søgt om - og har ingen klager på den, og de er faktisk ligeglade.
    Har forsøgt salg i to år uden held - og nu er det hundens vægt der afgøre.
    Har prøvet at forklare dem at hvis hunden ikke overholder reglerne der er i hundehold må de jo trække det tilbage - så hvad har de at miste?


  • #4   26. dec 2010 Hvis jeg var dig ville jeg ringe til abf, deres hjemmeside er abf-rep.dk

    Ej en medløber - ang at forbyde nogle racer fremfor andre, siger vores formand at abf, siger at det må man ikke. Den eneste måde man kan undgå bestemte hunde, er ved at sætte vægtgrænse.

    Jeg ved også fra vores forening at man ikke må give tilladelser til nogle og ikke til andre, da det er en andelsbolig er alle lige.
    Men jeg ved desværre ikke nok om hvad man må og ikke må. Men ring til dem der ved noget - nemlig abf.


  • #5   26. dec 2010 Jeg har lige fundet i mine papirer at det er små, rolige og velopdragne hunde der kun optages - men hvem bestemmer hvad små er :S

  • #6   26. dec 2010 Formanden var ligeglad med min da jeg nævnte det.. forstår bare ikke måden at gøre det på. Bare fordi den vejer mere, larmer den ikke nødvendigvis mere, eller er mere ond - som det hentydes til her.

  • #7   26. dec 2010 Jeg synes du skal kontakte abf, de kender reglerne, det kan jo godt være at din forening ikke har styr på reglerne

  • #8   26. dec 2010 Forstår ikke man ikke får lov at prøve når man har en med en rolig og ældre hund at gøre - hvis den bryder hundeholdet - må ejer jo skille sig af med den, og ikke hvis ikke, er problemet jo løst.
    men ja, ksn godt se de har vedtaget "små hunde" og det er en hund på 25 kg. ikke - men min hund på 27 kg. er jo et bevis på det intet har med vægten at gøre - min nabo i opgangen ved siden af anede ikke før for lidt siden at jeg havde hund.


Kommentér på:
Kan hundens vægt virkelig afgøre det?

Annonce