774 visninger
|
Oprettet:
erfaring med homøpatisk behandling {{forumTopicSubject}}
Er der nogen med erfaringer med homøpatisk behandling af deres hund, som vil fortælle om det? Jeg overvejer nemlig at sætte samson igang pga gentagne hudbetændelser
aug 2009
Følger: 56 Følgere: 56 Hunde: 9 Emner: 83 Svar: 1.803
her er linket
http://www.alternativdyrlaege.dk/velkommen.html
hun er blandt andet i vi med hund dec udgave nu, med to artikler, blandt andet med en hund med mange års hudproblemer
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Ligesom med almindelig medicin virker det noglegange, andre gange ikke.
aug 2008
Følger: 22 Følgere: 19 Hunde: 1 Emner: 176 Svar: 955
Jeg er bare så meget i tvivl om det overhovedet er allergi, han har. Han har ingen symptomer på det udover hudbetændelse. Ingen kløe, ingen rødme, ingenting.
Derudover får han SÅ let sår under armene - selv ved en blød sele. Så hans hud er SÅ sart, det er helt utroligt. Tænker, at det næsten må være et problem med hans hud snarere end allergi.
aug 2009
han kan vel godt være sart i sin hud, ligesom mennesker, det er så træls
aug 2008
Men det er decideret hudbetændelse,han altså også får. Det kommer jo af noget.
aug 2009
min lab havde pollen allergi, og det var et helvede om sommeren, for hun havde eksem under poterne
har du prøvet en læder sele, tænker at det er et natur materiale som de fleste kan tåle, i forhold til kunst stof, måske få special syet en sele.
med eksem erfaret jeg selv de fleste ting med min hund hvad der virkede og måtte undgå for at det ikke blev værre, hun kunne eksempelvis ikke betræde græs uden hun nyste og slog ud, for desværre kan dyrlægen ikke altid give en retningslinie
aug 2008
Vi er i allergiudredning hos Lene Boysen pt - og derfor på allergi foder for at se om han slår ud af det. Næste skrift afhænger så af om han slår ud eller ej.
Det er ikke selve materialet, der giver ham gnavesår. Det er fordi hans hud er så tynd/sart så der er intet der må gnide sig op af hans albuer, når han bevæger forbenene. VI kan kun bruge en af Puppia vestsele varianterne.
Hudbetændelsen er kommet gennem et år - sådan on/off. Jeg synes bare at det er mærkeligt, hvis det er allergi, når han KUN har hudbetændelsen. Ingen kløe eller rødmen. Derfor overvejer jeg at kontakte Lise fordi min teori er at han mangler noget i immunforsvaret og derfor ikke kan holde stafylokokkerne nede.
erfaring med homøpatisk behandling