{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.272 visninger | Oprettet:

Nytårs aften hjælp!! {{forumTopicSubject}}

vi har vores dejlige Beauty, som simpelthen er så ræd nytårs aften og nu hvor folk bare skyder af engang imellem løber hun rundt i helt huset og ryster. simpelthen så synd. vi plejer at få berolinde til hende, men alligevel har hun stadig kræfter til at gå rundt og det resultere i hun går ind i døre og vælter rundt!

har i nogle råd?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nytårs aften hjælp!!
  • #1   22. dec 2010 Det du gør nu er langt værre end at lade være med at give beroligende. Hun er fuldt ud klar over hvad der foregår, men kan ikke styre sine bevægelser. Det synes jeg er meget synd for hende. Der må være et andet præparat der er bedre.

• #2   22. dec 2010 jeg har min gamle hund beauty hun er heller ikke så glad ved det... så hun får også berolinde også stiller jeg hendes stor bur i mit køkken og der elsker hun at ligge i men jeg lukker ikke buret

• #3   22. dec 2010 Hvis ellers din hund er tryg ved at være i bur - så lad den opholde sig i et bur når det er værst.

Ellers skal du snakke med din dyrelæge og få både beroligende og sovemedicin. Du vil næppe kunne få noget beroligende som ikke påvirker hendes evne til at koordinere....

• #4   22. dec 2010 Jeg giver min hund Baldrian og smider en dyne(min) i brusekabinen så tar hun sit ben og ligger derude. Desudengår musikken lidt højt og gardinerne er trukket for

• #5   22. dec 2010 Man kan hos dyrlægen få en fyrværkeri CD som man spiller for sin hund gennem længere tid så den vænner sig til lydene. Det er for sent i år, men få fat i den og start til næste år. Har kun hørt godt om den.

• #6   22. dec 2010 Min veninde får hvert år noget til sin hanhund. Et par dage før afprøver hun lige om det virker. På selve nytårsaften skal der gives flere doser i løbet af dagen, så når kl. når 12, så er han helt upåvirket af skyderiet. Hvad det hedder aner jeg ikke, men det virker åbenbart.

• #7   22. dec 2010 Hvad for noget beroligende får hunde? Plegasil må hunden ikke få alene, da det kun bedøver kroppen, ikke hovedet.

Jeg bruger zylkene eller baldrian, men min hund reagerer så også kun nytårsaften, hvis hun gør...

• #8   22. dec 2010 Hej ...skal prøve noget der hedder zyllkene,ska starte med det en uge før nytår,ska virke meget beroligene,,men bliver ik døsig, til at vuf ik bliver så stresset,har kun hørt godt om det...har prøvet med cd ,men det er han ligeglad med,glor bare ind i højtalerne :-))

• #9   22. dec 2010 hm.. vi har snakket med dyrelægen og han siger han ikke har noget som på de måde kan gøre noget ved hendes angst andet end det hun får da det er det stærkeste eller hvad man skal sige, til hendes størrelse og det der burde være mest effektivt.

hun er ikke tryg i bur og vi har prøvet det meste, sidste år sad vi med hende i kælderen hele natten det hjalp lidt.. men det er jo også træls det lidt ødelægger vores aften.. smiley (self. hende i første række)
    det kunne godt være man skulle prøve med den cd der næste år. smiley

• #10   22. dec 2010 (link fjernet)

• #11   22. dec 2010 ja lige præsist!
    der er bare det problerm at det er kommet efter hun var i pension på landet for 5-6 år siden og det var der hele maritet begyndte! smiley så tvivler måske på det er en løning til hende.. smiley

• #12   22. dec 2010 Du kan evt prøve med øl:
    http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=371997

Jeg prøvede at give min hund en halv deciliter sidste år (har aldrig udvist angst, men det var første nytår alene så jeg ville være sikker) og han gad knap nok rejse sig for at hilse da jeg kom hjem kl 4 - så søvnig var han. Han plejer ellers at være super årvågen og flyve op på et øjeblik, men den nat kunne jeg rende ham. smiley

• #13   22. dec 2010 Søster du lod ham vel ikke være alene hjemme nytårsaften???

• #14   22. dec 2010 Jo da. Min hund er opvokset i indre kbh fra han var 10 uger gammel. Han er fuldstændigt ligeglad med fyrværkeri, biler generel larm fra gaden (og naboerne), så da han nu var de der 4 år turde jeg godt tage chancen, og jeg gør det skam igen, for han er, om noget, mere nervefast over for larm end nogensinde.

Så sent som i går var der et brag da vi gik tur, så selv jeg synes at det var en fis for meget. Watson gad knap nok løfte hovedet fra hvad-det-end var han stod og snuste til.

Hertil skal jeg dog nok tilføje at hunden er i køkken/soveværelse med radio tændt, mad i skålen og ingen adgang til vinduer der vender ud mod gaden. Og naboerne ved at han er der hvis nu bygningen bryder i brand.

• #15   22. dec 2010 Min Gizmo er også fuldstændig ligeglad når kl. slår 24 så ligger han og snorker med alle 4 stænger i vejret, men jeg ville ALDRIG lade en hund være alene nytårsaften, selv den mest nervestærke hund kan ændre sig fra år til år... Min han løftede heller ikke hoved da der var nogen der smed et kanonslag bag ved os og jeg hoppede ½ m men han får stadig ikke lov til at være alene.

Min veninde har 2 ekstrem rolige tæve der aldrig er bange for noget men sidste år blev den ene pludselig panisk for larmen og hun har kæmpet med det siden og hun har ingen ide om hvorfor det er sket...

• #16   22. dec 2010 Hvis hunden ændrer sig på nytårsaften, så kan den vel gøre det hvilken som helst anden dag/nat man er hjemmefra - alt muligt kan jo ske. Det er under alle omstændigheder bedre for min hund at være i vante omgivelser, hvor han har sine sikkerhedsting, seng og sin radio end at blive udsat for fest, som han bare bliver stresset af.

Det er helt sikkert ikke noget for alle hunde, og det er absolut ikke noget jeg vil anbefale folk der har den mindste frygt for at der kan ske deres hunde noget, men nu bor vi i et område hvor der er godt gang i den i weekenderne, så det er ikke anderledes end så mange andre aftener (sommeren er faktisk værst, for der er åbne vinduer allevegne, og kollegiet overfor vores soveværelse holder sig absolut ikke tilbage). Der er bare nogle flere knald, og dem har han som sagt ikke et problem med. Får han lidt øl oveni, så er han død for omverdenen alligevel, så jeg er virkeligt ikke bekymret.

Men nok om mig. Tråden handler om hvad man kan gøre for hunde med nytårsproblemer, og der hører Watson ikke under.

• #17   23. dec 2010 Jeg er lidt usikker på om der bliver blandet noget sammen her. Hunden der lades alene er ikke angst, så der skal ikke bruges tilbud eller ekstra træning, og den hund der søges hjælp til skal mig bekendt ikke lades alene.

Men, jeg er da enig i at træning er vejen frem - det er hellere ikke helt dumt selvom hunden ikke er angst (det kan i hvert fald ikke skade). Det hjælper bare ikke trådstarter nu her en uge før nytår.

• #18   23. dec 2010 nej helt bestemt. vi er hjemme ved beauty og molly! smiley lydtræning er helt sikkert noget vi vil arbejde med efter nytår. smiley

vi har bestemt os for at flytte på landet her til den 1 feb. blandt andet pga hendes angst nytårs aften så det er vores sidste i dette hus og vil derfor gerne gøre det så nemt og overskueligt for hende som muligt! smiley

• #19   23. dec 2010 Hvis hunden ikke har et problem med fyrværkeri eller udefrakommende festlarm, og den del af lejligheden hvor hunden er er skærmet af fra de helt høje knald (5 etager hele vejen rundt om gården, som er for lille til krudtleg og er låst af for uvedkommende), alle døre og vinduer er lukkede, og naboerne holder opsyn, så er jeg bare ikke bekymret - altså ikke betydeligt mere end jeg er når jeg forlader ham enhver anden dag (der er dog naboopsyn). Måske er det umodent, men der nævnes kun risiko for angst, ikke hvordan det skulle opstå - hvilket man jo hellere ikke kan udtale sig om når man ikke kender hverken boligforhold eller hund.

Normalt når man fortæller folk at de risikerer at ødelægge deres hund, så gør man sig umage for at forklare hvorfor, og det er endnu ikke sket her, så den "risiko" er indtil videre ikke mere meningsfuld eller skræmmende end da vi startede diskussionen.

Festen er bestemt ikke vigtigere end hunden (men godt at man stiller kritiske spørgsmål før man kaster sig ud i en bedømmelse) - han er skam også inviteret - og det er ikke fordi jeg ikke har pasningsmuligheder. Jeg ved bare at han er i sikkerhed og er tryg her, og jeg ved at han er svær for andre at passe, fordi han opfører sig mere stresset når han er hjemme hos andre (også folk han kender godt), og det synes jeg ikke er nødvendigt at udsætte ham for når han kan klare en hel sommer (eller 5 hele somre og 4 nytårsaftener indtil videre) med nabofester, tivolifyrværkeri og kirkeklokkekrig uden så meget som at blinke.

Jeg ved godt at vi ikke bor ens eller har samme erfaringer i bagagen, og det er også derfor jeg accepterer at vi sandsynligvis ikke bliver enige, for det er uhyr svært at sætte sig udover egen situation, men det kan jeg ærlig talt godt leve med. Og det kan min hund sandsynligvis også smiley

Selfølgelig er der altid risici når de store festdage står på, men det sker altså bare så meget oftere her at både mig og min hund ikke tager nytåret så tungt som så mange andre gør. Det er bare en lidt større fest end normalt. Det er virkeligt ikke så slemt som nogle gerne vil gøre det til, men som sagt har vi andre forudsætninger for at klare nytåret end mange andre, så jeg kan ikke rigtigt blive sur over at man prøver.

Men altså, jeg er i hvert fald med på at man ikke bør gå hvis man har mistanke om at der kan opstå problemer, og det ville jeg hellere ikke gøre hvis det var tilfældet.

Nu er jeg nødt til at gå i seng, for jeg skal tidligt op for at rydde sne og skrive opgave, men i må hygge jer. God nat til alle.

• #21   23. dec 2010 Jeg har også ladt mine være alene hjemme nytårsaften, og de er helt normale når vi kommer hjem. Vi er ikke dem der er længe ude, og ofte hjemme ved halv to tiden. Der står det stadigvæk på fyrværkeri og de er på ingen måde angste. De er pissesure over larmen, men så er den ikke længere.

Nu er det jo sådan at der "plejer" at blive fyret af igennem december, og der har jeg fået bevis for at de ikke er bange for det. Dagene efter bliver der også fyret af, og hold da op hvor er det en belastning for både 2-benede og 4-benede at høre på. Jeg fatter ikke hvad det er der gør det så spændende.

Lad os håbe at vejret i år sætter en stopper for det store nytårsbrag. I år skal vi være hjemme, fordi de 2 sidste hvalpe først flytter hjemmefra den 5. De skal ikke være alene hjemme og så få dage efter skal ud og flyve. Heldigvis har de fået plads i selve flyet, ellers havde jeg også nedlagt forbud, og så måtte de finde et andet afgangstidspunkt. Der må nemlig kun være 2 dyr i selve flyet pr. fly.

• #22   23. dec 2010 Om mine hunde var bange eller ej nytårsaften ville jeg aldrig lade dem være alene hjemme......

• #23   23. dec 2010 Mine hunde er da næsten altid alene nytårs aften. En normalt præget hund, som har været ude og opleve lidt af hvert hele sit liv, tager da ikke skade af det..

• #25   24. dec 2010 Cocio hvad er det dog for en indstilling at ha..... jeg har en hund der er meget bange den aften og han er normalt præget og har et godt liv det har da ikke en pind med det at gører.....

• #28   25. dec 2010 ikke for at lyde sur eller noget, men denne tråd er altså ikke lavet til at diskutere om hunden skal være alene eller ej... smiley så må i oprette en tråd hvor dette kan diskuteres. dette er en tråd til at i måske kan komme med råd til min hund..
    -tak. smiley

• #29   25. dec 2010 Godt sagt Min Molly.Det er dig der er trådstarter, og bad om råd til berolingende. Håber du finder noget der kan berolige din hund.

• #30   26. dec 2010 Man kan vel hellere ikke sige at en hund der har haft fyrværkeri mellem benene er normalt præget. Kan vi ikke blive enige om at det ikke er normalt at præge sin hund ved at kaste fyrværkeri efter den?

• #32   27. dec 2010 er i søde at respektere mit tidligere indlæg om denne diskution!! tak!

• #34   27. dec 2010 self. gør de altid det. men alligevel er det mig der her oprettet tråden til hjælp af min hund. og kan derfor ikke se hvorfor det er realevant at diskutere om hunden skal være alene hjemme eller ej.. selv om jeg personligt mener det er utilrengeligt. men det er også bare min mening om at være ansvarsbevidst hunde ejer.. har intet imod den er blevet udviklet til denne diskution men vil gerne i selv opretter en trån hvor dette emne kan diskutere. det er såment det eneste. tak. smiley

Kommentér på:
Nytårs aften hjælp!!

Annonce