1.272 visninger
|
Oprettet:
Nytårs aften hjælp!! {{forumTopicSubject}}
vi har vores dejlige Beauty, som simpelthen er så ræd nytårs aften og nu hvor folk bare skyder af engang imellem løber hun rundt i helt huset og ryster. simpelthen så synd. vi plejer at få berolinde til hende, men alligevel har hun stadig kræfter til at gå rundt og det resultere i hun går ind i døre og vælter rundt!
har i nogle råd?
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.242
feb 2007
Følger: 83 Følgere: 78 Hunde: 4 Emner: 150 Svar: 550
jun 2005
Følger: 80 Følgere: 81 Emner: 145 Svar: 1.100
Ellers skal du snakke med din dyrelæge og få både beroligende og sovemedicin. Du vil næppe kunne få noget beroligende som ikke påvirker hendes evne til at koordinere....
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 183 Svar: 2.627
feb 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 98 Svar: 1.193
maj 2006
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.883
Jeg bruger zylkene eller baldrian, men min hund reagerer så også kun nytårsaften, hvis hun gør...
jan 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 10 Svar: 135
jan 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 11
hun er ikke tryg i bur og vi har prøvet det meste, sidste år sad vi med hende i kælderen hele natten det hjalp lidt.. men det er jo også træls det lidt ødelægger vores aften.. (self. hende i første række)
det kunne godt være man skulle prøve med den cd der næste år.
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.615
jan 2008
der er bare det problerm at det er kommet efter hun var i pension på landet for 5-6 år siden og det var der hele maritet begyndte! så tvivler måske på det er en løning til hende..
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.354
http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=371997
Jeg prøvede at give min hund en halv deciliter sidste år (har aldrig udvist angst, men det var første nytår alene så jeg ville være sikker) og han gad knap nok rejse sig for at hilse da jeg kom hjem kl 4 - så søvnig var han. Han plejer ellers at være super årvågen og flyve op på et øjeblik, men den nat kunne jeg rende ham.
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.349
mar 2006
Så sent som i går var der et brag da vi gik tur, så selv jeg synes at det var en fis for meget. Watson gad knap nok løfte hovedet fra hvad-det-end var han stod og snuste til.
Hertil skal jeg dog nok tilføje at hunden er i køkken/soveværelse med radio tændt, mad i skålen og ingen adgang til vinduer der vender ud mod gaden. Og naboerne ved at han er der hvis nu bygningen bryder i brand.
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.349
Min veninde har 2 ekstrem rolige tæve der aldrig er bange for noget men sidste år blev den ene pludselig panisk for larmen og hun har kæmpet med det siden og hun har ingen ide om hvorfor det er sket...
mar 2006
Det er helt sikkert ikke noget for alle hunde, og det er absolut ikke noget jeg vil anbefale folk der har den mindste frygt for at der kan ske deres hunde noget, men nu bor vi i et område hvor der er godt gang i den i weekenderne, så det er ikke anderledes end så mange andre aftener (sommeren er faktisk værst, for der er åbne vinduer allevegne, og kollegiet overfor vores soveværelse holder sig absolut ikke tilbage). Der er bare nogle flere knald, og dem har han som sagt ikke et problem med. Får han lidt øl oveni, så er han død for omverdenen alligevel, så jeg er virkeligt ikke bekymret.
Men nok om mig. Tråden handler om hvad man kan gøre for hunde med nytårsproblemer, og der hører Watson ikke under.
mar 2006
Men, jeg er da enig i at træning er vejen frem - det er hellere ikke helt dumt selvom hunden ikke er angst (det kan i hvert fald ikke skade). Det hjælper bare ikke trådstarter nu her en uge før nytår.
jan 2008
vi har bestemt os for at flytte på landet her til den 1 feb. blandt andet pga hendes angst nytårs aften så det er vores sidste i dette hus og vil derfor gerne gøre det så nemt og overskueligt for hende som muligt!
mar 2006
Normalt når man fortæller folk at de risikerer at ødelægge deres hund, så gør man sig umage for at forklare hvorfor, og det er endnu ikke sket her, så den "risiko" er indtil videre ikke mere meningsfuld eller skræmmende end da vi startede diskussionen.
Festen er bestemt ikke vigtigere end hunden (men godt at man stiller kritiske spørgsmål før man kaster sig ud i en bedømmelse) - han er skam også inviteret - og det er ikke fordi jeg ikke har pasningsmuligheder. Jeg ved bare at han er i sikkerhed og er tryg her, og jeg ved at han er svær for andre at passe, fordi han opfører sig mere stresset når han er hjemme hos andre (også folk han kender godt), og det synes jeg ikke er nødvendigt at udsætte ham for når han kan klare en hel sommer (eller 5 hele somre og 4 nytårsaftener indtil videre) med nabofester, tivolifyrværkeri og kirkeklokkekrig uden så meget som at blinke.
Jeg ved godt at vi ikke bor ens eller har samme erfaringer i bagagen, og det er også derfor jeg accepterer at vi sandsynligvis ikke bliver enige, for det er uhyr svært at sætte sig udover egen situation, men det kan jeg ærlig talt godt leve med. Og det kan min hund sandsynligvis også
Selfølgelig er der altid risici når de store festdage står på, men det sker altså bare så meget oftere her at både mig og min hund ikke tager nytåret så tungt som så mange andre gør. Det er bare en lidt større fest end normalt. Det er virkeligt ikke så slemt som nogle gerne vil gøre det til, men som sagt har vi andre forudsætninger for at klare nytåret end mange andre, så jeg kan ikke rigtigt blive sur over at man prøver.
Men altså, jeg er i hvert fald med på at man ikke bør gå hvis man har mistanke om at der kan opstå problemer, og det ville jeg hellere ikke gøre hvis det var tilfældet.
Nu er jeg nødt til at gå i seng, for jeg skal tidligt op for at rydde sne og skrive opgave, men i må hygge jer. God nat til alle.
maj 2006
Nu er det jo sådan at der "plejer" at blive fyret af igennem december, og der har jeg fået bevis for at de ikke er bange for det. Dagene efter bliver der også fyret af, og hold da op hvor er det en belastning for både 2-benede og 4-benede at høre på. Jeg fatter ikke hvad det er der gør det så spændende.
Lad os håbe at vejret i år sætter en stopper for det store nytårsbrag. I år skal vi være hjemme, fordi de 2 sidste hvalpe først flytter hjemmefra den 5. De skal ikke være alene hjemme og så få dage efter skal ud og flyve. Heldigvis har de fået plads i selve flyet, ellers havde jeg også nedlagt forbud, og så måtte de finde et andet afgangstidspunkt. Der må nemlig kun være 2 dyr i selve flyet pr. fly.
jan 2007
Følger: 41 Følgere: 39 Hunde: 5 Emner: 69 Svar: 998
sep 2008
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 2 Emner: 78 Svar: 1.239
jan 2007
Følger: 41 Følgere: 39 Hunde: 5 Emner: 69 Svar: 998
jan 2008
-tak.
maj 2006
mar 2006