{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.127 visninger | Oprettet:

Julie
Julie
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 10 Svar: 360

Hvad er dette? {{forumTopicSubject}}

Bacchus har de sidste 2 dage haft sårlignende plamager på maven. Vi kan ikke rigtig finde ud af om det er 'hudafskrabninger' fordi han ligger i roserne i haven (eller resterne af dem), eller om det ligner noget hudbetændelse, eller om det er noget helt tredje. Kan I hjælpe mig? Jeg har uploaded billeder i min profil i et album der hedder 'Hvad er dette?'.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad er dette?
  • #1   22. dec 2010 Det ligner ikke hudafskrabninger.. Det kunne godt være noget hudbetændelse men der er jo mange muligheder, ville nok lige gå en tur til dyrlægen i morgen eller torsdag smiley

• #2   22. dec 2010 Uhh ligner frostbid men er ikke til at vide. Jo ikke mange hår på den bette mavse til at beskytte mod kulden endnu ...

• #3   22. dec 2010 Ja hudbetændelse eller svamp eller lignende - jeg ville helt klart køre en tur forbi dyrlægen med det.

• #4   22. dec 2010 Det ligner helt klart noget udslet (ser også lidt hævet ud) og jeg tvivler på det kun er p.g.a. kulden. Men hvad det skyldes, kan være mange ting, så spørg dr. dyr. Pøj-pøj!

• #6   22. dec 2010 Det ligner 100 % hudbetændelse med stafylikok baktier. Jeg ville gå til dyrlæge med det samme og få noget antibiotika - inden at det breder sig til flere steder på kroppen

• #7   22. dec 2010 Hvis den ligger meget på maven i sne eller leger meget i sne kan der komme flænger i huden og det bliver ofte til hele pletter.

Vores hund får det på hagen når der er sne og det ligner det 100 %
    Vi smør noget helosan på hagen inden han kommer ud og nu er det væk.

Det er kulden der sprækker huden når de leger i sneen og så kommer de ind i varmen bagefter og begynder at små bløde.

Mvh Lars

• #8   22. dec 2010 Tusind tak for jeres svar. Vi var ved dyrlægen i formiddags. Han mente det var bumser der var blevet til eksem, fordi han havde strintet på sin egen mave. Han er på antibiotika og får noget gel smurt på engang imellem.. Jeg ved godt man som regel skal tro på sin dyrlæge, men jeg er liiidt betænkelig ved den diagnose, da jeg aldrig har set Bacchus 'strinte ud over det hele og på sig selv', og han er god til at rense sig. Nuvel.. Han er da kommet i behandling, så håber jeg det forsvinder smiley

• #9   22. dec 2010 Syntes bestemt at det virker som den dyrlæge ikke er særlig kompetent, en vær glad for at du fik penicilin, for det er behandlingen til hudbetændelse. Og det med at tisse op ad huden...... det er da helt ude i skoven smiley

• #10   22. dec 2010 Det var heller ikke vores normale dyrlæge, hvilket vi var lidt kede af, da han er virkelig dygtig og man bare kan mærke hvor meget han brænder for at hjælpe dyr.. Det var godt nok samme klinik, men ham vi plejer at have havde ikke flere tider inden jul, så vi måtte se en anden. Han var nu egentlig flink nok og virkede også god til at håndtere dyr, men jeg tvivler stadig på at det 'bare' er tis der har lavet de sår på mavsen af Bacchus..

• #11   23. dec 2010 Jeg synes også det lyder som ern mærkelig forklaring p det udslet. Men i det mindste er han kommet p antibiotika, så uanset hvad burde det kunne nedbryde det. God bedrng med ham og god jul smiley

Kommentér på:
Hvad er dette?

Annonce