{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
689 visninger | Oprettet:

syg ? {{forumTopicSubject}}

ja.. så er den gal igen.... eller.... det ved jeg ikke helt...

Shorty har de sidste 3-4 dage været ret sløv.. han vil ikke/ kan ikke hoppe op i bilen/sofaen/sengen og enda kantestene prøver han at undgå.... han vil gerne småløbe og når han går eller småløber halter han ikke og der er intet at se.
Han vil til gengæld IKKE løbe hurtigt som han ellers plejer at gøre 700 gange om dagen...
Jeg har undersøgt ALT på ham.. troede først der var noget mavehalløj da han var lidt hård dernede men både afføring og tis er fint og maven er blød igen... så har jeg tjekket han negl som han knækkede og det siger han heller ikke noget til overhovedet... jeg har tjekket alle 4 poter/ben og musklerne omkring og han står/ligger bare ligeså roligt og nyder det... så prøvede jeg med lidt massage for at se om det kunne løsne lidt op på ham men det hjalp heller ikke..
Ryggen har jeg også tjekket så godt som jeg nu kan og det siger han heller ingenting til overhovedet.
Det eneste han reagerer lidt på er når jeg lader ham stå på forpoterne mens jeg trækker bagpoterne bagud/opad men det ligner nu mere at det er fordi han ikke kan holde balancen...

Jeg sidder lidt og spekulerer på om det er fordi han er FOR tryg ved mig at han ikke reagerer på noget overhovedet når jeg undersøger ham?? ... da neglen var knækket fik jeg nemlig kun en meget lille reaktion når jeg rørte ved den hvor imod hvis andre gjorde det trækkede han poten til sig selv med det samme... kan han virkelig være sådan en god skuespiller at han ikke fortrækker en eneste mine når jeg rører ham hvis det gør ondt??

Jeg overvejer at tage til dr. dyr med ham men jeg ved bare at det bliver et helvede da han ikke kan lide når hun rører ham og så vil han reagere på ALT hvad hun gør ved ham... og med mindre hun finder noget der er helt galt får vi vel bare samme besked som de sidste 2 gange vi var afsted.. nemlig at hun ikke helt kunne finde ud af hvad der var galt men han kunne lige få nogle piller med hjem.....

hvad tror i det kan være og hvad ville i gøre i mit tilfælde?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  syg ?
  • #1   15. maj 2006 Sabina, hvis du ikke er 100% tryg ved din dyrlæge, så find hurtigt en anden!

Men jeg ville nok være et pylrehovede og ringe til dyrlægen, for en sikkerhedsskyld!

• #2   15. maj 2006 Hej
    Jeg ville tage til dyrelægen , Ozzy har aldrig givet sig når han havde ondt heller ikke når de har rykket i hans ben for at mærke på hans dårlige hofter , de er nogle seje små nogle.
    Vi har lige skrifte dyrelæge da vi havde en der ikke havde kendskab til racen, synes du skal finde en anden hvis du ikke er tilfreds/tryg ved den du har nu.
    Men rigtig god bedring.

• #3   15. maj 2006 Tanja : jeg har tænkt mig at ringe til dr. dyr når manden kommer hjem fra job.. han har nemlig telefonen med..
    Ang. dyrlægen.. tja.. der er 3 derude.. 2 kvinder og 1 mand... manden ved jeg fra mine tidligere dyr at han er skide dygtig men han er der bare aldrig når vi har tid derude :((
    den ene kvinde undersøgte Shorty for 1. gang sidst var var derude.. og det får hun IKKE lov til igen for hun kunne da bare absolut ingenting!
    den anden kvinde er nu dygtig nok men hun har stadig haft besvær med at finde ud af hvad der har været galt med shorty de andre gange og har bare prøvet sig lidt frem for at se hvad det kunne være ...

Det er den bedste klinik i randers og den eneste jeg er tryg ved at aflevere min hund ved.. hvis jeg skal skifte dr. dyr ud bliver det i gerlev som ligger 20 km ude fra randers og uden egen bil og manden på job fra 7 - 18 bliver det et problem at komme derud :((

Men jeg har tænkt på at forlange at det bliver manden som skal undersøge ham fremover, men kan man godt forlange det?? jeg ved at han nemlig hovedsageligt tager sig af de større dyr for tiden..

• #4   15. maj 2006 Linda : jeg ved nemlig ikke hvor meget erfaring de har med racen... kvinde nr. 2 udtrykker nemlig selv at det er svært med den race pga. ders næser og tætte bygning.. men hun er ellers dygtig nok, måske bare ikke til den race...
    dyrlægen i Gerlev ved jeg har en del erfaring med franskmæd men jeg kan bare ikke komme derud :(((

• #5   15. maj 2006 Linda : tænkte nemlig også lidt på om der var hofteproblemer... men det kan da ikke bare komme fra den ene dag til den anden??
    tænkte også på om det måske bare var overanstrengelse men nu har det jo stået på i 4 dage så det lyder også usandsynligt synes jeg...
    Jeg render rundt og ligner et stort ? for tiden pga. det bette pjok..

• #6   15. maj 2006 Hej
    Kan godt se det er svært når der er langt til Gerlev.
    Jeg var rigtig glad for min gamle, men hun kunne heller ikke finde ud af hvad der var galt med Ozzy , så jeg fandt en ny og hun så bare på ham første gang vi var der og sagde han ikke kunne får vejret hans næsebor og ganne var lukket og derfor fik han ikke ilt til kroppen., jeg tænker lidt tænk hvis jeg ikke havde skrifte så var han nok faldet om en dag. Så det er bare vigtigt at finde en der kender racen.
    Men det er svært, håber du finde ud af noget.

• #7   15. maj 2006 Kender det, det er til at blive tosset over alle de ting der er i vejen ig alle de dyrelægebesøg.
    Og det er meget svært at checke hofterne uden røntgen da de bare ikke giver sige.

• #8   15. maj 2006 Sabina- Steensborg ved Brabrand har meget kendskab til franske, der ville jeg tage hen hvis jeg boede i jylland. Har været der med Abby og han er fantastisk ;O)

• #9   15. maj 2006 Mette : okay... har det lige i tankerne hvis de ikke finder ud af hvad der er galt med ham ude på klinikken

Kommentér på:
syg ?

Annonce