når man må give op {{forumTopicSubject}}
Vi har to dansk/svensk gårdhunde - mor og søn.
Vi har aldrig haft problemer med tæven. Hun lærte nemt at være alene hjemme, renlig osv.
I januar fik hun hvalpe og vi beholdte en hanhund. Super sød og kærlig hund.....han kan bare ikke være alene hjemme. Han er meget destruktiv og splitter rigtig mange ting ad. Vi har prøvet med afskærmninger, så han ikke havde så meget plads, men han kralver over alting. Vi har lukket dem ude i den store gang, fjernet alt hvad han ville kunne splitte ad.....hvilket resulterede i, at han pillede næsten halvdelen af linoleumsgulvet af.
Vi er begge to udearbejdende og de er derfor nødt til at være alene hjemme. Han er næsten et år nu og han forbedrer sig slet ikke.
Ved godt, at der er lømmelalderen, vi har bare ikke muligheden for at træne ham ud af det. Vi har virkelig prøvet og prøvet og på et tidspunkt troede vi, at det gik den anden vej men ak....det holdt kun et par dage, så var han total destruktiv igen.
Der bliver gået tur med dem hver morgen inden jeg tager på arbejde - men jeg har prøvet et par gange at have glemt noget og kommet hjem efter 5-10 min og da er han allerede i gang med at splitte noget ad.
Vi har nu måtte købe bur til ham, for vi magter ikke, at han splitter det hele ad - plus at vi også synes det er synd for ham, når det sker, for han ved godt det er forkert og skammer sig når vi kommer hjem.
Vi tænker, at han måske ikke hører til i en familie, hvor vi er to udearbejdende, men måske ville trives på en gård, hvor der er nogen hjemme hele dagen og han kan rende ude og brænde krudt af.
Kan man sende sådan en hund til en ny familie eller bør man aflive ham i stedet for??
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 59 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.787
Bare være 100% ærlig overfor en evt. kommende hunde-ejer !
mar 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 32 Svar: 167
Grunden til at jeg nævner aflivning er, at jeg netop ikke vil have han ender som vandrehund, hvis andre evt. heller ikke magter ham.
Hvis vi kunne finde en familie - evt en gård - hvor der er nogen hjemme hele tiden og som har mod på at give ham et godt hjem, så ville det også være med klausul om han ikke skulle videre, for det ville være synd for ham.
Han er en super sød og kærlig hund - når vi er hjemme, det er ikke fordi vi ikke er glade for ham, tværtimod. Men vi kan bare ikke give ham det han har behov for.
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 48 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 4.935
mar 2008
Men vi er bare i tvivl, om det er muligt at finde et sådan hjem som vil give ham et forsøg
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.242
Mit bedste bud er at der skal en adfærdsbehandler på. Jeg synes ikke det er fair at sende aben videre, for hvem siger at det hjælper at der er nogen hjemme. Hvad hvis det ikke hjælper, så står de med problemet. Lær hunden at kende og arbejd derud fra.
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.174
Men jeg syntes da helt bestemt i skal finde et nyt hjem til hunden.
Et mmenneske der er meget hjemme og som har tid og kræfterne til og lære han og være alene.
Held og lykke med og finde det rette hjem til ham.
mar 2008
Der er også stamtavle på faderens forældre, så heller ingen beagle der.
Det er ikke et spørgsmål om at sende aben videre - men en erkendelse af, at vi som to udearbejdende ikke har mulighed for at være så meget hjemme med ham, som han kræver.
Når vi har ferie og f.eks. er hjemme hele tiden ødelægger han jo ingenting. Han ødelægger aldrig noget, når vi er hjemme. Vi kan desværre bare ikke have ham med alle vegne. Vi er jo nødt til at gå på arbejde. Tænker bare, hvis han kom til nogen, som er meget hjemme, har de måske bedre muligheden for at træne mere intenst med ham. Det hjælper jo desværre ikke at træne "alene hjemme" med ham, når man kun kan gøre det lørdag-søndag, det har han jo hurtigt glemt igen.
Selvfølgelig er der ikke nogen, som er 100% hjemme hele tiden, men hvis der er nogen hjemme de fleste at timerne om dagen, er det jo noget bedre ned os som arbejder ude hver dag.
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 48 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 4.935
mar 2008
maj 2006
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 3.220
mar 2008
jul 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 95 Svar: 2.496
Har i ikke prøvet at gøre den mentalt træt i stedet for....
mar 2009
Følger: 47 Følgere: 42 Hunde: 5 Emner: 84 Svar: 1.001
mar 2008
Vi har før haft malinois uden problemer.
Tæven som vi også har nu har heller aldrig give problemer eller ødelagt noget. Ved ikke om han bare ikke egner sig til at være alene hjemme.
Vi har prøvet alt muligt andet end "bare" gåturen. Gåturen er jo bare en del af vores faste morgenrutine inden jeg skal på arbejde.
Vi har prøvet aktivitetsbolde med og uden foder i, foder i haven med "søge finde", ben i alle afskygninger, ben med fyld så der var underholdning til noget tid - men det holder ham ikke fra at ødelægge ting.
maj 2006
En søn af Baloo fik pludselig alene hjemmeproblemer og ejeren skrev til mig. Jeg gav hende nogle gode råd, og inden for en 3 ugers tid, var alt som før.
Så jeg tror altså ikke man kan sætte gårdhunden i bås som en hund der generelt splitter det hele ad.
mar 2008
Ham her kan vi bare ikke få skik på, intet af det vi har prøvet med de andre hunde virker på ham
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 72 Hunde: 3 Emner: 356 Svar: 4.433
men hos mig var den ikke gået med at sende den videre....
jeg kunne aldrig drømme om at skille mig af med min hund....
og når man tænker på, at i 90 % af tilfældene er det mennesket skyld, at hunden opfører sig som den gør.
hvis jeg var jer (hvilket jeg jo ikke er), så ville jeg kontakte en adfærdsbehandler.
Men når I ligesom har opgivet... så håber jeg da af hele mit hjerte at vovse vil komme til en familie, hvor de formår at tage ansvar og hånd om problemerne.
mar 2008
Det er da overhovedet ikke en sjov beslutning at tage, men vi synes heller ikke vi som hundeejere kan give ham det, som han har brug for og vil ikke byde ham et liv i bur, for at vi kan passe vores jobs. Og vi har ikk rigtigt råd til at sige vores job op for at træne hund
mar 2008
Han har i løbet af dagen fået tilbudt 3 hjem - ikke alle lige egnet, men det ene var bare super pefekt og lige for ham. Så han får en ny tæve-kammerat, 4 menneskebørn at lege med og en madmor som er hjemme hos ham hele dagen. Det bliver bare så dejligt for ham. Så nu skal vi nyde ham den sidste uge, 1. juledag henter hans nye familie ham, så vi får stadig lov til at fejre hans første juleaften.
Tak for alles gode råd og holdninger
sep 2008
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 2 Emner: 78 Svar: 1.239
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 72 Hunde: 3 Emner: 356 Svar: 4.433
mar 2008
Om aftenen fik vi en besked, at han næsten havde vænnet sig til kattene og lå og hyggede i stuen.
Vi har aftalt, at vi skal besøge ham om en måned, når han har haft tid til at falde til. Bare så dejligt at der findes sådan nogle fantastiske mennesker
maj 2006
Bolette i 2008, og når jeg møder hende ind imellem så kan hun så sandelig godt huske mig. Hun har det perfekte hundeliv hos en famile med 2 børn og en hund mere.
Belvedere i 2010 (Bella og Belli her på HG). Det er det bedste jeg har gjort for ham. Han er alenehund og får al den opmærksomhed og oplevelser han fortjener. Jeg følger ham, og han er i mine tanker faktisk hver dag.
når man må give op