{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
997 visninger | Oprettet:

Vis bare man ikke tog det ansvar... {{forumTopicSubject}}

.. så behøvede jeg ikke gå med min store ko i det møgvejr dagen byder os!

Morgenturen i regn og slud.. Kold og våd og dyster.
- Hjem og tørre hunden godt, ind og have tørt tøj på selv og desperart forsøge at finde kropsvarmen i en kop the.

Eftermiddagsturen er ikke såååå nært forestående, kan sagtens vente til kl 15 eller 16 .... Men vejret er jo igen noget værre møg - og bøvlet med at få hunden tørret og ens egen krop varmet op starter forfra på ny..

Hvis jeg bare var ligeglad med om min hund fik motion og stimulans uden for grunden, så kunne jeg nøjes med at mærke kulden når jeg åbnede døren og bad ham gøre sig ren i haven..
- Pokker tage den ansvarsfølelse der byder mig at traske 1 time i vejrets luner !

Jaja, jeg har selv valgt... Men på dage som disse er gåturene ikke det jeg ser allermest frem til ved at være hundeejer ; )

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vis bare man ikke tog det ansvar...
  • #1   16. dec 2010 Forstår dig fuldt ud og har det på samme måde... tænker også at strække eftermiddagsturen så lang tid at det forhåbentlig er stoppet bare lidt med at sne :oP men altså her skal der jo holdes godt fast i snoren når det blæser som det gør... ellers flyver hunden sku afsted :oP

• #2   16. dec 2010 Ja, jeg er så heldig at jeg ikke tager det ansvar..

Her kommer vapsen ud i haven og gør sig ren - og så hygger vi indendøre i stedet.. Jeg skal ikke ud før jeg skal køre lidt senere på eftermiddagen - vi har lige været en tur ude for at fyre og resten kommer hunden til at klare alene..

Så jeg skal bare NYYYDE min kop kaffe og min klejne... Hurra for ikke at tage ansvar!!

• #3   16. dec 2010 Her blæser det ikke vanvittigt (altid lidt, bor jo ved vandet), men det både regner og sner og så er det SÅ koldt !!

Køteren får dækken og hundesko på, han skal i hvert fald holdes tør, varm og saltsikker efter bedste evne... Jeg er en ALT for god hundemnoar, det håber jeg dælme dyret sætter pris på dage som disse ; )

Og ja, det er noget møg at være lille når det stormer.. Med mine 52 kg står jeg ikke fantastisk fast og bliver ofte kastet lidt rundt med - men det morer den store ko sig voldsomt over; moar leger "skift tempo og retning", hvis jeg følger med får jeg kiksere *GGG*

• #4   16. dec 2010 Må indrømme jeg heller ikke tager ansvar i dag, Zenta kommer kun i haven og jeg kan stå og kigge på hende gemmen vinduet smiley

Men nu er hun heldigvis opvokset med at man ikke behøves, gå tur hver dag, men man må gerne smiley Så hun bliver ikke skuffet smiley

• #5   16. dec 2010 CH - Jeg har bare ikke hjerte til at byde ham at nøjes med vores lille snoldede matrikel =(

.. og havde jeg kørekort ville jeg bestemt køre i skoven hvor der var lidt læ =)

Han er en god dreng der affinder sig med en meget kort tur når jeg er syg, men er jeg frisk er der i min verden ingenundskyldning - hunden skal ikke røvkede sig fordi det er møgvejr ; )

Indendørsaktiviteter har vi også, men jeg har intet alternativ til at købe stærkt på engen og strinte på andre hundes tis *GG*

• #6   16. dec 2010 Hihi det eneste Felix og jeg ikke har til fælles er str. han er en lille skid og jeg er kæmpe der er 180 høj og vejer lidt over 100 kg. så det er mig der skal holde fast i ham for at han ikke flyver afsted :oP
    Felix får så kun dækken på, han klare det fint mht. saltet heldigvis.

• #7   16. dec 2010 og har ingen have så der er kun én udvej... dog har han kl. lort om morgenen(kl.5) lært at når "far" går ud og åbner døren og siger 'ud og tis' så tøffer han lige ud og tisser og kommer ind igen og sover videre indtil at jeg står op og går med ham på et mere menneskeligt tidspunkt :oP

• #8   16. dec 2010 Nina, nej, det er heller ikke meget plads, I har...

Her hjemme har vapsen ikke den store lyst til at være ude... Han har jo hundelem, så han kan gøre som det passer ham - og det passer ham tydeligvis bedst at være inde... Men går jeg ud, så går han med - med ørerne helt nede på halen..

Jeg har fået mig en hund, der ikke er til møgvejr ;o) Så det skal han lære - det bliver bare ikke mig, der lærer ham det *GG*

• #9   16. dec 2010 uuhhh nu sner det kun... Måske man skulle drøne afsted NU og håbe at det ikke slår tilbage i isregn !!

... Men jeg skal jo liiiiige drikke kaffe og glo lidt mere på nettet først. Koen snorker også under tæppet i kurven, det ville da være mishandling at slæbe ham ud lige NU *GG*

• #10   16. dec 2010 Ja, man skal jo altså ikke forcere noget *GGGG*

• #11   16. dec 2010 Nej vi har ikke de store udfoldelsesmuligheder her... Men der er ikke langt til grønne områder og et dige med smuk udsigt - og når man alligevel HAR klædt sig på, så kan man også ligesågodt gå en RIGTIG tur smiley

Jeg har selv lært Kaoz at elske uvejret; han ville IKKE gå i regnvejr da jeg fik ham - men den går bare ikke, luftes og motioneres skal han sgu uanset vejret *GG*

Jeg har faktisk intet imod at gå med hunden i regn og blæst.. Men dagene hvor man bruger meget tid på at rengøre, tørre og varme både sig selv, køteren og huset - så er 3 ture meget at se frem til når man slår øjnene op i den varme seng *GG*

• #12   16. dec 2010
    Vi var ude og gå dagens første tur kl 08.30. I pisse regnvejr! Nå men jeg er så heldig, at skoven ligger 300 m fra hoveddøren, så der er ingen undskyldning for ikke at gå derover.

Nu sidder jeg og overvejer om jeg skal tage bilen og kører i hundeskoven, så hundene oplever lidt andet end vores egen skov. Jeg ved at jeg har den helt for mig selv i det her vejr, og så kan jeg jo passende handle på vejen hjem..... tænke tænke....

• #13   16. dec 2010 K N:
    Det lyder som en god plan :o)

• #14   16. dec 2010 Ja den beslutning er svær, hva *GG*

Jeg skal i hvert fald lige tumble koens dækken før vi kan vandre ud i verden og berige os med en halv forkølelse og frostkinder... Og så skal der LIDT mere kaffe til før jeg rigtig har fået opbygget nok energi til at tage turen *GG*

• #15   16. dec 2010 Æh.. med en border collie på 9 mdr. og et styks lejlighed på første sal - så foretrækker jeg de sædvanlige lufteture uanset vejr smiley

• #16   16. dec 2010 Haha, linen har vi ikke på jo.. Men jeg flyver rundt alligevel som en anden idiot med en meget glad ko hoppende ved siden af der fester ; )

• #18   16. dec 2010 Vi er lige kommet hjem fra to timers leg i hundeparken... Damn det var koldt....

• #19   16. dec 2010 Ja det er lidt træls at hunden bliver så våd. Men Nina hvad gør du for at få koen så beskidt/våd at det tager så lang tid at blive tør igen? Altså Charlie bliver også våd og beskidt (især idag hvor det har været tø-vejr) men det er da bare lige at nusse ham lidt med et håndklæde. Vupti så er han fin igen.

• #20   16. dec 2010 Så er det NU! det sner stort set ikke i Nykøbing Sjælland lige nu... men passer nok lige med at det starter igen når man har fået alt tøjet på og er kommet afsted.

• #21   16. dec 2010 JA her tager vi også ansvar *SS* mine elsker dette vejr. Især Emma som nyder at grave sig helt ned i sneen, og så springe op. De får deres ture de to-tre gange om dagen, men Emma vil helst løbe rundt i hele haven, det meste af tiden. Når hun kommer ind, bliver hun tørret godt, og putter sig så op i dynen. Men efter en time, ja så vil man ud igen :-)) Så marken og skoven er stadig meget bgesøgt herhjemme smiley

• #22   16. dec 2010 Hmm.. jeg forbarmede mig alligevel og gik en tur i haven og på marken med vapsen, da blæsten lagde sig..

Det var en dårlig ide.. dumt knæ er nu lidt dummere... Men hvad gør man ikke for lillevapsen... ;o)

• #23   16. dec 2010 Mmm hjemme igen med en hund der er godt træt og bare ligger og flydder... SKØNT! :o)

• #24   16. dec 2010 Så var vi også afsted =) Koldt, vådt, glat, sjappet og saltet... Øv hvor ville jeg ønske vi boede på landet *GG*

Margit - Kaoz bliver gennemblødt. Jeg ved ikke hvorfor han suger så meget vand, men det tager 3 badehåndklæder og 15 min at tørre ham til fugtiig. - Og håndklæderne er VÅDE !

Og han har endda dækken på - han må bare være meget svampet ; )

• #25   16. dec 2010 Nina:
    Sjovt... Felix er jo ikke ret stort og han vader rundt ud i det dybe sne hvor det kun er halen der stikker op og alligevel bliver han kun lidt våd på benene... ikke noget vildt. utroligt der er så stor forskel.

• #26   16. dec 2010 sidder her og ville ønske det var mig der skulle ud og gå. smiley

hunden er ikke hjemme og har nu ikke haft hende hjemme siden d.8 dec da jeg er ved at flytte så hunden hygger sig hjemme hos min mor og stedfar med masser af kiks og godt mad til hendes tørkost. smiley min lille pige vil helst ikke ud så det er bare i den halv store have og smut så er hun inden igen og gerne foran brændeovnen hvis den er tændt. hehe

• #27   16. dec 2010 I frostvejr er han ganske tør, men når det regner eller er tøvejr bliver han VÅD.. Også derfor han bruger dækken oftere end når det er virkelig koldt, han bliver nemlig superkold af at være så våd det stakkels kræ =/

Nu her efter turen brugte vi kun 2 håndklæder og lunede hans lammeskind (som ligger i kurven) i tørretumbleren.. Så ligger han varmt og godt og tørrer helt - og jeg varmer mig på the og futsko =)

• #28   16. dec 2010 Vi var osse ude i øsregn vejr i morges.
    Men så er det osse haven resten af dagen smiley

Kommentér på:
Vis bare man ikke tog det ansvar...

Annonce