844 visninger
|
Oprettet:
Special klubberne? {{forumTopicSubject}}
Halløj!
Ja, hvad er det egentlig man får ud af at være i en specialklub, som man ikke får opfyldt af sit DKK-medlemsskab?
Jeg mener, hos DKK, får man et blad 10 gange om året, man kan komme med til hundetræning, udstilling, det er mulighed for at ringe til adfærdsbehandlere. . .o.s.v.
Så hvad er set egentlig for nogle goder man betaler for hos specialklubberne?
apr 2010
Følger: 5 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 138 Svar: 1.911
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.789
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.354
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.628
aug 2008
sep 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 36 Svar: 290
Jeg ville tro, at når man nu et en specialklub, så ville der være foredrag, adfærdskurser , træning, udstillinger, specielt tilpasset netop den race de repræsenterer.. MEN til en billigere penge end hvad man kunne købe sig til andre steder, fordi man allerede betaler for at være medlem.
Ellers kam jeg ikke se hvordan det kan betale sig.
At være med til at beslutte politikken for avlrestriktionerne er bare ikke så relavant, når man ikke går med planer om avl.
aug 2006
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 6 Emner: 168 Svar: 2.429
Hos DRK (Dansk Retriever Klub) har der tonsvis af tilbud som jeg benytter mig af, jeg bruger kun DKK i forbindelse med avl
Stine - at det ikke skulle være relevant at være med at beslutte politikken for avlsrestriktioner, skærer i mit hjerte at læse, jeg syntes jo alle med hjertet indenfor ind speciel race bør være med til at løfte vores avlsrestriktioner på et højere plan, avl eller ej, det er jo "dig" der skal købe de hvalpe
aug 2008
Dkk kan på ingen måde hamle op med spicialklubberne når det gælder viden om- og brugen af- ens race.
Dkk´s træningshold giver jeg heller ikke meget for. Har lige gået til træning med Igor i dkk, men hold op, hvor er det dårlig træning ( og på de andre hold som trænede ved siden af, var det lige så ringe ).
Er medlem af dkk fordi.............hm......ja, hvorfor egentlig ? Man behøver sjovt nok ikke at være medlem af dkk, for at købe hund med tavle i foreningen......
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.054
Ved islandsk fårehundeklub får man et medlemsblad, der afholdes træf/fællesgåture o.l.
Derudover afholder specialklubben mentaltests, instinkttests og den slags.
sep 2010
Pengetræet i mit hjem er for længst gået ud, og derfor vil jeg gerne vide, hvad det egentlig er, som jeg får for mine penge.
Jeg ved at der er folk i det ganske land, der gør et kæmpe arbejde og har en enorm passion for netop den race de elsker, og måske en dag, får jeg den samme passion. Men lige nu og her, hvor jeg ikke føler at min viden indenfor avl og avlsrestriktioner er så stor, at mine tanker omkring dette ville være relavante, er dette ikke noget jeg ville betale 300 om året for at være med til.
Jeg havde ikke lige overvejet, at DKK tager en del af pengene fra klubberne, så det var ganske enkelt ikke noget jeg har haft med i mine tanker.
Jeg har set (temmeligt naivt, vil nogle måske mene) på den sum man betaler for at få lov at kalde sig medlem, og de summe man får lov at betale, for at få lov at "være med" til aktiviteterne, og så har jeg konkluderet: Det var godt nok mange penge.
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1319 Hunde: 1 Emner: 202 Svar: 13.628
sep 2004
Følger: 31 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 188 Svar: 1.916
Man kan jo vælge at deltage mere eller mindre i sin raceklub, men for mig er det et "must" at være medlem.
Jeg er medlem af DKK, Grand Danoisklubben, DDB klubben og Bulldogklubben og glæder mig hver gang der kommer blade. (o:
Hvis man kun er medlem af DKK, vil der jo ikke kun være noget om ens egen race.
sep 2010
Jeg bliver faktisk en smule fornærmet over, at jeg bliver dømt mig så hårdt på grundlag af, hvad nogen har læst om mine hunde.
Jeg kan fortælle dig at jeg hverken var medlem af DKK, eller ejer af tæven da hun fik hvalpe. Med hensyn til om jeg skal have en billigere hobby.
Så mangler jeg ikke penge, men jeg kan godt lide at bruge dem med omhu.
Men alt det er fuldstændig ligemeget, jeg ville vide hvad der skete i specialklubberne, og det har jeg fået svar på.
Min seriøsitet kan måske betvivles på det grundlag, at jeg søger information på et åbent forum.
jan 2007
Det er nogen af de ting jeg sparer væk, så jeg istedet kan bruge pengene på godt foder, træning o.l.
Jeg er kun medlem af specialklubben, og kun for den ene af "mine" racer
okt 2010
mar 2009
Følger: 47 Følgere: 42 Hunde: 5 Emner: 84 Svar: 1.001
okt 2010
okt 2010
http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=6401
Hun er med stamtavle..
Hvad mener du med mere sorte?
Han er hvis med sorte pletter.. Hvilket er fyldt ud racetypisk (vil igen referere til Tessa der også har de sorte pletter)
Jeg forstå ikke hvorfor du skal sidde og nedgøre min hund, jeg spurgte et simpelt spørgsmål, da jeg gik ud fra man skulle være medlem af en klub for at udstille, da man skal det ved kattene..
okt 2010
Fremstilling kan du se under formulare på klubbens hjemmeside.
Og jeg har skrevet og spurgt dem til hvad det dersens fremstilling var, fordi jeg syntes det lød lidt underligt, og fik følgende svar på mail
"en fremstilling er en slags udstilling hvor gårdhunde, der har stamtavle, bliver bedømt for at se, om de er gode nok til at få lov at få hvalpe
en hund, der ikke har stamtavle kan, hvis den er gammel nok, 9 mdr, og ansøger om det og godkendes udfra billedmateriale, deltage i en indmønstring og måske opnå at få stamtavle, derefter kan den på lige fod med andre gårdhunde med stamtavle deltage i en fremstilling for at se om den er god nok til avl"
sunshine : - Det er tydeligtvis dig der har et problem med at han ikke har tavle siden du skal sidde og sige han er noget han ikke er.. Det er ikek alle der går op i papire, et dyr med papir er ikek nødvendigvis bedre end en uden.. Jeg har selv 2 ponyer hvoraf den ene er med stamtavle og den anden er uden, og de er begge to lige gode
Det er muligt du syntes de ligner blandinger, men en blanding kræver immervæk at der er 2 racer i
okt 2010
sunshine : - Fordi af de kuld jeg var ude at se på (både med og uden tavle) var det Njord der tiltalte mig mest, og ja jeg går efter dyret og ikke papiret..
okt 2010
okt 2010
Maj-Britt *DKK snob * - Ja sådan kan de også se ud, men de findes også i andre farve og med andre aftegninger end dem den har
jan 2007
Det er jo det man måske kan opnå, når man fremstiller (og det eneste man kan opnå ved denne fremstilling).
Hvis ikke din hund vurderes racetypisk, ja så var det det. Din hund vil så ikke få tavle, og vil ikke kunne udstilles mm.
Så det er da lidt et sats at købe uden. hvis man godt kunne tænke sig at udstille mm.
DKK-snob -hmm... tror du der er nok salg i sådan nogen brændenælder til at man kan tjene på det? ;o)
okt 2010
Jeg kan ikke se hvorfor jeg skulle købe en med tavle jeg ikek klinger med?
Ang. fremstilling, så er det jo heller ikke gratis, sidst har jeg hørt det kostede 1300 kr, og så kommer der sikekrt noget udstillings gebyr halløjsa oveni, og hvis man skal være medlem af DKK og/eller DSGK så kommer det også oveni..
Maj-Britt *DKK snob * - Det du læser passer også til Njord..
okt 2010
sunshine : - Så er det goft jeg ikke er en man(d) Hvis man oprigtigt deltager i et emne så kører man det heller ikke off topic og dasker uskyldige oven i hovedet, der bare stilte et enkelt lilel spørgsmål..
sep 2010
Hvis du har problemer med nogen, så synes jeg du skal tage den over PB, det har ikke relavans for min tråd.
jan 2007
Det er jo ikke en udstilling e.l.
Den med at "klikke" med hvalpen må jeg indrømme at jeg osse er uforstående overfor.
Skulle jeg ud at kigge hvalp, ville jeg (bl.a.) kigge på anernes sundhed og sind, og på hvalpenes opvækst. Jeg er ganske sikker på at er det i orden, så kommer man til at holde af hvalpen, uanset om den er fra det ene eller andet kuld.
Men ok -nu er jeg heller ikke en af dem der tror på at hvalpen vælger sin nye familie osv.
okt 2010
Selvfølgelig kigger jeg også på sundhed osv, men hvis jeg ikke klikker med hunden, så køber jeg den ikke.. Jeg har valgt Njord og ikke omvendt..
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 74 Svar: 3.828
maj 2005
Følger: 75 Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 596 Svar: 8.421
jan 2007
Special klubberne?