min hund har måske kræft. {{forumTopicSubject}}
Opdagede i sidste uge at min rottweilerede blødte ud af munden da hun legede med sin lidt frosne bold og da jeg tjekkede hendes mund lignede det en stor byld der var gået hul på så jeg tog til dyrlægen med hende senere på dagen og fik noget stærkt medicin til hende og besked om operation om mandagen da bylden havde forskubbet 2 tænder.
Hele weekenden fik hun opblødt mad og mandag morgen afleverede jeg hende med den tro på at det bare var betændelse hun skulle have fjernet samt de 2 tænder, men ak nej.
Blot 15 minutter efter jeg havde forladt klinikken ringede hun mig op og sagde at det ikke var betændelsesbyld men lignede mere en svulst som hun kunne brænde af.
Hun kunne bevare den ene tand men der var 2 muligheder.
Enten var hun en hund med for meget tandkød som få hunde havde, ellers var det en svulst som skulle sendes ind til tjek for kræft og var det kræft var der ingen vej udenom desværre.
Jeg skal vente endnu 3 dage på svar og har været ængstlig i en hel uge nu for min venindes rottweiler blev aflivet for 2 mndr siden pga kræft i mund og hoved.
Man kunne slet ikke mærke det på den og det var kun fordi dens appetit var blevet anderledes på 24 timer at hun fik den tjekket og efter undersøgelser konstateret kaloperende kræft
Har andre prøvet eller høret om dette?
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 30 Svar: 5.493
Jeg havde selv en tæve "Rille" med problemet. Hun blev ikke opereret, men en biopsy viste at det var kræft, og at det havde spredt sig op i ganen bag fortænderne.
Jeg fik at vide at operation ikke var mulig og hun blev spået max et halvt år at leve i, men hos hende gik det i stå af sig selv. Det voksede meget hurtigt i begyndelsen, men så aftog væksten og tilsidst stoppede det helt, og farven skiftede fra blodrød til alm. sort pigmentering.
Rille levede 3½ efter det blev konstateret, og døde 13 år gammel af en hel anden årsag.
Jeg er klar over, at det der skete med Rille var usædvanligt, og ikke noget man kan forvente. Men måske lidt opmuntring til dig, at mirakler kan ske.
dec 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 8 Svar: 263
Ja det må man sige er et mirakel og tak for den historie.
Dyrlægen advarede mig om at var det kræft så var der nok ikke så meget at stille op og vil ikke have hende igennem en operation mere så må se hvad prøven viser og så tage stilling til det der...
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.224
dec 2008
Følger: 40 Følgere: 41 Hunde: 3 Emner: 527 Svar: 6.805
Lad os da håbe på det - det er ikke unormalt at nogen racer døjer med at deres tandkød vokser ned/op over tænderne.
Min boxer måtte igennem 2 operationer for det samme over en periode af knap 10 år.
Har du på noget tidspunkt mærket til at hun har haft "fiskeånde"?
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.349
dec 2010
hvor er det dejligt at høre at andre har oplevet lige netop det problem.
Julie
hvor er det dejligt at høre at din kat lever i bedste velgående og er blevet så gammel, de er åbentbart forskel på kræft i munden.
Kaospiloterne
Jeg bemærkede en frygtelig dårlig ånde i weekenden hvor hun fik medicin men tror det var det åbne sår i munden der lugtede også , men hvad betyder det?
Nadja
ja det er også min ide om at sige farvel...får jeg at vide at det er kræft så må vi se hvor længe der går inden hun bliver dårlig igen,selvom om lægen fortalte at i de fleste tilfælde var det ondartet og dyret sjældent kan reddes
men en dejlig måde i fik taget afsked på :O)
dec 2008
Følger: 40 Følgere: 41 Hunde: 3 Emner: 527 Svar: 6.805
dec 2010
nå okay..nej der har ikke været noget før der kom hul på og pga lugten troede vi netop og dyrlægen også at det var en betændelses byld
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 513 Svar: 12.427
min hund har måske kræft.