{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.593 visninger | Oprettet:

Øv..Min hund bed ud efter nevøen {{forumTopicSubject}}

Øv øv...

Jeg er så forvirret i mit hoved...og ved ikke rigtig hvordan jeg skal takle situationen, som er således..

Min han Teddy har HD og patella i svær grad, han lider jævnligt af ørebetændelse, har højst sandsynlig allergi, er nervøs anlagt i nogle situationer, madagressiv, kan ikke med andre hunde end vores tæve..Han har et "sært" sind..
Højst sandsynlig pga smerter...og han er selvfølgelig på fast smertestillende..
Jeg synes selv, vi er ret gode til at aflæse ham...og derfor kommer han feks. ikke med ud til min datters skole når jeg henter hende, da han udviser meget nervøs adfærd, især i tiden her med overtrækstøj og kælke..
Han kommer kun med på bestemte ruter, hvor han kender omgivelserne og vi ikke møder for meget "farligt"..
Han får mundkurv på, når ører og pels ordnes, da han gerne vil "hakke" redskaberne (og da han er hurtig og jeg har hænderne i nærheden er det bedst sådan)

Herhjemme fungerer han faktisk okay...forstået på den måde, at han kender os, og børnene ved hvor hans græsner går og overtræder dem aldrig.
Han er mit hjertebarn...

Men så i søndags, holdte vi fødselsdag for min datter og hele familien kom til brunch...
Det fungerede, som det plejer, fint...Han nød at gå om bordet fra person til person, i håb om at noget falder af...

På et tidspunkt står min mand og snakker med hans søster..hendes 1 årige søn står ved hende, og teddy står op ad min mand...der er masser af plads omkring dem...Drengen rækker sin hånd ud mod Teddy (meget stille ca. en meter fra ham)...
Pludselig bider Teddy ud efter ham, uden knurren eller noget...
Der skete heldigvis ikke noget med drengen, da både hans mor og min mand reagerede lynhurtigt...

Hvordan hulen skal jeg takle det/ læse det...
Jeg har jo altid (inde i hovedet) sagt, at så er der kun en vej tilbage, men det er nemmere sagt end gjort smiley

Vi har i dagligdagen ikke selv så små børn...og ved nu, at det åbenbart var over hans grænse...til trods for, at det skete et par timer efter at drengen var kommet..

Skal han bare ha' lov stadig at nyde sit otium og vi så fremover tager flere forholdsregler, når knægten kommer..og kan jeg stole på Teddy, når det bare er os herhjemme...

Hov, det blev lidt langt...men jeg er så frustreret og ked af situationen...




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Øv..Min hund bed ud efter nevøen
  • #3   7. dec 2010 Ja, det blev jeg klar over smiley
    Det kommer de skam heller ikke til at være mere...


  • #4   7. dec 2010 puha... det lyder godt... og svær beslutning. jeg også sagt altid der kun en vej. men det er sgu noget andet nå man så stå i det.




  • #5   7. dec 2010 Ja...det har jo også altid været min holdning....indtil jeg selv fik en hund med skavanker smiley
    Det gør bare så pokkers ondt


  • #6   7. dec 2010 har han ændre adfærd... for chester begyndt på tidspunkt at ændre adfærd pga smerter

  • #9   7. dec 2010 Ja Sabina, noget helt andet når man selv står i det...



  • #10   7. dec 2010 sabina W: jeg er enig. Det er svært at tage beslutningen når de ikke er ens egen hund.

  • #11   7. dec 2010 det er mega svært. men man måske nød til tænke på hunden også. har du snakke med dyrlægen om det

  • #12   7. dec 2010 Ej, hvis du synes det er okay for ham at leve med alle de mange skavanker og den indskrænkelse hans liv er, så skal han bestemt ikke aflives pga episoden med din nervø. For det første skete der jo ikke noget og for det andet, så er det nok pga angst at din hund regerede som han gjorde. Som Mai- Britt skriver, skal din hund og din nervø ( eller andre små børn ) bare aldrig være i samme rum.
    Vil nok sige at jeg havde givet hunden fred for meget længe siden, når han har det sådan. Hvor meget hundeglæde er der i hans liv ( i forhold til en rask hund ) ?


  • #13   7. dec 2010 jeg ville tage den svære beslutning, også med alle de skavanker du skriver den har.

  • #14   7. dec 2010 Jeanette C
    Føler med dig, det gør jeg. Det er op til dig, hvad der skal ske.
    Har en kammerat, der havde en DK/SV gårdhund, der fik epilepsi som godt 1 årig. Den ændrede sig radikalt, til at begynde med var der intet galt overfor familien, men en dag knurrede den af en af børnene og min kammerat tog den beslutning at aflive hunden, for han ville hellere aflive hunden fremfor at lade en af børnene bide af den.
    Håber du forstår hvad jeg mener.
    Personligt ville jeg nok osse lade hunden aflive, som Majbritt DKK Snob siger, har han et godt hundeliv????( er nu ikke meget for at give hende ret ;O)


  • #15   7. dec 2010 *blive bidt skulle der stå

  • #16   7. dec 2010 Jeg har snakket med dyrlægen omkring ham, da jeg på et tidspunkt ikke synes det var et hundeliv han havde....og min beslutning var taget da jeg tog dertil...
    Dyrlæge 1....startede med at sige...nårh lille Teddy, vil mor ikke ha dig mere smiley Hun mente han havde god nok muskulatur og at han jo var en glad hund osv. osv
    Dyrlæge 2....(1. måned siden)...der var vi pga af ørene og vi havde en snak omkring ham, da jeg mente der måtte være noget underlæggende siden han blev ved at bøvle med ørerne...og vi var inde og vende, hvornår nok er nok...

    Sabina...På sin hvis har han ændret adfærd...men løbende uden synlig ændring...

    Han har aldrig udvist agressiv adfærd omkring os herhjemme, da vi alle kender hans grænser...
    Men de er jo så åbenbart blevet lidt utydelige, hvis man kan sige det sådan..

    Ved ikke lige om jeg fik svaret alle her.. smiley


  • #17   7. dec 2010 Lea A...

    Samlignet med en rask hund, nej der er det ikke et hundeliv...




  • #19   7. dec 2010 Jeg ved det, jeg ved det...Det er også min egen holdning...

    Jeg havde nok bare tænkt, at nogle kunne give mig håb om noget andet, da jeg oprettede tråden..


  • #20   7. dec 2010 Hvis han virkelig er dit "hjertebarn", burde du så ikke lade ham få fred..? Med et liv i konstant smerte, allergi og kløe, frygt, og at måtte blive hjemme fra det meste, pga af frygt? De fleste smertestillende man får til hunde, virker som panodil, mon det dækker smerterne ved HD og patella?

  • #21   7. dec 2010 Det er bestemt ikke nogen rar eller nem situation... men hvis det var mit valg, så havde jeg givet ham fred. Og nok mest for hundens skyld.

  • #22   7. dec 2010 Han får et smertestillende præperat der hedder Meloxidyl, der skulle være godt mod smerter i knogler/bevægelser



  • #23   7. dec 2010 Rollo...
    Ja, "fin" udtalelse fra dyrlægen...





  • #24   7. dec 2010 aktive ingredient er Meloxicam... osse og måske mere kendt som Metacam.

  • #25   7. dec 2010 Metacam er ikke noget stærkt smertestillende middel..

  • #26   7. dec 2010 nej, men det er det samme aktive stof begge består af... sådan mere detaljeret så skal jeg have fat i min lokale dyrlægestuderende smiley
    Det kan jo tænkes midlerne skifter navn alt efter hvor mange mg af det aktive stof som de består af.


  • #27   7. dec 2010 Jeg har læst mig frem til, at "Meloxidyl svarer til Metacam, med hensyn til den måde, hvorpå det optages og anvendes i kroppen"...

    Og så må jeg jo gå ud fra, at min dyrlæge råder mig på bedste vis smiley

    Teddy har prøvet metacam og previcox uden effekt...



  • #28   7. dec 2010 jamen det er jo ikke så underligt at det svarer til - det aktive stof er jo helt det samme.


  • #29   7. dec 2010 Ja, men der må vel være en grund til, at det er det han får, og ikke metacam..:)

    Måske fordi det er flydende og optages hurtigere...at det er et depotmedicin....
    Jeg har stor tiltro til min nye dyrlæge, og er ret sikker på, at hun ikke udskriver medicin bare for at udskrive det smiley

    Jeg forstår ikke helt hvor du vil hen med disse samligninger/uddybelse af medicin produktet..?



  • #30   7. dec 2010 metacam fåes da osse flydende?

    Jeg vil som såden ikke nogen steder hen - men det KAN jo tænkes at nogen ved noget om et middel, og i så fald er det en smart ting at få nævnt hvad det aktive stof er, idet det er langt nemmere at holde styr på ét stof, end 97 forskellige produkter.


  • #31   7. dec 2010 Udenfor pæda...Okay smiley

    Suzy...Jeg vil godt lige påpege, at jeg godt kan klare mig uden ham...:) Det er jo ikke ens betydende med, at det er en let beslutning.

    Det er rigtig fint med alle meningerne der er kommet frem her...og som skrevet før, er min holdning jo også at det er på tide at stoppe...
    Min mands argument for at beholde ham er...hunden spiser med glæde, lægger selv op til leg og er en glad hund, godt jeg ikke er dagplejemor osv osv...

    Her vil jeg så også lige indskyde, så ingen får et forkert indtryk....Teddy er ikke en hund der ikke kan bevæge sig, eller som bare ligger passiv i sin kurv, han hyler ikke af smerte og han oplever da også lidt i hverdagen...Det er ikke sådan at han ikke kommer ud at gå ture eller ikke bliver aktiveret - for alle de ting gør han...Med lidt forholdsregler og begrænsninger...

    Ang. smertestillende har jeg også før haft en holdning til, at det skal hunde ikke have fast i dagligdagen....men udfra diverse erfaringer læst herpå HG, kan jeg se mange lever fint på det...uden de store bivirkninger...Så det er/var da et forsøg værd at prøve...

    Han lider ikke...han er kronisk syg ja...og har nogle begrænsninger..








  • #33   7. dec 2010 Pia k...

    Det er også derfor min holdning er, at han skal have fred...Jeg vil under ingen omstændigheder risikere, at han bider nogen...
    Ja, han har også dage, hvor man ikke kan mærke det særlig meget..
    Ski' hårdt, når familien ikke bakker op...
    Derfor er det også rart, at få de forskellige input her...så jeg har lidt back up...og ikke er hende den "onde mor"....(set med familiens øjne)...hvis du forstår...

    Og det bli'r så heller ikke idag, emnet kommer på banen, da min datter har fødselsdag...Og den skal fejres......



  • #34   7. dec 2010 Suzy...nej nej, det er helt i orden smiley

    Ville bare lige udrede det, da det skrevne ord ofte misforståes...:D


  • #35   7. dec 2010 Har ikke læst de andre indlæg. Men jeg ville aflive hunden både for hundens skyld og så der ikke kommer flere episoder. Er sikker på du vil hunden det bedste men for mig lyder det ikke til at være det bedste at lade den leve. Nu jeg ærlig. Har ikke set hunden men udfra din beskrivelse vil jeg sige det egoistisk at lade den leve

  • #36   7. dec 2010 Længerevarende brug af smertestillende som eks. metacam giver mavesår, så kan han lige nå at få et nederlag mere..

  • #37   7. dec 2010 jeg havde ikke aflivet en rask hund umiddelbart efter situationen med din nevø.

    men jeg havde aflivet en hund for længe siden, når den har de skavanker du snakker om.

    Husk, at den største kærlighed vi udviser over for vores dyr, er at give slip når tid er til det!


  • #38   7. dec 2010 Marie-Louise....
    Hvad er "længe siden"...Han er jo kun 4 år smiley

    Og den med at give slip, kender jeg kun alt for godt...:/

    Trine k....jeg er enig

    Lucinde...
    Mennesker tager jo også smertestillende til trods for bivirkninger...bivirkninger er værd at tage med, i tilfælde af, at smertestillende kan hjælpe


  • #39   7. dec 2010 meloxidyl og metacam er ikke de bedste smertestillende til en hund med ledsmerter

    brug istedet prevocox det er designet til ledsmerter og indvirker ikke andre steder end hundens led


Kommentér på:
Øv..Min hund bed ud efter nevøen

Annonce