{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.499 visninger | Oprettet:

Blodig afføring - stakkels hvalp {{forumTopicSubject}}

Ja jeg er så ked af det og selvfølgelig bange...

I morges begyndte vores 9 ugers hvalp at skide blod, jeg bliver selvfølgelig virkelig forskrækket. Jeg ringer til dyrlægen selv om de først åbnede kl. 9, men de tog heldigvis telefonen og vi fik en tid 10.30... Aftaler også jeg tager billeder af blodet og tager den afføring med.
Da jeg kigger i hans afføring opdager jeg en lille stump træ, som han må have gnavet af brændet i stuen uden vi har opdaget det. Der blev jeg virkelig dårlig da jeg opdagede træet.

Simba har på intet tidspunkt været påvirket af dette.

Nå vi kommer til dyrlægen, og han siger han ikke kan mærke andet fremmedlegeme i maven, men jeg beder om at få taget rygtenbilled, der var intet at se på billederne.
Dyrlægen sagde det nok var en lille rift i endetarmen.

Tidligere da simba var ude var der ikke blod med, men nu er der lidt blod med. Noget mindre end før, men gud hvor gør det mig bange.

Simba er stadig helt frisk og det genere ham ikke, heller ikke når han laver stort.
Men ringer nu lige til dyrlægen igen i morgen, så jeg kan få ro i sindet. Jeg er jo godt klar over det ikke er helet med det samme, men aflivede i oktober min 2,5 årig hund pga af sygdom, og er bare så bange hele tiden for at ham den lille skal blive syg.

Hvorfor skal man bare altid være så uheldig???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Blodig afføring - stakkels hvalp
  • #1   6. dec 2010 en tarm er ret sart, så en lille rift kan sagtens give blod i afføringen uden at det er alvorligt.

    evt. læs lidt om hæmorider, som reelt er lidt af tarmen der kan hænge ud og være blodig/sårbar og som man typisk ikke gør noget ved hos os menesker..

    (ved godt det er noget helt andet, men det var lige hvad jeg havde som billede)

    det er ret usædvanligt at en splint fra træ, kan komme ufordøjet igennem, det ville være mere hvis det var kogte kyllingeben etc som laver ballade.

    hold øje med hvalpen og dens udvikling ved hvert toiletbesøg, men det lyder da til at faren er ved at drive over?

    der kan godt være lidt gammelt blod i afføringen, som har siddet i tarmene, så derfor oplever du at der kommer lidt endnu..



  • #2   6. dec 2010 Dyrlægen mente også det var en lille rift der ikke var så slem når der ikke kom ret meget blod.

    Men har ham skam under skarp opsyn og er selvfølge ude og kigge på afføringen hver gang, men det er ikke hver gang der har været blod med.

    Dyrlægen synes også det var fantastisk at den selv var kommet ud, havde den selvfølgelig med.


Kommentér på:
Blodig afføring - stakkels hvalp

Annonce