{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  1 hund , 2 hunde?
  • #1   5. dec 2010 vil også sige ingen ulemper ved og ha flere hunde kun godt for dem. men ja 2 af hvert køn også søskende er ikke så smart hvis jeg sq være ærlig så skal man passe meget meget på....

• #2   5. dec 2010 Synes klart at tæven skal neutraliseres hvis du har planer om også at have hendes bror!
    Er så træt af alle de ups-kuld der sker, og ups-kuld med søster+bror er simpelthen ikke iorden. Så klart en neutralisering!

• #3   5. dec 2010 Ann-Sophie vil give dig ret....

• #4   5. dec 2010 jeg ville aldrig have mindre end 2 hunde.
    Vi har netop fået nr. 3 smiley

• #5   5. dec 2010 Kære Alle.

Tusind tak for jeres svar.
    Vi havde tænkt os at kastrer ham, naturligvis.
    - Så vi netop ikke endnu ud i et UPS.

Men er glad for at, i alle synes godt om 2 hunde.
    Men gider i at detaljere hvorfor at det er godt, med flere hunde?

• #6   5. dec 2010 Det er dejligt at have flere, men det er også dobbelt arbejde. Men helt klart godt for hunden smiley - Og det er så hyggeligt med flere smiley

• #7   5. dec 2010 Og en anden ting, er det vel ligegyldigt om pigen bliver neutraliseret eller drengen der bliver kastreret ?

• #8   5. dec 2010 jeg syntes de bliver mere selvstændige af at være to ,,det gjore nila i hvert fald smiley

• #9   5. dec 2010 Susanne, når du mener selvstændig, med hensyn til hvad? smiley

- Jeg har en idé om at det er hyggeligere for en hund at have en lege kammerat ved sin side, ligesom vi mennesker også har brug for noget socialt med andre mennesker, selvom vi har hund smiley .

- Og når vi går turer, må det da være en smule sjovere at løbe rundt sammen og vælte sig i sneen, i stedet for bare at løbe efter mor. smiley

• #11   5. dec 2010 Mine to små elsker hinanden. De hygger, putter og leger sammen og har i det hele taget stor fornøjelse af hinanden. Men der er selvfølgelig lidt ekstra arbejde med bla træning osv. Min han er kastereret

• #12   5. dec 2010 Kære Pia.

Tusind tak for dit svar- det er nøjagtig dette jeg har brug for at hører, jeg synes også min pige fortjener en. Og ja ang. det med at når man er syg, det virker til at hunden keder sig, jeg har 5 trykket ribben, så har en smule svært ved at lege længere tid af gangen smiley

Ang. Dyre forsikring, har vi fået tilbud, fordi vi nu har 2 smiley , heldigvis at man ikke skal betale 2 gange fuldpris.

• #13   5. dec 2010 Har han stadig lyst til hunden, nu hvor han er kastret, for har hørt at det er meget forskelligt, hvorvidt de helt mister lysten.

• #14   5. dec 2010 Nu har han altid været meget dame glad (mest andre hunde) også selvom de ikke er i løb,men kan ikke mærke foreskel på om hun er i løb eller ej

• #15   6. dec 2010 grunden til mine ikke er kastrater er at jeg er bange for at en stor hund voldtager dem, nogle kommer nemlig til at lugte godt. og jeg har simpelthen en episode med min tidl luftehund klisteret til hovedet,

han lugtede som en tæve da han blev kastrat og åbenbart for meget for en golden han som valgte at voldtage ham, min tidliger luftehund var en jack russel ligende hund som ikke kunne gøre noget i den her møg goldens kæmpe poter som den bed og rev i for og komme fri.

men ville nok ikke lige tage broren, ville finde en anden en, for selvom du slukker den enes drive såh har den anden det jo stadig og jeg syns ik det kønt når en tæve i løb står og humper en hanhund specielt hvis det dens bror eller far, plus syns det sjovt når der forskel på hundene. bare se mine, den ene mørk den anden lys, den ene smuk den anden kær hehe, de som dag og nat, og aldersforskellen

ps mig og min mor har svært ved at finde bosteder med tilladelse med to hunde, og vi står skrevet op i to boligselvskaber,

• #16   6. dec 2010 Jeg kan kun se fordele ved at have to. Ja det er dyere men det er jeg ligeglad med. Rengøreingen er der selvfølig men det er der også ved ku en hund. Jeg har to dejlige hanhunde. Og så har jeg tvillinger på 16 måneder. Og lige pt er jeg rigtig glad for at hundene har hinanden da jeg må tilstå og sige at jeg ikke for brugt helt så meget tid på hundene som jeg gerne ville.

• #17   6. dec 2010 Jeg vil sige som de andre jo flere hunde jo bedre for hundene :o)
    MEN det er self. MEGET lettere at ha fler små hunde end store, som Pia skriver så er det ikke en dans på roser at lufte bare 2 store alene, hvilket man jo sagtens kan gøre med de små. :o)

Nu kan jeg så se at det ER en lille en du har, så finder du/ I den rette så vil det gøre dens liv rigere, måske vil de ikke blive "velcoro-hunde" fordi de har en af deres egen slags, men det er i mine øjne bedst for hunden at leve med en/flere ligesindet.

Men jeg ville heller ikke vælge søskende, da det hieraki de opbyggede som nyfødte og små hænger ved, så det vil være bedst at finde en som din nuværende hund ikke kender, men sørg for at du/i ikke køber en meget dominant hvalp, da den kan ødelægge roen i hjemmet, jeg har måtte udstationere 2 hos nogle gode venner pga at mine 3 andre ikke fik et "ben til jorden" fordi de nye ikke ville dele mor her, maden og legetøjet, så i må ikke bare vælge den første som I falder for.

Husk at den skal være til glæde for jeres anden hund, ikke til gene.

Held og Lykke med projekt Hund. *Ss*

• #19   6. dec 2010 Kære Alle.

1000 tak for jeres indlæg.
    - Da broren og søsteren har det suverænt godt sammen, har jeg valgt at det skulle være ham. Det stak i mit hjerte da jeg skulle skille dem fra hinanden, og kan mærke at jeg gør det rigtige ved at tage broren.

Tror det handler meget om hvordan hundene har det sammen, hvad end de er brødre elle fra helt forskellige kuld.
    Min hund er meget reserveret, og går til hundetræf, så det at hendes bror er så tæt på hende, gør mig glad ved tanken om at sætte dem sammen for altid.

Ved godt der kan være nogle dilemaer, men jeg har valgt at give min hun hund, p-sprøjter. Snakkede med min dyrlæge igår - som jeg også kender privat. Hun vil stærkt anbefale at jeg køber hendes bror, især når de er tæt knyttet.

Så modtager ham Lørdag, og vi glæder os helt vildt.

• #20   6. dec 2010 Jeg ville klart vælge at neutralisere tæven, eller dem begge!
    Selvom du kastrere hannen, kan han stadig godt springe på tæven ig hænge fast i hende. Sker dette fx mens I ikke er hjemme, kan de begge risikere at få slemme skader på deres kønsorganer!
    Så en kasteret hanhund og en løbsk tæve ville jeg ALDRIG lade gå sammen.

• #21   6. dec 2010 Jeg ville klart vælge at neutralisere tæven, eller dem begge!
    Selvom du kastrere hannen, kan han stadig godt springe på tæven ig hænge fast i hende. Sker dette fx mens I ikke er hjemme, kan de begge risikere at få slemme skader på deres kønsorganer!
    Så en kasteret hanhund og en løbsk tæve ville jeg ALDRIG lade gå sammen.

• #22   6. dec 2010 smiley Åh hvor dejligt, at hører især fordi folk er lidt kritiske omkring det med bror søster.. Men nu må vi se, jeg ser utrolig meget frem til det.

- Jeg er ked af at hører om jeres tab, hvordan kan det være?
    Glæder mig til at følge med i jeres nye lille pige smiley

• #23   6. dec 2010 Jame det kan i få tilfælde også være det bedste, mine 2 store er søstre fra samme kuld og jeg gruer for den dag hvor en af dem bliver syg for så må jeg sige farvel til dem begge.
    Men det er så også en af grundene til at jeg altid har flere hunde end de 2.

Tillykke med endnu en lille ny *ss*

• #24   6. dec 2010 FANTASTISK at hører. Nu kan jeg slet ikke vente mere, synes godt nok at tiden går langsomt.. Men har det lidt sådan, vil ikke bare sætte en anden hund ind til hende, hvis hun så ikke er glad og tilfreds, hvilket jeg ved hun vil være med sin bror.

Og dejligt at de kan have gavn af hinanden hele livet.

• #25   6. dec 2010 Sophie - Har lidt indtryk af, at du læser hvad du vil... :o)
    Men fair nok, håber dog du vælger som minimum at neutralisere din tæve.

• #26   6. dec 2010 - Nej læser som der står, og der er mange der frabeder at købe broderen. Har ikke decideret peget fingre. smiley

Jeg vil meget gerne vide med Janet, for jeg har tænkt mig at neutralisere min han, da jeg kender flere der har gjort det, som ikke har haft uheld.
    SÅ VIL MEGET GERNE HØRER NOGT MERE

• #27   6. dec 2010 Undskyld, men jeg MÅ spørge.
    skal det være hannen så du har mulighed for at få hvalpe på din tæve.

For logisk set er det bedst at sterilisere tæven, netop pga af man undgår underlvsbetændelse som tit er dødeligt og det samme gælder for kræft i patterne ?

• #28   6. dec 2010 Jeg ved endnu ikke om jeg en dag vil have hvalpe på min hun hund, og det er også derfor jeg er lidt skeptisk omkring at skulle sterilisere hende, på nuværende tidspunkt ville jeg ikke ønske det. Men hvis jeg er nødsaget til det, gør jeg det selvfølgelig.

Men kan hun ikke få kræft og underlivs betændelse selvom hun er steriliseret?

• #29   6. dec 2010 NEJ, det er derfor at det er så "brugt". Man kan ikke få kræft og betændelse i noget der ikke er i kroppen ..Vel ;o))

• #31   6. dec 2010 Pia - Rådet er da, at enten skal der være 2-3 år mellem hundene ELLER de skal være lige gamle ;o)

Me jeg kan også kun tale godt om at have to, men skal aldrig, aldrig, ALDRIG have to på samme alder mere. Det er meget stort arbejde at opdrage på to hvalpe på én gang! smiley Så jeg skal helt sikkert have dem med mellemrum fremover smiley

Kommentér på:
1 hund , 2 hunde?

Annonce