{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.078 visninger | Oprettet:

Løs hund i byen og løbetid.. {{forumTopicSubject}}

Jeg bor i en lille by hvor der ligger en smed, han har en gammel schæfer som vidst for det meste er ude hund. Den har længe gjort som det passede den og gået lidt ude på vejen og fortorvet foran deres hus, så det ikke var sikkert at gå forbi. Jeg ved ik med sikkerhed om den er farlig, men stoler slet ikke på den da jeg ved den har været agressiv før..
Nu har jeg så set den rende over på den anden side af vejen (hovedvej) og den har strejfet rundt nede i byen indtil der bliver råbt den skal gå hjem.. Nu opdager vi så nogle store hundepoter i sneen ved vores låge og ned gennem indkørslen.. Vores have er hegnet ind, men den kan nemt hoppe over.. Den er tit ude på smedens gårdsplads, som ligger ud til hovedvejen uden opsyn der er ingen indhegning og den er ALDRIG bundet.. Jeg har tidligere ringet til politiet som tog kontakt til ejeren for at gøre opmærksom på den skal være bundet, men det er tydeligvis ikke feset ind.
Problemet er så at Min tæve sandsynligvis kommer i løbetid inden for de næste 2 uger, nok også derfor schæferensom er en hanhund har været på besøg i vores indkørsel. dvs vi ik kan ha hende i haven uden opsyn, for jeg skal helt sikkert ikke ha nogle blandingshvalpe (eller hvalpe overhovedet) og jeg er også bange for der ville ske hende noget..

Men hvad kan jeg gøre for at ejeren fatter at hans hund ikke skal rende som det passer den.. Jeg kan helt sikkert godt ringe der over eller skrive et pænt brev, men er også sikker på han skider på hvad jeg siger.. Så ejg tænker lidt mere i anden omgang efter en samtale, om man kan ringe til politiet og bede dem om at hente den?
Jeg er selv dødangst for den.. Den har ik gjort mig noget, men jeg er bare bange for den..

Håber der er nogen der kan hjælpe med et svar eller 2..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løs hund i byen og løbetid..
  • #1   5. dec 2010 Du gør dig selv den tjeneste og at holde øje med din hund hele tiden og altid have den i snor eller under opsyn. Samtidig ville jeg skrive et "bekymringsbrev" til manden og give ham det. Han kan vel forstå at det kan fremkalde nervøsitet for dig at hans hund render rundt på din ejendom.

Men samtidig ved du hellere ikke om det er den..

Den er svær.

• #2   5. dec 2010 Ville da bare ringe til politiet igen og sige at den stadig render rundt og tilsyenladen også på din grund, så får han vel en advarsel eller bøde.

Du må jo bare ringe hver gang og til sidst bliver politiet vel så trætte, at ejeren får ren besked.

• #4   5. dec 2010 Kan godt forstå at det er irriterende at den bare render rundt, og vil anbefale jer at gøre som maj-britt skriver, nemlig at samle nogle flere.

Derudover synes jeg ikke i skal lade hunden være i haven uden opsyn når hun er i løbetid. Vi er ALTID med Nala i haven i de perioder hun er i løb, vi vender ikke ryggen til og hun er der ikke alene. Jeg skal ikke risikerer noget som helst.

• #5   5. dec 2010 hehe du kunne jo ved et uheld komme til at køre smedens hund ned nu når den løber løs og det er glat hehe

• #6   5. dec 2010 Chico det var da en syg ting at forslå, hunden kan vel ikke gøre for at ejeren er dybt uansvarlig....

• #7   5. dec 2010 Chicos profil:

Det da ikke hundens skyld, hvordan kan du tænke på at gøre et dyr fortræd????

Synes bestemt ikke det er en sjov tankegang at have.

• #8   5. dec 2010 hehe det fik en af mine venner afvide fordi hans nabos hund gjor det samme som smedens

AF POLITIET

• #9   5. dec 2010 Politiet siger så meget, derfor er det stadig ikke nogen grund til, at sige det til andre.

• #10   5. dec 2010 Chicos

<b> hehe du kunne jo ved et uheld komme til at køre smedens hund ned nu når den løber løs og det er glat hehe </b>

"he he" ????
    Synes du det ville være at fryde sig over?

• #11   5. dec 2010 Har selvfølgelig ikke i sinde at lade hende alene i haven.. Men hvis den hopper ind i vores have så skal den nok få sparket eller et gok med sneskovlen. Så må ejeren lære at holde styr på sin hund..

Det der med at ejer skal betale for at få den udleveret igen, er det politiet der henter den så? Eller skal man selv aflevere den på et internat?

• #12   5. dec 2010 Syntes du skal ringe til politiet og sige at du har en løs hund, også må falck komme og bringe den på et dyreinternat, så skal han betale nogle bøder og fragt med Falck, så kan det være han forstår det!

• #13   5. dec 2010 Ja det var noget i den stil jeg tænkte. Så lærer han det måske uden at hunden skal komme til skade..

Men virker det? altså henter de rent faktisk hunden, eller siger de bare man må klare det selv.

• #14   6. dec 2010 Nej men hvis han så ikke henter hunden, har den jo nok også bedst af det, for så er den jo ikke ønsket...

Kommentér på:
Løs hund i byen og løbetid..

Annonce