Dyremishandling.........eller lign. Dyremishandling.........eller lign.
Jeg sidder her i mit stille sind, og forsøger at forstå hvorfor mennesker anskaffer sig hund eller et andet dyr, bare for at misrøgte dem eller behandler dem så umenneskelig.
Bare ud fra de sidste par tråde som har været i, omkring hunde som har været udsat for de frygtelig oplevelser.....
Jeg meldte engang min forældres nabo, fordi han mishandlede hans hund, han var en ældre herre, som absolut skulle have hund, selv om han var syge (altså ejeren, og lå for det meste i seng) og ikke kunne passe den, det var en schæferhvalp, den var bare så sød, den stod bundet udenfor huset i en snor som var ca. 1 meter uden vand eller andet. En dag fik jeg nok, gik ind til ham og sagde til ham, at jeg ville anmelde ham til politiet, fordi han ikke passede hans hund ordenligt, han svar var; at jeg bare kunne passe mig selv, for det var hans hund og jeg skulle bare blande mig uden om. Gik lige derfra og ringede til politiet, heldigvis tog de mit opkald alvorligt, og den blev fjernet selv samme dag. Det viste sig at den også var bundet inde, til hans seng, med lige så kort en line.
Nu var det heldigt at politet, tog mit opkald alvorligt, men har hørt om andre hvor politiet faktisk bare er ligeglad....øøøøhhh skulle jo tro, at hunde også stod dem nær, når de bruger dem i tjenste...
Jeg synes at der faktisk skulle oprettes et slags dyrpoliti i Danmark, som kun varetager sager omkring dyr, for på den måde at vise de personer som ikke behandler deres dyr ordenligt, at der bliver slået ned meget hurtigere og med størrer straffe.......
Hvad synes i andre om det forslag........??
Undskyld alle stavefejlene, det gik lidt stærkt....
dec 2004
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 4 Emner: 40 Svar: 152
På spor med de krav der stilles når man skal adoptere et barn.
Og indtil videre har vi også dyrenes beskyttelse.. men ja ligesom på animal planet skulle der være decideret dyreværnspoliti
feb 2006
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 72 Svar: 634
okt 2005
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 39 Svar: 335
okt 2005
dec 2004
dec 2004
okt 2005
feb 2006
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 72 Svar: 634
apr 2006
Følger: 56 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 265 Svar: 4.543
Politiet på animal planet kører jo kun ud når de får en opringning.. De kører jo ikke ud og tjekker alle folk med hund.. Men synes også bare generelt at folk i Dk skal blive bedre til at anmelde de cases de ser.. Der har jo allerede været en der oprettede et indlæg herinde med en hund der blev tæsket og sultet, men hun ville ikke gøre noget.. Det fatter jeg ikke.. Og jeg tilbød at tage derhen og kigge, men hun ville ikke give mig nogen adresse.. Så synes jeg slet ikke at man skal oprette et indlæg herinde.. Hvis jeg så en hundeejer slå eller sparke sin hund, så ville jeg med det samme ringe til politiet eller dyreværnet.. Og gerne op i hovedet på ham.. Jeg er så kold over for de mennesker.
apr 2006
Følger: 56 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 265 Svar: 4.543
Dyremishandling.........eller lign.