378 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Dyremishandling.........eller lign. Dyremishandling.........eller lign.

Jeg sidder her i mit stille sind, og forsøger at forstå hvorfor mennesker anskaffer sig hund eller et andet dyr, bare for at misrøgte dem eller behandler dem så umenneskelig.
Bare ud fra de sidste par tråde som har været i, omkring hunde som har været udsat for de frygtelig oplevelser.....
Jeg meldte engang min forældres nabo, fordi han mishandlede hans hund, han var en ældre herre, som absolut skulle have hund, selv om han var syge (altså ejeren, og lå for det meste i seng) og ikke kunne passe den, det var en schæferhvalp, den var bare så sød, den stod bundet udenfor huset i en snor som var ca. 1 meter uden vand eller andet. En dag fik jeg nok, gik ind til ham og sagde til ham, at jeg ville anmelde ham til politiet, fordi han ikke passede hans hund ordenligt, han svar var; at jeg bare kunne passe mig selv, for det var hans hund og jeg skulle bare blande mig uden om. Gik lige derfra og ringede til politiet, heldigvis tog de mit opkald alvorligt, og den blev fjernet selv samme dag. Det viste sig at den også var bundet inde, til hans seng, med lige så kort en line.

Nu var det heldigt at politet, tog mit opkald alvorligt, men har hørt om andre hvor politiet faktisk bare er ligeglad....øøøøhhh skulle jo tro, at hunde også stod dem nær, når de bruger dem i tjenste...
Jeg synes at der faktisk skulle oprettes et slags dyrpoliti i Danmark, som kun varetager sager omkring dyr, for på den måde at vise de personer som ikke behandler deres dyr ordenligt, at der bliver slået ned meget hurtigere og med størrer straffe.......
Hvad synes i andre om det forslag........??
Undskyld alle stavefejlene, det gik lidt stærkt....

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lampe 500 kr.
  • Montering af 75' og 55' tv'er. Beslag, skruer og ravplugs haves. Væggen er af beton 1.400 kr.
  • Hænge 3 ferm Living hylder op og et stort maleri 600 kr.
  • Hjælp til diverse have arbejde. Fejning af blade, fjern ukrudt, kør jord ind, oprydning 1.000 kr.
  • Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Spartling af vinduer indendørs 3.900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dyremishandling.........eller lign.
  • #1   13. maj 2006 Jeg er helt enig.. Hundekørekort o.lign. skulle også indføres.
    På spor med de krav der stilles når man skal adoptere et barn.
    Og indtil videre har vi også dyrenes beskyttelse.. men ja ligesom på animal planet skulle der være decideret dyreværnspoliti

• #2   13. maj 2006 Martin S: Det var faktisk dem jeg lige tænke på, altså dyreværnspolitiet.

• #3   13. maj 2006 stakkels hund:( Marthin : men at få hundekørekort er ikke noget som hjælper, se bare dem med kørekort til bil der er dem som stadig køre for hurtig og drikker samtidig, så der ville jo også være dem som har hundekørekort som ikke ville kunne passe på deres hund !!!!

• #4   13. maj 2006 Og er du gal man Politiet får travlt hvis de skal tjekke hver en hunde ejer!!!!

• #5   13. maj 2006 Ja det er måske desværre rigtigt nok.. Men man kunne jo håbe at det om ikke andet kunne skræmme bare en procentdel væk fra at anskaffe sig en hund. Så ville den procentdel da ihvertfald være reddet..

• #6   13. maj 2006 Jamen det behøver heller ikke lige at være politiet.. det kunne være en uddannelse i dyrevelfærd, dyrepsykologi osv. Og så kunne man give dem nogle af de samme rettigheder som politiet har. Ikke ligefrem nødvendigt at give dem rettigheder for at køre overfor rødt, men altså rettigheder til at udskrive bøder samt arrestere folk..

• #7   13. maj 2006 Marthin s: ja men tror ikke det hjælper desværre, der er stadigvæk dem som anskaffer sig ulovlige hunde og reg dem som en anden hund, og der kan ikke gøres noget, så er det godt at der er dem som hjælper med at anmelde dem til dyreværnet.....

• #8   13. maj 2006 Hvis alle har den holdning, at der ikke er ret meget at gøre, så bliver der heller ikke gjort noget for de stakkels dyr, og det synes jeg bare ikke er rimeligt. Når der kan oprettes dyreværnspoliti i andre lande, så må det sgu da også kunne lade sig gøre her i Danmark............det kan da ikke passe at vi bare skal sidde med hænderne i skødet og sige, vi kan ikke gøre noget........fordi politiet få så travlt......jeg vil skide på politiet (sorry, mit ordvalg....) lige i denne forbindelse, vi andre har da også travlt på vores arbejde, men vi har nu engang selv valgt vores arbejde, og hvis jeg kunne bare redde en hund, så ville jeg være vild glad, om jeg så skulle løbe lidt stærkere, så er gevinsten da, at hunden blev reddet.......

• #9   13. maj 2006 Dorthe: Er fuldstændig enig.. Det burde blive oprettet og har aldrig forstået hvorfor det ikke sker..
    Politiet på animal planet kører jo kun ud når de får en opringning.. De kører jo ikke ud og tjekker alle folk med hund.. Men synes også bare generelt at folk i Dk skal blive bedre til at anmelde de cases de ser.. Der har jo allerede været en der oprettede et indlæg herinde med en hund der blev tæsket og sultet, men hun ville ikke gøre noget.. Det fatter jeg ikke.. Og jeg tilbød at tage derhen og kigge, men hun ville ikke give mig nogen adresse.. Så synes jeg slet ikke at man skal oprette et indlæg herinde.. Hvis jeg så en hundeejer slå eller sparke sin hund, så ville jeg med det samme ringe til politiet eller dyreværnet.. Og gerne op i hovedet på ham.. Jeg er så kold over for de mennesker.

• #10   13. maj 2006 Sikke noget svineri.. De burde selv at blive skudt.. Sådan nogle idioter.. Øv, hvor kan man blive gal når man hører sådanne historier.. Håber din hund er ok? Hundene er jo blevet sindsyge af at bo i sådan et hjem.. Hvor er det synd..

Kommentér på:
Dyremishandling.........eller lign.

Annonce