Hund og smådyr Hund og smådyr
Udover min hund har jeg 2 marsvin. Jeg havde en del flere, da jeg fik min hund, så han har altid været vant til dem.
Han har dog nu ændret adfærd overfor dem. Han har altid været sød (og nysgerrig), når jeg har sat ude med dem. Men nu har han virkelig kastet sin "kærlighed" på en unge jeg fik for nogle måneder siden.
Mit hjerte smelter næsten over, at se de to sammen. Han kommer nysgerrigt hen, når jeg har hende ude. Og efter kort tid begynder han at slikke hende. Og jeg mener virkelig slikke hehe. Hun får lov til at putte ved ham mens han nusser løs.
Jeg indskyder lige, at marsvinet ikke på noget tidspunkt har været bange for ham, og hun søger ham faktisk selv.
Jeg undrer mig dog meget over at han gør det. Er der nogen der har nogle bud?
dec 2008
Følger: 33 Følgere: 29 Hunde: 2 Emner: 117 Svar: 3.557
Har kun set noget lignende, med min venindes tidligere hund. den var på besøg hos hende med dens nuværende ejere, og min veninde havde rotteunger, og den var bare helt forelsket i de små kravl
aug 2007
Følger: 40 Følgere: 82 Hunde: 8 Emner: 518 Svar: 12.481
Min Aqui er fx. ikke til at hive væk, hvis der er en menneske-baby i farvandet. Han har en gang præsteret at sidde i 1½ time og bare kigge op på spisebordet, hvor der stod en lift med en sovende baby....
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 899 Svar: 11.902
maj 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 97 Svar: 610
Min lille Robin har også det samme med børn, hvis jeg har ham med ud og handle og han ser en lille størrelse så bliver han helt vildt, han hopper direkte op på skødet af min fætter når han er her og følger ham rundt i huset.
mar 2009
Følger: 37 Følgere: 28 Hunde: 3 Emner: 39 Svar: 1.456
dec 2008
Følger: 33 Følgere: 29 Hunde: 2 Emner: 117 Svar: 3.557
feb 2006
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 14 Svar: 281
jul 2008
Følger: 20 Følgere: 16 Hunde: 5 Emner: 55 Svar: 1.529
Da vi havde slædehunde oplevede vi hanhunde (kun førehunden) komme og gylpe mad op til hvalpene og tæven.
Så det er vel et grundlæggende instink for at passe på de udviser?
Men det interessante (efter min mening) at de kan se at selvom det ikke er en hundehvalp, men at det er en unge af en art.
Super cool hunde I har
maj 2009
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 899 Svar: 11.902
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.687
Jeg aner ikke hvad der kan forårsage det, men vi oplever samme fænomen herhjemme.
Lulu KNUSelsker vores ilder, og følger ham logrende over alt, og bliver så trist, når han kravler ind under sofaen, hvor hun ikke kan følge med. Hun dutter til ham. Opfordrer til leg. Slikker. Ja alt hvad hun kan gøre for at give (og prøve at få) opmærksomhed fra ham
Her har det ikke noget at gøre med yngel at gøre, eftersom vi allerede havde ham, da vi fik Lulu som hvalp
maj 2009
Så engang en udseendelse om en Shæfer og en kanin der var bedste venner, det rørte mig nu lidt :o)
Hund og smådyr