Naboens hund {{forumTopicSubject}}
Jeg kan ikke huske om jeg har skrevet et indlæg om dette før, but here it goes:
Jeg bor på en gade med en masse rækkehuse og nogle få parcelhuse. Jeg bor i et rækkehus parti, som består af 4 rækkehuse. Min nabo har en hund, det ligner umiddelbart en chow blanding, men jeg er overhovedet ikke sikker, den er omkring om 8 år.
Problemet med denne hund er, at den aldrig kommer ud at gå og det virker meget som om at han ikke passer den.
Jeg har boet her i snart 1 år, sammen med min kæreste og hele det år har han ikke gået med hunden. Min udlejer, som også bor i et af rækkehusene, har også sagt at han aldrig har set ham gå med hunden. Den bliver lukket ud i haven 2-3 gange om dagen, og haven er virkelig ikke særlig stor.
Derudover er han aldrig hjemme. Han tager på arbejde ved en 7 tiden om morgen og kommer tit hjem klokken 17-18 stykker om aftenen. Derudover tager han tit en taxa videre (mest i weekenderne, nogle gange i hverdagene), hvor han kommer hjem sent (tror at han tager ud og drikker). Hunden bliver sommetider lukket ud på toilettet, hvor man kan høre at den nogle gange gør, og badeværelset er ikke mere end 4 m2. Hunden ser nu ud til at være i fin stand fodermæssigt.
De andre som bor i rækkehusene, synes også det er synd og siger at det har stået på rigtig længe. Vi ved ikke hvor længe han har haft hunden, om han har haft den hvalp eller hvad han har.
Jeg har virkelig lyst til at sige noget til min nabo, men han er slet ikke snaksalig, er aldrig hjemme og så er der altid rullet for ved alle hans vinduer. Når der endeligt er rullet fra ved vinduerne omme i haven (vi har set det en gang), ser der ud til at være meget beskidt inde hos ham.
Det kan godt være at han har nogle personlige problemer, men jeg har virkelig ondt i hans hund.
Når den endelig er ude i haven og Santos måske er ude at tisse på samme tid, vil de vældig gerne snakke sammen. Naboen hund har endda prøvet at bryde igennem vores træhegn, som nu er gået i stykker. der er kommet et hul, hvor de kan kigge ind til hinanden.
Derudover er hans have fyldt med hunde afføring, hvilket stinker om sommeren.
Hvad kan man gøre, hvis man overhovedet kan gøre noget?
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 446 Svar: 3.686
aug 2009
Følger: 4 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 201 Svar: 1.672
Jeg og de andre har prøvet at snakke med ham, men han er ikke snak salig overhovedet
maj 2008
Følger: 24 Følgere: 27 Hunde: 4 Emner: 172 Svar: 2.818
Du kan prøve at kontakte den lokale kredsformand for Dyrenes Beskyttelse.
Du skal opgive navn og adresse, men kredsformanden har tavshedspligt overfor alle andre, både politi og dem, du evt. anmelder, så du skal ikke være bange for, at dit navn bliver kendt.
Denne kredsformand vil så aflægge din nabo besøg og evt. oplyse ham om hundens behov.
Om ikke andet, så kan du måske sove en smule bedre om natten, hvis du ved med dig selv, at du har gjort, hvad du kunne.
Held og lykke.
aug 2009
maj 2010
Følger: 22 Følgere: 21 Hunde: 3 Emner: 7 Svar: 348
jan 2007
Følger: 41 Følgere: 39 Hunde: 5 Emner: 69 Svar: 998
Og ta den med ud at gå sammen med jeres egen...
Jeg har oplevet noget lignende her hvor jeg bor og der gjorde jeg sådan og det fungerede fint.....
aug 2010
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 27 Svar: 1.092
aug 2009
Jeg har ikke tid til at lufte hans hund, jeg har som sagt mine to og derudover har jeg uddannelse og hus jeg skal tage mig af. Jeg har overvejet om hans hund og Santos evt. kunne lege lidt sammen, vores haver er lige store, men vi har stor gårdsplads de løbe rundt på, men den er dog ikke indhegnet (Ved ikke om hans hund stikker af) Men vi har simpelthen ikke plads til en hund mere i huset, han er jo væk i rigtig mange timer ad gangen, nogle gange en hel dag.
Jeg har overvejet om jeg skal tage tyrene ved hornene og så gå lige på og hårdt og fortælle ham, at det ikke er en acceptabel måde at holde hund på, men igen... Jeg ved jo ikke hvordan han vil reagere - især hvis han drikker. Han er forholdsvis ung (vil tro han er i 30'erne.)
Min udlejer har være ovre ved ham og snakke med ham om hans have i sommers, han ville gerne hjælpe min nabo med at ordne hans have, hvis ikke selv havde overskud til det, der snakkede han om, at bare lige så godt kunne lægge sig ned at dø så....
:-S
Naboens hund