2.456 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 104 Svar

Hundeskoven??? Hundeskoven???

Vi var en aften ude i hundeskoven, da vi ser en hanhund komme løbende. Da vores hanhund ikke kan med andre hanhunde, tager vi ham i snor, og prøver på at skræmme hunden væk. Den ville bare overhoved ikke flytte sig, så jeg får kastet en snor om halsen på den(da den ingen halsbånd havde på). Længere henne, kommer hans ejer løbende, samtidig med at han kalder på hunden. Min kæreste spørg så pænt om han ikke ville tage sin hund i snor, hvis ikke han kunne holde styr på den. Det enste vi fik af svar var: Det er ligesom en hundeskov, og der må man forvente at hunde er løse. Vi svarede så igen: Ja hvis man har 100% kontrol over sin hund. Så belv han sur og nærmest truede os, samtidig med at han gik hen imod os. Vi vente os så om og gik videre, for ikke at der skulle ske noget ingen af os havde lyst til.
Men det kan da ikke være rigtigt, at bare fordi vores hund ikke kan med andre hanhunde, så må vi ikke gå i en hundeskov. Altså hvad jeg har forstået, så må man kun have hunden løs, hvis den er med ledsager(hvilket den ikke var på det tidspunkt`)! Og så skal man også have 100% kontrol over den. Syntes ikke det kan være rigtigt!!

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af lampe 350 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Bosch vaskemaskine gået i baglås. Har prøvet alt i henhold til manual intet virker 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Skift forlyslygter Opel Karl 300 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hundeskoven???
  • #1   26. nov 2010 Du har fuldstændig ret i, at man i følge loven/reglerne også i en hundeskov skal have fuld kontrol over hunden - Ellers må den ikke være løs.

Dog må jeg indrømme, at jeg aldrig ville komme i en hundeskov, hvis ikke min hund kunne med både han- og hun-hunde.
    Der i mine øjne en uskreven regel om, at alle har deres hunde løs i hundeskoven - Også selv om du ikke har inkaldet 100 % på plads. Men den skal så også kunne med stort set alle hunde.

• #2   26. nov 2010 Jeg vil bestemt ikke tage i hundeskov med en hanhund der ikke kan med andre hanner... Min Dante kan ikke med bestemte typer hanner, så han kommer ikke i hundeskov...

• #3   26. nov 2010 Jeg ville godt nok heller ikke tage i hundeskoven med en hund der ikke kan med andre hunde af eget eller modsat køn.. :s

• #5   26. nov 2010 J K: ikke alle hundeskove er indhegnede

I vores hundeskov er folk rigtig gode til at få snor på deres hund, hvis man selv har snor på sin. Louie har det heller ikke for godt med andre hanhunde- især hvis de virker truende på ham (og det gør de store tit, når han er så lille- stor ind over ham etc) Men der er faktisk aldrig ballade med ham i skoven

• #7   26. nov 2010 J K: Vi får vist også en indhegnet i vores hundeskov snart. Og så bliver der lukket for at have dem fri i skoven. Det er jeg noget træt af, da jeg ikke slipper min hund løs udelukkende for han skal hilse på andre hunde, men fordi han nyder friheden helt vildt.

• #8   26. nov 2010 JK - I har da hundeskov på Djursland. Nede på Helgenæs tror jeg det hedder? smiley

• #10   26. nov 2010 Iben: jo. Først har de fået sat skilte op over alt på marken imellem langengevej og skoven og nu har de ryddet en bid af det forreste skov, som så skal indhegnes og resten bliver med snorepåbud. Det er ihvertfald, hvad jeg har hørt. Overvejer at ringe til kommunen og høre, hvad planen egentlig er. Det er simpelthen så træls. Især med marken. det var så lækkert, for der kunne man se og reagere inden der kommer en anden hund tossende.

• #11   26. nov 2010 det er DIG der har et problem, med din hund. hunde der IKKE kan med andre hunde (og ca 50% af hundene i en hundeskov er hanhunde, SKAL holde sig LANGT væk..

er det tydeligt nok for dig!?

jeg har selv en "muskelhund" som ingen problemer har med andre hunde som er trænet og opdrettet til netop at kunen omgåes andre hunde.

Du skal ikke lade din hund være løs når du ikke ved (eller faktisk godt ved!! hvordan den reagerer over for andre hunde!

• #12   26. nov 2010 Nej men når folk kan se at man har en hund i snor, så ved alle at det kan gå galt. Det er ligesom tit hunde lige skal forsvare sig, når de er i snor. Vore hund kan også med alle tæver, og nogle få hanner, men derfor ser jeg ingen grund til at man ikke må gå i hundeskoven. Alle hunde har da ret tid at gå der, og dessuden står der også uden for skove, at man skal have ledsager med, og det havde DENNE hund ikke, som jeg snakker om! Dessuden havde han heller ingen grund til at true os, fordi vi sagde at han skulle have styr på sin hund!

• #13   26. nov 2010 JK - nej jeg tror heller ikke, I har andre. Vi var i sommerhus på Djursland tidligere på året, så der undersøgte jeg det smiley Så vidt jeg husker hører det under Knebel? Og ja, det hedder Helgenæs. Der er en stor bakke med en snoet sti op ad, og en fantastisk udsigt. Det er faktisk et ok område.

• #14   26. nov 2010 vovse-vuf B:
    Ej gider du da godt lige at slappe af man!!!
    Jeg gider ikke folk skal rakke sådan ned på mig! Og som jeg sagde, tager vi ham i snor, for at dette ikke skulle ske!!!
    Ejere burde bare lære at hunde som har snor på, ikke kan med NOGLE hunde!!

• #15   26. nov 2010 jeg kan kun sige at du også havde fået en kæmpe skideballe af mig , hvis din hund havde været aggresiv over for andre fritløbende og fredelige hunde.

• #16   26. nov 2010 Jeg må da indrømme at jeg ville blive sur, hvis jeg mødte en i en hundeskov som havde en hund med der ikke kan med andre, der er så mange steder i kan lufte jeres hund med snor, og få steder vi andre kan komme og lufte uden. Så hvorfor lufte sin hund i snor i en skov hvor andre er løse ?????

• #18   26. nov 2010 ja ndu må undskylde mit svar men man gå sgu da ikke i hundeskov hvis ens hund ikke kan med andre.....i en hundeskov er det mening at hundene skal kunne mødes og have det sjovt...det eneste sted hvor hundene må være fri og så er det skide træls at man skal gå og være bange for at møde andre fordi alle mulige hunde kommer der ...der hører kun venlige hunde til i en hundeskov.....er så træt af uvenlige hunde at jeg er holdt op med at gå i hundeskove.....

• #19   26. nov 2010 Efter et par overfald er Lotus ikke syndeligt glad for andre tæver. Jeg kunne ikke drømme om at gå i en hundeskov med hende. Hverken for hendes eller for de andre hundes skyld.

Det er MIN opgave at sørge for at hun ikke kommer i situationer hvor hun føler at hun skal gøre udfald for at forsvare sig mod et eventuelt angreb.

Så vi går hellere ture i skove hvor hunde er velkomne......... i snor.....

Så hurra for flexilinerne:-)

• #21   26. nov 2010 Vovse-vuf: nu hedder det jo langt de fleste steder "uden snor, under fuld kontrol" og hvis du ikke kan få fat i hunden, hvis folk beder dig om det, så har du ikke fuld kontrol over hunden. Bare fordi man har sin hund med i hundeskoven, så er det ikke ensbetydende med, at man ønsker, at ens hund skal hilse på alt og alle.

• #22   26. nov 2010 Vi går netop i den skov for at give ham gode oplevelser!!!!
    Han er blevet overfaldet 7 gange, og selvom at folk ikke kan holde styr på deres hund, så er der stadig hunde han godt kan lege med!!
    SIger ikke, at han knurre af alle hunde vi ser, eller er aggressiv. Vi kommer der for at få gode oplevelser, og det har vi også fået. Men har også fået dårlige. Og går ikke ud fra, at jeg er den eneste som har fået dårlige oplevelser der ude!!!

• #23   26. nov 2010 Hundeskove er netop et fristed hvor hunde kan løbe, lege og omgåes andre hunde FRIT. det er den enkeltes ansvar at vurdere om sin hund er egnet eller ej og ikke resten af skoven der skal indrette sig efter jer.

i vores skov er der mange gange 10-20 hunde samtidigt, hvoraf halvdelen naturligt ville være handhunde. Ville du så bede om at alle de hunde skulle i snor, fordi du ikke har styr på din egen hunds temperament?

Der er jo masser af alternativer til hundeskove, men HELE formålet med en hundeskov er jo præcist at hunden kan være uden snor.. stort set alle andre steder (på nær private grunde og strande) skal hundene være i snor.

• #24   26. nov 2010 Jeg er enig med Venges og Iben Kennel ebony moor, man bør ik tage i en hunde skov hvor der er tilladt at have sin hund løs, hvis man har en hund der ikke kan med andre. Det er fulstændigt tosset...

Jeg kommer en del i hundeskoven i Albertslund, og det må hunde være løse med ledsager, når en hund må gå løs kan man ik forventet af den går ved din side hele tiden, så kan man lige så godt tage et sted hen hvor hunden skal føres i snor....jeg forventer at når jeg tager i hundeskoven, så møder mine hunde, andre hunde der ligesom os er der for at møde andre hunde, og hunde der kan med andre hunde.

Jeg ville blive stik tosset hvis mine hunde skulle blive bidt at en hunde der ik kan li andre hunde, i en hundeskov, hvor hunde må være løse. Jeg tror ik jeg er den eneste der tager i en hundeskov hvor hunde må være løse og regner med at mine hunde skal møde andre hunde der er der for at lege og hilse på. Man regner da ik med at møde en løs hund der ik kan li andre hunde....

• #26   26. nov 2010 Vovse vuf: men du skal stadig have styr på din hund. Det har den ejer i denne tråd jo netop ikke haft.

• #27   26. nov 2010 vovse-vuf B:
    LÆS DOG HVAD JEG SKRIVER!

• #29   26. nov 2010 jeg er sikker på du mener det bedste for din hund, men hvis hunden forbinder stedet med 7 tidligere "overfald" og den viser aggresiv opførsel overfor andre, så bliver det jo netop ikke en god oplevelse at komme tilbage igen og møde løse hunde...

• #30   26. nov 2010 Og så må jeg lige tilføje, at når mine hunde har snor på, så signalere det altså ik til andre om at mine hunde ik kan med andre hunde. Når en hunde har snor på kan man altså ik bare sige at andre hunde ejer må tænke sig til at den hund ik kan li ander hunde.....den holder ik...

• #31   26. nov 2010 jannie N : Hvorfor ikke vælge en skov hvor hunde er i snor ???

- Hvilke skov kommer du i ?

• #32   26. nov 2010 Hmmmm jeg synes stadig, at man har ret til at vælge, hvilke hunde ens hund skal hilse på. Selvom man kommer i en hundeskov. Jeg mener ikke, at fordi det er tilladt at gå uden snor, at man så bare skal give fanden i indkald og kontrol og lade hunden løbe 100 meter foran en og bare stå og råbe "den gør ikke noget" på laaang afstand.

• #33   26. nov 2010 Julie P: Man burde kunne lade sin hund hilse på alle i en hundeskov, ellers skal man vælge en anden skov

• #34   26. nov 2010 Jeanett P:
    Læs hvad jeg skrIver!!
    Jeg tager snor på, til vi finder ud af om de kan hilse på hinanden!

OG ALLE ANDRE! JEG HAR ALDRIG SAGT AT HAN ER AGGRESIV OVER FOR ALLE HUNDE. SIGER KUN AT DET ER NOGLE HANHUNDE. GIDER IKKE AT I SKAL RAGGE MIG NED PÅ DEN MÅDE!

Han kan god med mange hunde. Dette indlæg var bare om en dag i hundeskoven. Det jeg ville frem til, var at jeg ikke syntes at det er oksy, at true en, og at ens hund løber så langt væk fra ejeren. Ejeren var ude og løbe, og han kom næsten ti min efter ejeren. Det er altså ikke okay!!!!!?

• #37   26. nov 2010 Maj-Britt *DKK snob *: NEj skal jeg skrive alle detaljer ned?? skal jeg fortælle hvor længe vi stod og diskuterede???!!

• #38   26. nov 2010 Tak J K smiley
    Mange folk forstår ikke meningen med et indlæg, og høvler bare en ned. Det sku ikke fair!

• #39   26. nov 2010 Kristina: F.eks. Mollerup skov er en almindelig skov med løbere, dagplejemødre med tumlinger etc. Man må bare have sin hund løs der, hvis man har fuldt styr på sin hund. Når jeg går der og har fuldt styr på min hund, hvorfor skal jeg så belemres med alle de uopdragne hunde, som folk ikke har styr på? Hvorfor skal jeg holde mig væk, når jeg overholder reglerne, fordi der er nogen, som tænker "fedt uden snor, så behøver jeg ikke kunne se min hund"? Jeg siger bare, at hvis man har sin hund løs, så har man også pligt til at kunne kalde den til sig. Og det betyder at man skal kunne se den og som ganske almindelig pli, kalde hunden til sig, hvis folk beder om det.

• #40   26. nov 2010 Julie P:
    Ja du har fuldstændig ret!!

• #41   26. nov 2010 Jeg gider f.eks. ikke stå med to hunde, der ryger i totterne på hinanden uden den anden hunds ejer.

• #43   26. nov 2010 Mange hunde man normalt har kontrol over, mister jo hørelsen i hundeskoven =) - Og så bliver man nød til at komme i en hundeskov, for at lære den, at den også skal komme når man kalder der.

Forstår ikke pointen i at tage en hund med, der ikke kan med alle. Uanset reglerne, må man forvente at møde mange løse hunde i en hundeskov.

• #44   26. nov 2010 TrustNo1: Jeg er jo så af den opfattelse, at man ikke slipper en hund løs, som ikke er 100 % lydhør. Og fint, hvis du træner det, men skal det være andres hunde, som bliver ufrivillige prøvekaniner for det?

Jeg kan ikke lade være med at tænke, hvor mange har egentlig hunde som kan med alle? Som aldrig har oplevet, at hunden knurrede af en anden hund eller følte sig tumlet af voldsom leg?

• #46   26. nov 2010 J K: Ja så synes de tit, at alle er dejlige smiley

• #47   26. nov 2010 Julie P: Min point5e er bare at jeg tager det som en selvfølge at min hund kan hilse på andre hunde i hundeskoven, uden at skulle spekulere over om den anden nu kan med min. Selovfølgelig skal der være plads til alle de andre, MEN det er bare tiladt at have dem løse der, ofte ligger der skov rundt om hvor de skal være i snor, og hvis man af lige vel har den i snor, hvorfor så ikke benytte de skove der er til det ???

• #48   26. nov 2010 Julie P: Citat: Jeg gider f.eks. ikke stå med to hunde, der ryger i totterne på hinanden uden den anden hunds ejer.

- Og det var vi ude over hvis folk kun tog hunde med som de er sikre på kan med andre.

• #49   26. nov 2010 Jannie, læser skam hvad du skriver og svar bare på det og giver mine mening omkring den oplevelse du havde, hvilket kunne have været undgået hvis i lod vær med at tage ham med i en hundeskov, hvor man kan risikere at, møde løse hunde.

Selvfølgelig skal i da ik trues, det høre ik hjemme, man burde kunne snakke pænt sammen, men måske han har tænkt det sammen som vi det kommentere dit indlæg, hvad laver en hund i en hundeskov, hvis den ik kan med visse hunde????

Ang. det med at have snor på, så kommenterede jeg det udfra din egen udtagelse:

vovse-vuf B:
    Ej gider du da godt lige at slappe af man!!!
    Jeg gider ikke folk skal rakke sådan ned på mig! Og som jeg sagde, tager vi ham i snor, for at dette ikke skulle ske!!!
    Ejere burde bare lære at hunde som har snor på, ikke kan med NOGLE hunde!!

Jeg lagde mærke til de sidste to liniere, der hentyder du da til at når en hund har snor på, så må vi ander automatisk kunne regne ud at den ik kan li visse hunde....sådan tolker jeg det desværre ik når jeg ser en hund i snor....

• #50   26. nov 2010 kristina H:
    SOm jeg har skrevet, så tager vi ham i snor NÅR vi ser en anden hund. Så vi går altså løs med ham. Vi har selv fuld kontorl over vores hund, så vi godt kan tillade os at han går løs, SELVOM at han ikke kan med nogle hanhunde!!

• #51   26. nov 2010 selvfølgelig skal man have styr på sin hund, selvom man er i hundeskoven..

Men samtidig er reglerne lidt løsere, og har hunden ikke et perfekt indkald men måske et 90% indkald, er der åbent for det i hundeskoven..

Når jeg går i hundeskoven og møder andre, er jeg selvfølgelig opmærksom, for det er ikke alle hunde der gider lege. Men samtidig forventer jeg at det er ikke-aggressive hunde jeg møder.
    De skal ikke nødvendigvis synes min hund er den fedeste i verden, men er begge hunde løse, og min kommer hen for at hilse, forventer jeg ikke at den anden hunde æder min Basse!.. Så må den sige "skrid!" og jeg kan tage hende i snor, men jeg forventer på ingen måde en større reaktion end det..

Hundeskovene er et frirum, hvor der er åbent for lidt friere grænser omkring hvad hundene kan, må og skal kunne..

• #52   26. nov 2010 Kristina: Jeg mener bare, at selvom de må være løse, så skal man have plien til at tage sin hund til sig, hvis den anden beder om det/viser det ved at tage sin hund i snor. Selvom en hund kan med alle, så er det ikke sikkert, at ejeren synes super godt om at hunden bliver tumlet af en meget ivrig stor hund f.eks.

• #53   26. nov 2010 Jeanett P:
    Nej men hvordan reagered din hund selv, hvis den er i snor, og der kommer to andre hunde hen, som måske er dominerende??

• #54   26. nov 2010 Kristina: Jeg har f.eks. oplevet en jagthund, som fløj direkte på min hund. Ejeren sagde ordret: "ej det har HUN aldrig gjort før. Det må være fordi den ligner en ræv."

Min hund var stoppet op og sat sig, som jeg bad ham om, da jagthunden kom flyvende. Ejeren gik måske 150 meter bagud og kunne ikke kalde hunden til sig. Jeg måtte stå med hænderne inde i munden på den hund, for at få min hund ud af gabet på den. Og det er en hund, som i følge ejeren aldrig har udvist den adfærd før. Man kan aldrig vide om lige præcis de to hunde kan sammen, og derfor bør man være så tæt på/have så meget kontrol over sin hund, at man kan afveje situationen.

• #55   26. nov 2010 Lige mine ord!!

• #56   26. nov 2010 Forhelvede altså!!!!
    Fatter du ikke, at jeg tager min hund i SNOR, og kan derfor ikke gøre nogen skade på andre hunde, med mindre de kommer hen til min. HIVS de gør det, er det ikke min vejl, da jeg har styr på min hund, og det har dem med den anden hunde IKK!!!
    Folk med løse hunde, er også selv uden om det, hvis deres hund løber hen til en hund, som ikke kan lide den. Dette kan ske med ALLE hunde!!!!

• #57   26. nov 2010 Julie P : Nej men jeg skal da ikke gå og være nervøs for at møde en agrasiv hund i en hundeskov, må da ærligtalt sige det bekymre mig at man tager en sådan hund med.

Og hvis man tager sin hund i snor, må det vel være fordi den ikke kan med andre og så kan den lige så godt gå i en skov hvor snor er påbudt så vi andre kan være i fred, og herre gud hvis hunden er blevet overfaldet 7 gange, hvorfor så overhoved tage chancen.

• #58   26. nov 2010 jannie N: Citat:

Nej men hvordan reagered din hund selv, hvis den er i snor, og der kommer to andre hunde hen, som måske er dominerende??

- Så lad derfor være med at tage din hund i snor i en fritløbs skov, den kan føle sig presset og vise agrasiv adfærd !

• #59   26. nov 2010 Julie P : Jamen så har han ikke kendt sin hund godt nok eller løjet overfor dig. Han burde ikke komme i en hundeskov

• #60   26. nov 2010 kristina H:
    Selvom at hunden er aggresiv over for NOGLE hunde, så må den stadig gerne løbe løs, hvi vi har KONTROL over den. Og det har vi fuldt ud. Så kan ikke rigtig se hvor du ville hen!!?? Min hun løber løs i skoven, og har derfor stadig ret til at være der. Hvis vi skal tage i en anden skov, må han ikke løbe løs, hvilkes han GØR nu!!!

• #61   26. nov 2010 jannie N: Overfaldet 7 gange ??? Kan det havde været fordi du måske ikke altid har haft kontrol ??

• #62   26. nov 2010 Kristina: har du aldrig nogensinde mødt en hund, som din hund ikke kunne lide?

• #63   26. nov 2010 Jeg bruger ikke hundeskove af den simple grund at jeg synes det er ligesom at slå med terninger - hvis man er heldig er der nogle søde hunde i skoven den dag, er du uheldig...

Jeg bruger i stedet venner og bekendtes hunde som jeg ved kan med mine hunde.

Jeg synes du burde gøre det samme hvis det er gode oplevelser for din hund du er ude efter. I hundeskoven er det alt for tilfældigt om det reelt er det du får ud af at være der. Arrangerer i stedet møder med hunde du ved er søde.

• #64   26. nov 2010 kristina H:
    Jeg har ALTID haft fuldstændig kontrol over min hund. Ellers skal han ikke være løs. De gange han er blevet pverfaldet, har ikke være min, eller Zeros skyld. Sidst han blev overfaldet, var i en bus. Vi gik forbi et sæde hvor damen sad og gemte sin hund inde bag, så man ikke kunne se den. I det vi går forbi springer den i hovedet på min hund. Før det, var det ude på liseleje strand, hvor en eller anden gut lige skulle spille smart med sin store rotte. Han havde den IKKE i snor, og gav den kommandoen"BLIV". Men gjorde den det??? nej det gjorde den ikke. Den fløj lige i hovedet på min hund. Gangen inden der, var på en gård, hvor en smed havde sin hund med ude. En gård hvor min hund altid er ude. Han lukkede så sin hund ud, og Zero var altså ikke mere end 10 måneder og overhoved ikke aggresiv på NOGEN måde. Den fløj også i hovedet på min hund, så han blev bidt i øjet. Dette var bare nogle af de eksempler, som er sket for os. Og jeg kan ikke se at dette er vores egen skyld!!!?

• #65   26. nov 2010 Julie P : Hun er kun 7 mdr men nej det har jeg ALDRIG, Det ikke alle hunde hun hilser på, hun kan lige snuse og gå videre, hun er blevet socialiceret godt fra helt lille så det tager hun helt roligt, er hun usikker sætter hun sig til den anden er passeret.

• #66   26. nov 2010 Kristina: Ja okay, hun er jo knap kønsmoden. Det skal nok komme. Selv de mest velsocialiserede hunde kan have en enkelt eller to, som de bare ikke kan med eller blive kønsaggressiv

• #67   26. nov 2010 Julie P: Jeg forventer på ingen måder at hun kan med alle, men jeg forventer hun opføre sig pænt.

• #68   26. nov 2010 kristina H:
    Så må min hund da også stadig være i skoven, bare fordi han kan bide en hund, hvis den kommer hen til ham. Udover at han bliver taget i snor når der kommer en hund, så opfører han sig også pænt. Folk skal bare lære at styre deres hunde!!!

• #69   26. nov 2010 jeg ville heller aldrig tage i hundeskov hvis min hund ikke kunne med andre.. der er løse hunde i en hundeskov! og ja det kan da godt være man skal have styr på sin hund - for det skal man da! meen.. ville stadig ikke tage i hundeskov med en hund der ikke kan med andre..
    det giver ham dog ikke ret til at true jer.. men ja.. der er altid to sider af en sang smiley

• #70   26. nov 2010 Jeg kan ikke forstå at du ikke bare går uden om hundeskoven? For hundens skyld.
    Jeg bruger ALDRIG hundeskove som en "luftetur", det klarer vi inden, jeg bruger den i stedet som en legeplads, hvor Emil (Fiona bryder sig generelt ikke om at andre hunde er for nærgående, DERFOR tager jeg hende ikke med) kan lege med andre hunde.
    Hvis det bliver for vildt, eller hvis jeg af andre grunde ikke mener min hund får 100% gode oplevelser af det der nu sker, så går jeg med det samme.
    Jeg har ikke autoritet til at smide andre ud, men jeg er fritstillet til at gå selv.

• #71   26. nov 2010 jannie N : Hvis din hund bed min hund i en hundeskov fordi din er agrasiv, ville jeg kæmpe en kamp for den fik sprøjten, og hvis min kæreste gik med hende, så det nok helt anderledes ud, syntes det er sørgeligt der er folk som dig der skal ødelægge det for os med fredlige hunde.

(Nok et surt opstød jeg måske fortryder )

• #72   26. nov 2010 At ens hund bider, er det at have styr på den ??

Ja bliver sQ lidt irriteret.

• #73   26. nov 2010 Ja det er det sku da. Bare fordi ens hund bider en anden, NÅR MIN HUND ER I SNOR, ja så er det at have styr på den. Hvis andre hunde løber hen til min, er det ejeren selv der er skyld i det!!!
    Og hvis min hund havde snor på, og din hund kom hen til min, og min så bed din, så har jeg ALT på det rene, når nu jeg har snor på min hund. Derfor kan du ingen ting gøre. Jeg ville vinde det hele, da min har snor på. Det kan godt være du syntes det lyder uretfærdigt, men sådan er det bare!!!!

• #74   26. nov 2010 Undskyld jeg spørger, men hvad er det præcis du vil i hundeskov for?

• #75   26. nov 2010 Læs de indlæg jeg har skrevet????!

• #76   26. nov 2010 Sådan som jeg forstår det, så bruger du hundeskoven for at få gode oplevelser. Men det får du jo tydeligtvis ikke?
    Hvad hvis du i stedet gik til hundetræning? Der får den gode oplevelser under overvågede forhold.

• #77   26. nov 2010 Jo det gør han skam! Som jeg har sagt, så var det kun et enkelt tilfælde jeg beskrev! Og nej det er ikke bedre til hundetræning, har ligesom prøvet det!!

• #78   26. nov 2010 Nå undskyld. Jeg kommer bare med forslag... Ligesom...
    Jeg forstår ikke helt hvad du vil med den her tråd, så?

• #79   26. nov 2010 Som jeg skrev: Jeg fatter ikke folk ikke har styr på sine hunde. Andre hunde skal ikke bare løbe hen til hunde de ikke kender. Det er det jeg gerne ville fortlle andre her inde. Du kan da se jeg har fået en masse ud af det her indlæg. Masser af mennesker har skrevet her inde.

• #80   26. nov 2010 Ja, en masse har skrevet at de ikke kan forstå at du taget en hund med, der viser aggressiv adfærd over for andre hanhunde?

Der er ikke nogen herinde der kan gøre noget mod det der allerede ER sket, og det er egentlig kun dig, som kan sørge for, at det ikke sker igen.

• #81   26. nov 2010 Det er det sku da ikke!!!? Det er da de uansvarlige hundeejere der kan forhindre det i at ske igen!!

• #82   27. nov 2010 Iben Kennel Ebony Moor
    Den i Trige er indhegnet (det betegner jeg jo som Århus smiley )

Det er i øvrigt også en rigtig god hundeskov og jeg har kun en enkel gang haft en ubehagelig oplevelse med en dame der kom med sin store hanhund som begyndte at dominere de andre og det ville Kovo i hvertfald ikke finde sig i (skal siges at han generelt er en fordragelig og slet ikke agressiv hund). Men hun har kun været der den ene gang hvor jeg har været der..

• #83   27. nov 2010 Jeg gav op at læse alle indlæg 2/3 nede af debatten men.

1) - du bør ikke tage i hundeskoven hvis du forventer ikke at møde løse hunde både hunde som kan kaldes ind og som måske ikke er helt så dygtige (her vil jeg gerne understrege at Kovo er ELENDIG til indkal, men ærligt talt så synes jeg ikke det skal frarøve ham fra at få nogle gode oplevelser i den indhegnede hundeskov jeg er kommet med ham i, han er nemlig en sød hund og både fredelig og ikke agressiv (med mindre andre begynder at dominere ham det bryder han sig ikke om). Og det har der aldrig været problemer med!)
    2) - du bør ikke tage din hund i hundeskoven hvis den ikke kan med andre hunde - det er underordnet om det drejer sig om store hunde, små hunde, hvide hunde, sorte hunde, han hunde eller tæver - det er bare ikke okay at tage en hund med som ikke reagerer godt over for andre hunde hverken for de andre hunde eller for hunden selv.

3) Kunne det ikke tænkes at manden kommer løbende - mens han kalder på sin hund - som måske i normale tilfælde ville være kommet - men så ser jer have snor i HANS hund? Ville du så ikke blive vred/gal/bange? Jeg ville i hvertfald ikke reagere godt på at se andre folk havde lagt snor på min hund, lige så meget som jeg ville gå fuldstændigt råddenskråt over hvis andre forsøgte at opdrage min hund vha. slag!

Jeg siger ikke det er iorden at han truer jer, jeg prøver bare at gøre opmærksom på at hans synsvikel højest sandsynligt faktisk ikke er den samme som jeres

• #84   27. nov 2010 Iben Kennel Ebony Moor - Det er bare lidt nemmere at sige man kommer fra Århus end at sige man kommer fra nord for århus haha smiley

Ja det er lidt synd - jeg ville nu aldrig kunne have gået med Kovo løst der.. Husky you know.. de duer generelt ikke til indkald og han har i hvertfald aldrig lært det hvor han kom fra (han kunne jo intet da vi fik ham som 6 årig)

• #85   27. nov 2010 Line N:
    Det gjorde vi ligesom kun fordi vi tit har oplevet hunde løbe løs der ude uden, ejer. Og der SKAL man fange hunden ind. Man må IKKE lade hunden løbe rundt i skoven siger politiet!!

• #86   27. nov 2010 Hvordan tror du din hund får det, når alle andre er løse og den er i snor? Den kan ikke forsvare sig eller stikke af, ergo bliver den mere aggressiv overfor de andre. Og du skal også have i baghovedet at den før er blevet overfaldet. Synes du skulle tage og finde et andet sted og give din hund oplevelser end en hundeskov.

• #87   27. nov 2010 Jannie

Du har loven og dermed retten på din side.

Du må gerne tage i hundeskov, selvom din hund ikke kan lide, at andre hanhunde kommer løbende op til ham.

Dem som har et problem med det, er også dem, som har lavet deres egne selvbestaltede "regler".

Hundeloven gælder i en hundeskov. Dvs. at ALLE er velkomne, og at alle, som "har fuld kontrol over deres hund og er i følgeskab med den" ( jvf- lovgivningen) må slippe deres hunde løse. Eller IKKE!

Så alle dem, som har et problem med, at de ikke kan kalde deres hunde til sig, overtræder både lovgivning og alm. hensyntagen.

Når det er sagt - så er det DESVÆRRE således, at flertallet i disse hundeskove åbenbart hverken kan forstå lovmæssige regler, alm hensyntagen og ofte heller ikke har forståelse for normal hundeadfærd, så man risikerer nærmest at blive "lynchet" i et tilfælde, som dit.

Du må jo spørge dig selv, om du synes, det er kampen værd?

Jeg ville ønske, at der var flere, der som dig overholdt de lovmæssige regler og dermed også viste alm. hensyntagen til andre, så hundeskovene ikke var fristeder for folk, som ikke har kontrol over deres hunde.

• #88   27. nov 2010 Lise L og Kai:
    Tusind tak!! så hører de det også fra andre end mig. Er så træt af at folk prøver på at lave loven om, BARE fordi det er i en hundeskov! Tak fordi i bakker mig op. Ja folk SKAL have styr på indkald, så hundene kommer med det sammen!!

• #89   27. nov 2010 *Jeg synes det er synd for hunde der ikke bryder sig om andre hunde, at man tager dem med i hundeskoven, for man undgår ikke at folk lader deres hunde komme hen og hilse - og hvorfor udætte sin hund for det, når man lige så godt kan gå et andet sted med den, som skrevet før så er der jo uendelig mange steder, hvor hunde skal føres i snor, men kun ganske, ganske få km2 hvor man kan lade sin hund løbe løs, så jeg fatter ikke hvorfor man lige vælger at gå der med en hund der ikek bryder sig om det.*

Enig!! Derfor går jeg i skove, hvor hunde er velkomne........ i snor:-))

• #90   28. nov 2010 Iben

Man kan altid diskutere, hvorvidt det er godt for en hund, som er bange for andre hunde, at gå ind i en hundeskov, når nu kulturen er så hensynsløs.

Og lige meget hvad du siger, så ER og bliver det i mine øjne TOTALT hensynsløst at lade en hund løbe op i hovedet på en anden hund uden man har aftalt det med den fremmede hundeejer.

Og jeg er desuden også meget uenig med dig i, at der er uendelige mange steder, som byder på det samme, som en skov.

Skal det ikke være tilladt at kunne gå i en skov med sin hund løs/ eller med line uden at have en masse fremmede hunde væltende hovedet?

Jeg kan ikke lige finde ud af, om du bare skriver, hvordan tingene forholder sig.......eller om du rent faktisk synes, at det er sådan, hundeskovene skal fungere?

• #91   28. nov 2010 Julie P: Klap lige hesten, ingen er prøvekaniner for mine dyr - De er nok nogen af de lydigste og med velopdragne hunde du kan finde =)

Men jeg skriger altså ikke op, over at alle ikke er ligeså heldige som mig mht til evner indenfor hundeopdragelse.

Og det er jo ikke ligefrem at lade andres hunde være prøveklud, hvis hunden er sød og flink og ingen gør fortræd, men bare ikke kommer når ejeren kalder.
    Så er det da den der tager en hund med, der ikke kan med alle hunde, der lader andres være prøveklud. det vil jeg forresten også kalde dårlig opdragelse, hvis hunden ikke kan med alle.

Og jo, alle hunde kan lære at kunne med alle. Jeg har trænet disse berygtede hunde, der slagtede andre af eget køn - Og fået dem til at fungere fint og lykkeligt i harmoni med alle former for hunde. Så svært er det altså ikke, hvis man bare gider.

• #92   28. nov 2010 Mht det med at komme i hundeskoven med en bange hund. Nu er min ikke bange, men usikker på nogen - især større hunde. Vi kommer der ikke. Jeg kan ikke se hvordan det skal gøre godt for hverken mig eller de andre gæster.
    Vi HAR været der, og at andre hunde kommer og hilser, er sådan set ok, men jeg synes IKKE det er ok, hvis ejeren står ved siden af og lader sin hund springe på min (som elvfølgelig IKKE var i løbetid) - jeg mener, at hunden gør det er én ting, men så fjerner man den da eller beder den hoppe ned..

• #93   28. nov 2010 Jeg MENER, at der hænger et regelsæt udenfor vores, er dog ikke 100% sikker, men det hænger der nok for at blive læst, så hvis alle bare gjorde det - og fulgte det - så var der ikke den her slags problemer..
    Men jeg har nu heller ikke selv læst det smiley

• #94   28. nov 2010 Iben

<b> Jeg skriver at der er uendeligt mange steder man kan gå med sin hund i snor, men kun ganske få steder de MÅ løbe uden snor. </b>

Der er uendelig mange steder, hvor du må gå med din hund løs.

Desuden MÅ man jo stadig kun have sin hund løs, hvis man kan kalde den ordentligt til sig. Og hele problematikken består jo i, at folk netop ikke kan det.

• #95   28. nov 2010 Trust No1

<b> det vil jeg forresten også kalde dårlig opdragelse, hvis hunden ikke kan med alle. </b>

I mine øjne er det DYBT godnat at tro, at "alle hunde kan med alle".

Det er sgi kun i Never-Never-land at det nogensinde vil komme til at ske.

Desuden kan du jo højt og tydeligt læse dig frem til, at TS har en hund, som ikke bryder sig om andre hanhunde fordi den er blevet overfaldet ikke mindre end 6 gange!!!

Men det er måske altid ens egen skyld, når ens hund bliver overfaldet?

• #96   28. nov 2010 Iben

<b> Problemet er nok bare, at vi hver især har lidt forskellige opfattelser af, hvad man må i en hundeskov.</b>

Ja, og hvorfor? Hvad er det, folk ikke forstår, når der højt og tydeligt står flg. vedr. hundeskove:

<c> Hundeskove
    I statsskovene er der mere end 150 hundeskove, og her må du lade din hund være løs. Din hund kan her færdes uden snor, men med ledsager. Også her gælder reglerne om, at ledsageren skal have fuld kontrol over hunden. Ofte er hundeskovene mindre, afgrænsede skovområder med et forholdsvis fattigt dyreliv. Som regel ligger de ved tætbebyggede boligområder, hvor det ellers kan være svært at finde et velegnet sted at slippe hunden løs. </c>

• #97   29. nov 2010 Iben

Jeg er ganske godt klar over den selvbestaltede kultur, som er vokset op i disse hundeskove. Jeg påpeger bare, at den er i strid med regulativerne, når folk som TS både der og her i denne tråd bliver "buhet ud".

Og dét er det hensynsløse i det.

Hvis ikke lige der findes en bestemmelse, som der gør i Kbh., der påbyder en hundeejer at skulle gå med line på hunden, har du alle muligheder for at gå med din hund løs.

Eneste sted, hvor jeg går med mine hunde i snor er i den indre by. Der er masser af villaområder, parcelhus områder med dertilhørende fine sti-systemer.

Endelig er det jo ikke alle hunde, TS´s hund reagerer overfor, og jeg synes da, at det er utroligt ærgerligt, at TS ikke skal have mulighed for at gå tur i en hundeskov, fordi der er nogle selvopfundne regler, som dikterer, at her er man kun velkommen såfremt man har en bestemt type hund.

Desuden kan JEG ikke forstå, at folk forlader sig på en kultur, som godt nok er udbredt, men så sandelig ikke hverken vandtæt eller i overensstemmelse med de fqastsatte lovregler.

Hvor tit bliver der ikke oprettet tråde her på HG fra folk, som har fået nogle ordentlige forskrækkelser og hunden dårlige oplevelser, fordi man er stødt på nogle, der har haft en meget dominerende løs og ustyrlig halv- eller hel-aggressiv hund med sig i hundeskoven.

Så kunne man jo lige så vel på den baggrund klandre alle, som går i hundeskov for, at de spiller "russisk rulette" med deres hunds ve og vel.

Jeg ville ønske, at der i alle hundeskove kom en "lege-plads", som var en rimelig stor indhegning. Her kunne "hilse-tosserne" eller de lege-glade så samles i fred og ro, og så kunne man forhåbentlig have resten af hundeskoven til de, der ville bruge den i overensstemmelse med reglerne, så hundeskoven var for alle og ikke kun for nogle selvudvalgte hensynsløse og egoististiske brugere, der ikke har forstand på hundeadfærd.

• #98   29. nov 2010 Når jeg har tidligere sendt skov og natur styrelsen en mail om det bekymre mig at jeg ikke kan finder regler omkring agrasive hunde i skoven, men har desvære ikke fået svar, er så heldig at have mig en fri dag idag, så vil da lige prøve at kontakte dem senere.

Lise L: Har ikke læst alt hvad du har skrevet men faldt over ( I mine øjne er det DYBT godnat at tro, at "alle hunde kan med alle".

Det er sgi kun i Never-Never-land at det nogensinde vil komme til at ske. )

Nej selvfølgelig kan de ikke med alle, er der INGEN der forlanger, Men almindelig god opførsel er da et must i en hundeskov vil jeg mene, hvis man har en hund der reagere agrasivt evt ved bid, så lad være med at belæmre os andre med den, desuden er jeg af den opfatning at det netop er DYBT GODNAt at tage en hund der er blevet overfaldet 7 gange med i hundeskov, dens adfærd er nok ikke som den har været.

• #99   29. nov 2010 Kristina H

Du skriver:
    <b> Nej selvfølgelig kan de ikke med alle, er der INGEN der forlanger....</b>

Joooo, det er der jo netop, hvilket præcis er dét, jeg hentyder til med min bemærkning.

Som du kan se, citerer jeg TrustNo1, som HØJT OG TYDELIGT skriver:

<b> det vil jeg forresten også kalde dårlig opdragelse, hvis hunden ikke kan med alle....</b>

Og mht. aggressive hunde.
    Hvis folk overholdt almindelig pli og høflig hensyntagen, så ville man også vide, hvilken hund det var, man slap sin egen løs med, for så havde man haft mulighed for at snakke sammen, INDEN hundene møder hinanden.
    Noget, som er ret almindelig opførsel blandt hundeejere UDENFOR hundeskovene.

Men pga. den hensynsløse og selvetablerede kultur i hundeskovene, er "biproduktet" jo også blevet, at der kommer folk med LØSE ustabile hunde, - idet denne kultur jo giver alle, som ikke har styr på deres hunde, "lov" til at slippe dem.

Så det kan de, som står for denne kultur sgi takke sig selv for.

• #100   29. nov 2010 Lise L

HVis jeg skulle stoppe op for at tage min hund i snor og informeres om den anden hund hver gang jeg mødte en i hundeskoven, kom jeg aldrig nogen veje, hvor jeg går fungere det helt fint at hundene bare hilser, og så er vi videre, jo mindre de kommer super godt ud af det og vil leg.

Og IGEN mener jeg ikke en hund der er blevet overfaldet 7 gange bør komme i en skov hvor de er løse, hvorfor skal de venlige hunde straffes ved at der er nogen der tager agrasive hunde med ?

Så vidt jeg lige kan forstå burde du have meget mere forstand på hunde og deres adfærd, så må sige det skuffer mig da at høre sådanne udtalelser fra en som dig O:

• #101   29. nov 2010 TrustNo1 :Gider du da godt lige at styre dig!!!
    Jo det er svært at lære min hund det, da han er blevet overfaldet 7 gange!!! Som om det er SÅ nemt som du siger det??? Gu er det da ej!

• #104   29. nov 2010 Kristina H

<b> HVis jeg skulle stoppe op for at tage min hund i snor og informeres om den anden hund hver gang jeg mødte en i hundeskoven, kom jeg aldrig nogen veje....</b>

Jamen, jeg ser da dit problem. Det er ALT for besværligt at skulle det der.......du ved....vise hensyn til andre. Det er da meget nemmere bare at gøre, som man SELV synes....på trods af AL LOVGIVNING.

Og hvis der så er noget eller nogen, som kommer på tværs, - så kan man jo bare hetze dem ud, så de bestemt ikke kommer igen. For længe leve anarkiet!

Og hvem siger, at du skal tage din hund i snor? Du kan da vel som jeg gør bare lige kalde den ind og lade den gå "fri ved fod".

Eller hænger det i virkeligheden sådan sammen, at du har ret svært ved at indfange din hund, og at det derfor er så pokkers besværligt for dig at skulle tage det hensyn?

<b> Og IGEN mener jeg ikke en hund der er blevet overfaldet 7 gange bør komme i en skov hvor de er løse, hvorfor skal de venlige hunde straffes ved at der er nogen der tager agrasive hunde med ? </b>

Hvordan i al verden kan du vende dét, at en person går i en skov med en hund i snor til, at det er at "straffe" andre?

Det er da HELT bagvendt! Det kan sgi da ALDRIG nogen sinde være sådan en persons skyld eller ansvar, hvis andre ikke kan kontrollere deres hunde,

Jeg tror sgi jeg skriver til Trafik-styrrelsen og beklager mig over alle de irriterende biler, som kører rundt på min vej, hvor jeg skal stå på rulleskøjter, - for hvorfor skal vi som kan lide at stå på in liners straffes, fordi nogen vil køre i bil. Ihhhhh alzzå........

Kæft, - en forkælet og egoistisk holdning.

<b> Så vidt jeg lige kan forstå burde du have meget mere forstand på hunde og deres adfærd, så må sige det skuffer mig da at høre sådanne udtalelser fra en som dig O: </b>

Ja, - kan godt se, at det er meget forfærdeligt at "en som mig" plæderer for, at folk skal vise hensyn til hinanden, - at folk skal acceptere at alle hunde ikke er ens og ikke nødvendigvis holder af at møde en masse fremmede hunde, - at man kan forvente, at nogle hunde har lig i lasten pga. tidligere oplevelser, - at der er enorm forskel på, hvordan hunde tackler hinanden.
    Tænk!

• #105   29. nov 2010 Maria Dilling ( Petphoto )
    Det er en åben skov, hvor der er rimelige store vejen uden om.

Lise L
    Er fuldstændig enig!!!

• #106   29. nov 2010 Iben

<b> Lise, jeg forstår ikke hvorfor du i alle tråde lige raser mod mig,</b>

ALLE tråde????????????????Hvilke "alle" tråde???????

Mig bekendt har vi to kun diskuteret en enkelt gang, og du må da meget undskylde, at jeg tillader mig at have en anden holdning end dig.

Det kan du åbenbart ikke så godt kapere siden du mener, at jeg "!raser" mod dig???

Og hvis jeg hænger dig så meget ud af halsen, så forstår jeg ikke, at du begynder at skrive direkte til mig.

Jeg begynder først at skrive til dig i denne her tråd, da du decideret henvender dig til mig.

Men jeg må måske bare ikke sige dig imod, eller hur?

Du skriver:
    <b> læs nu da for pokker hvad jeg skriver!!! </b>

Hvilket jeg også gør! Og jeg kommenterer også på det. Hvor er det du mener, jeg ikke læser, hvad du skriver?
    Du skriver eksempelvis at....."så er der jo uendelig mange steder, hvor hunde skal føres i snor, men kun ganske, ganske få km2 hvor man kan lade sin hund løbe løs,..."

Og jeg kvitterer ved at skrive, at der er uendelig mange steder, hvor du må have din hund løs! Er du uenig med det?
    Selv går jeg altid med min hund løs alle vejne undtagen i den indre by.

Og nu har jeg desuden gjort mig den ulejlighed at se det hele lidt "fra oven". Jeg har tjekket det område, du selv bor i og sammenlignet det med det, som jeg bor i.

Jeg bor lige op af E20 motorvejen på en blind vej, hvor der ikke er fortorv. Jeg har lært mine hunde at gå inde i siden, - de kommer sikkert ved kald, så jeg kan snilt lade dem gå løs herfra og de ca. 3 km. der er ind til by-centrum gennem villa-områder med fortorve.
    Som jeg kan se det på kraks satelit-foto, har du meget de samme omgivelser, som jeg selv har, - bortset fra at jeg jo altså bor lige op ad motorvejen.
    Så at du vælger at holde din hund(e) i snor, må jo bero på det skøn, at du ikke kan styre den/m i tilstrækkelig grad til at gå med den/m løs(e) på områder, hvor andre kan.

Men det er jo så ikke lig med, at de ikke MÅ gå løse.

Du skriver:
    <b> Jeg fatter stadig ikke man vil komme sådan et sted med en nervøs eller agressiv hund, jeg synes det er galimatias.</b>

Jeg kan ikke opfatte denne sætning anderledes, end at du mener, at folk med "de forkerte hunde" har at blive væk fra hundeskovene, for her skal der herske de tilstande, som umuliggør det for alle andre end hilsetosser og "søde" hunde.

Jeg er træt af at høre den slags. Hundeskovene er og bør være for alle. Og så med det ekstra plus, at de af os, som har styr på vores hunde, har lov at slippe dem løs, hvilket normalt ikke er tilladt i en skov.

Jeg har i andre tråde om hundeskove læst, hvordan andre mener, at dette selvbestaltede"apartheit-system" i hundeskovene også skal gælde udelukkelse af motionister og ikke-hundeejere, som ikke bryder sig om at få hunde hen og op af sig. Hvad ER det dog for en holdning at have ( - ikke at du har den, men den går imø. hånd i hånd med holdningen om at kun-søde-hunde-er-velkomne-i-en-hundeskov).

Hvorfor ikke vende den om og skrive: Jeg fatter ikke, at folk lader deres hunde drøne op i hovedet på alle andre hunde i en hundeskov?

Man skal jo ikke have en "Cand Alt"-eksamen for at opfatte, at du mener, at tingene er fine, som de er PÅ TRODS AF, at der flere gange ugentligt er beretninger om, at folk får dårlige oplevelser pga. andre hundes ustyrlighed i hundeskovene.

Mig bekendt gik du i den sidste diskussion, vi to havde, meget op i nedskrevne regler.

På dette her område er lovgivningen helt klar: Hundeskovene er ment som et sted for alle, - men hvor det er LOVLIGT ( IKKE påbudt!!!!!) at have sin hund løs SÅFREMT den er i følgeskab med en person, som har fuld kontrol over den.

At du og andre vælger at drive en hetz mod Jannie N ( TS), synes jeg siger alt!
    Du og andre vil sååååå gerne vise hensyn til andre, ..bare det ikke skal gå DET MINDSTE ud over jeres egne selvbestaltede handlefrihed.
    Dét finder jeg ganske simpelthen usmageligt.

Du skriver:
    <b> Jeg gider ikke diskutere med dig mere i denne tråd, for du lyder som vanlig så forbandet sur og gal, og mistolker alt hvad jeg skriver.....</b>

Jamen, - det er da dit valg. Jeg synes så din begrundelse er meget tynd.

Og så gad jeg da gerne høre, hvad det er, jeg mistolker?
    I mine øjne modsiger jeg dig bare og argumenterer herfor, så vis mig venligst, hvor jeg mistolker det, du skriver.

• #110   30. nov 2010 Iben

<b> Skulle vi så hver gang der kom en hund i snor kalde vores hunde sammen, tage dem i snor til den hund var passeret....</b>

Nej, - det er vel ikke nødvendigt?
    Når hundene ellers løber og leger for sig selv.

På min egen træningsplads slipper vi også hundene til lidt hundeleg. Det foregår i små grupper. Ved siden af er der indgang til skoven, og der kommer da ofte folk med hunde, som går forbi på stien med deres hunde.

Jeg har aldrig oplevet, at hunde, som har været fuldstændig opslugt af legen og ejerne, som har stået og holdt godt øje med hundene, at de forbipasserende har fået "vores" hunde op i hovedet.

Endda er det meget, meget sjældent, at de små legegrupper går i "opløsning", fordi en hund fra den ene gruppe, vil hen til nogle af de andre på pladsen.

Og HVIS nogle af jeres hunde så endelig skulle få øje på en forbipasserende hundeejer m. hund i snor, så er det vel nemt lige at råbe sin hund til sig.

Men igen, - det kræver jo, at man har styr på sin hund.

Og HOV....var der ikke noget med, at LOVEN PÅBYDER folk ikke at slippe deres hunde, før de har kontrol over dem?

Hvad, jeg til gengæld vil give dig ret i, er, at jeg også ville synes, det var provokerende, hvis en hundeejer med hund i snor gik lige over i umiddelbar nærhed af en gruppe hunde, som legede godt, dvs. bevægede sig væk fra stien og ud på præcis det grønne område ( og relativt tæt på).

Faktisk på HELT samme måde, som hvis man sad stille og roligt på et helt øde sted med sine hunde, og så der pludselig kom et barn drønenede skrigende og råbende med fægtende arme DIREKTE hen i hovedet på en ( dvs. 3-5 m. derfra) på en plads med et areal på ca. 9 fodboldbaner. smiley

• #111   30. nov 2010 Hm....det her virker en anelse selvmodsigende:

<b>Jeg har hunde der er så asociale at de ikke gider snakke med andre hunde,......</b>

<b> Det jeg oplever der hvor jeg er komemt er, at vi står en gruppe mennesker med vores hunde og de løber rundt og leger....</b>

• #112   30. nov 2010 Iben

Tak - det forklarer "selvmodsigelsen".

Stadig....mht. hvad TS skriver, så starter hendes tur ud med at lufte hunden uden snor.

Det er først, da der dukker en hund op, TS tager sin hund i snor.

Skal det ikke være muligt for andre at gå tur med deres hund i en hundeskov, hvor det er tilladt at slippe sin hund?

Hvor er det, man i andre skove end hundeskovene må slippe sin hund løs, når man har kontrol over den?

De sidste 2 spørgsmål vil jeg MEGET gerne have besvaret af nogle af jer, som synes, at TS er helt gal på den.

• #113   30. nov 2010 OG Iben

Nu du godt vil svare mig på mit ene indlæg, - hvorfor så ikke det andet?

• #114   30. nov 2010 Iben

Igen - tak for dit svar.

Og din oplevelse med en ikke-hundeskov er jo også nøjagtig den oplevelse de fleste vil få, hvis de bevæger sig ind i en ikke-hundeskov og slipper eres hund selvom de har styr på den.

Derfor synes jeg også det er forkert at sige, at TS så bare skal gå andre steder hen.

Dét jeg mangler i denne her diskussion er en TILKENDEGIVELSE af, at det BURDE være helt i orden, at man som ejer af en velopdragen og indkaldssikker hund, som dog ikke bryder sig om andre hanhunde, som løber HELT op til den, er velkommen i hundeskovene til at gå med sin hund løs.

TS er jo IKKE en, som vader op til en gruppe legende hunde. Hun opfører sig på ingen måde provokerende, - hun kalder sin hund til sig og giver den snor på, når andre nærmer sig.

Hvorfor i al verden skal man så ikke være velkommen?

Jeg er med på, at det er risikabelt at gå ind i en hundeskov med sådan en hund. Men jeg forstår ikke, at man ikke bakker TS op i, at hun synes det er for dårligt, at hun ikke kan komme sådanne steder.

Det lyder jo til, at I, som rakker ned på TS ligefrem ØNSKER, at det ikke skal være anderledes, - at hundeskovene SKAL være steder, hvor man skal have lov til at slippe sin hund, selvom man ikke har styr på den.

Og så længe, at du og andre ikke vil TILKENDEGIVE et ØNSKE om at det var anderledes, så kan jeg ikke lade være med at fortolke det som sådan.

• #115   3. dec 2010 Her er reglerne for at gå med løse hunde!!

Uden snor – men under kontrol og ansvar
    Nogle steder er det lovligt at gå en tur med sin hund uden snor. Hunde skal dog altid føres i snor, hvor der er græssende husdyr. Du må lade hunden være løs på stranden i vinterhalvåret fra d. 1. oktober til d. 31. marts – men kun hvis den er under fuld kontrol, hvilket betyder, at ledsageren har tæt kontakt til hunden, og at hunden ikke generer andre gæster, hunde eller det vilde dyreliv - herunder ved at virke truende eller løbe efter dem.

Læs mere om vores kampagne "Vis hensyn"

Fra april til og med september skal hunde således være i snor på strandene. På en del strande er der dog helt forbud mod at medtage hunde – læg derfor altid mærke til en evt. lokal skiltning.

• #116   3. dec 2010 Lise L; Du læser tydligvis ikke hvad jeg skriver, du svare ihvertfald ikke såden. At folk går med deres hunde i snor er op til dem. Jeg hentyder til
    jannie N hvis hund IKKE kan med andre af samme køn, da den er blevet overfaldet 7 gange og tydligvis er nervøs, hun vælger så at tage den i snor når hun ser andre for at der ikke sker noget ( Tænker hun ikke kan kalde den til sig siden den skal i snor ) Hvorfor så tage den med, hvis hun en dag glippede en ejer med hund og ikke "nåede" at tage sin hund i snor, hvad så ?? Hun ved den kan vise aggresiv adfærd overfor andre, hvorfor så udfordre skæbnen ?? Det er jeg ikke særlig tryg ved.

- Desuden skal det lige siges at jeg ikke har problemer med at kalde min hund til mig, og som jeg tidligere har skrevet er hun ikke en hund der opsøger andre, og kan fint passere uden at hilse.

Og hvad er nu alt det med at jeg ikke viser hensyn og trodser lovgivningen ?? Hvor har jeg skrevet det, jeg følger skam reglerne men føler mig utryg ved at folk tager deres aggresive hunde med.

• #117   3. dec 2010 kristina H
    Hold da fast man!
    Hvorfor siger du så at du ikke gider tage din hund i snor, hvis der kommer nogen med deres hund i snor?? Det behøver du jo heller ikk, hvis som du siger, at hun bare passere forbi uden at hilse??
    Forstår ikke hvad du mener!

• #118   3. dec 2010 jannie N: Jo det skal jeg sige dig smiley Syntes ikke at det er betrykkende at folk tager deres aggresive hunde med i hundeskoven, der er så mange andre steder hvor alle er i snor

• #119   3. dec 2010 jannie N: Fordi der tidligere vist blev skrevet at man burde tage sin hund i snor når man så andre med hunde, for at høre ejeren om det var ok først

• #120   3. dec 2010 Kristina H

<b> Du læser tydligvis ikke hvad jeg skriver, du svare ihvertfald ikke såden. </b>

Det er muligt, at jeg ikke giver dig det svar, DU gerne ville have haft, men du kan ikke komme og påstå, at jeg ikke både læser og svarer på dét, du skriver.

<b> Jeg hentyder til jannie N hvis hund IKKE kan med andre af samme køn, ...</b>

Og JEG hentyder til, at så længe Jannie N er ansvarlig og tager sin hund i snor, når der kommer andre og dermed TYDELIGT signalerer, at hun IKKE er interesseret i, at hendes hund skal mødes med andre hunde, så skal og har hun lov til at færdes lige så meget hun vil i en skov, hvor det er tilladt at have sin hund løs!

Det er STADIG ikke lovpligtigt, at alle hunde, som færdes i en hundeskov SKAL være super sociale og kunne hilse på enhver anden hund, der tilfældigvis måtte befinde sig der!!!

Det ER tilgengæld LOVPLIGTIGT, at man i en hundeskov skal kunne kalde sin hund til sig.

Og jeg kan INTET sted se andet, end at det er PRÆCIST dét, som Jannie gør. Kalder sin hund til sig og sætter snor på.

Og hvis dét er et problem for nogen, inclusiv dig, så KAN det kun være fordi du ( eller andre) IKKE selv kan styre jeres hunde!

<b> Hun ved den kan vise aggresiv adfærd overfor andre, hvorfor så udfordre skæbnen ??</b>

Hvad er forskellen poå, om Jannie lufter sin hund andre steder i snor og løs i en hundeskov? Hvis der kommer en hanhund op til Jannies hund, vil den sikkert stadig reagere negativt uanset om den er i snor eller ej, om den går i en hundeskov eller ej.

Så igen.......hvis man nu bare fulgte almindelig pli og hensynsfuldhed OG LOVEN og IKKE lod sin hund vandre op i hovedet på enhver anden, man mødte, FØR man havde en aftale med den anden hunds ejer, så ville der jo ikke være noget problem!

Kommentér på:
Hundeskoven???

Annonce