{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.124 visninger | Oprettet:

Hund med hjem fra England {{forumTopicSubject}}

Hej folkens

Jeg er igang med at lure lidt på at tage Louie med et halvt år til England, da jeg gerne vil på udveksling derovre på mit sidste semester (fra sommer 2012 til februar 2013) Det er et helvede at få ham med der over, men jeg tror, at det er ved at falde på plads nu. Men hvad så, når vi skal hjem igen? Kan jeg så få ham med ombord i kabinen i en taske (han er jo lille) og hvad skal han have af vaccinationer etc? Jeg kan ikke finde noget om det på fødevarestyrelsens hjemmeside. Jeg er nok bare for dårlig til at lede....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund med hjem fra England
  • #1   24. nov 2010 Ydermere, når hunden nu skal i et fragtrum alene på vej der over, ville I så give noget beroligende af en art? Tænker lidt det der zyklene, eller hvad det hedder?

Han er ikke nervøsanlagt, men helt alene i et larmende rum i et lille bur tror jeg ville kunne tage pippet fra ham.

• #2   24. nov 2010 At få din hund med retur fra England er ikke noget problem *S*
    Det kræver bare:
    • Personledsagelse
    • Det skal ikke sælges eller overdrages i forbindelse med indførslen
    • Id-mærket
    • EU-pas
    • Rabiesvaccination (mindst 21 dage før rejse)

Om du må have hunden med i kabinen på et fly skal du spørge flyselskabet om - De nogen krav som skal opfyldes mht størrelse/vægt smiley

• #3   24. nov 2010 Kan se, at det hedder både til og fra Storbritanien, at de ikke godkender dyr ombord. Hvorfor pokker ikke?

• #4   24. nov 2010 Tror det kommer meget an på hvilken flyselskab du flyver med hjem fra england.

Jeg skulle have en hvalp hjem derover fra for snart 3 år siden, det var et værre helvede. Men opdrætteren fandt en måde hvorpå at hendes handlere (det var efter cruft) kunne komme hjem til Finland og have 2 hvalpe med (den ene til mig) uden at det kostede en bondegård. Jeg husker så ikke om de var med i kabinen eller de var i lastrummet.
    Jeg hentede så min hvalp i Findland og havde ham med hjem i kabinen i en taske. Jeg betalte kun 125 kr for ham.

Mht. til at give beroligende, så ville jeg ikke gøre det.

• #5   24. nov 2010 Anne r: jeg har tjekket sas, cimber, Lufthansa og British Airways og ingen vil have hund med ombord. Hverken kabine eller lastrum. Jeg har talt med trustforwarding omkring turen derover og venter på pris fra dem. Men jeg tænker lidt, at det bliver et problem, da jeg skal følges med hunden for at han komme med ind i DK igen, da det skal være en person med ikke blot et transportfirma.
    Jeg er også ved at undersøge mulighederne for at tage et fly til Paris og videre med tog ind i England. Hvis vi havde bil og skulle bruge bil mens vi bor i London, så ville det ikke være et problem, da DFDS nu tilbyder, at man kan tage hunden med ombord på Esbjerg- Harwich.

• #6   24. nov 2010 Ej hvor godt, at man nu må have hunden med ombord Esbjerg- Harwich. Det måtte man ikke da jeg undersøgte det, for ellers var jeg taget derover på den måde og havde hentet min hvalp.
    Mht. luftfartsselskaber, så skal du måske søge på nogle af den andre, der er jo så mange. easyjet, mr jet (tror jeg) og mange mange andre. Måske du skal en omvej ligesom jeg måtte hente min hvalp i Finland ??

• #7   24. nov 2010 Anne r: jeg er igang med omvejene. Men ja, det er nemlig mega fedt med DFDS. Udover at hunden kun må være i bilen og blive luftet 2 gang mener jeg det er på de 18 timer, som turen tager. Og jeg ved faktisk ikke om man må opholde sig i bilen med hunden...

• #8   24. nov 2010 Jeg gad bare virkelig godt, at der fandtes en rejseplanen for udenlandsrejser med hund!!

• #9   24. nov 2010 Ja, det kunne være rigtig dejligt med en sådan rejseplan.

• #10   24. nov 2010 Helt vildt. Jeg får stress over det her, selvom der halvandet år til. Vil bare have den hund med altså.

• #11   24. nov 2010 Kan jeg godt forstå.
    Jeg var ved at tude over tanken om, at jeg ikke kunne få den hvalp hjem. Så var lykkelig da opdrætter fandt en løsning. Men hun er jo også langt mere rutineret i at rejse verden rundt med hunde til div. udstillinger.

• #12   24. nov 2010 Det kan godt være, at jeg skal have fat i en udstiller/opdrætter, som kan hjælpe mig. Men lige nu håber jeg på at kunne flyve til Paris og med et tog fra lufthavnen til togstationen og så videre til London. Så kan jeg have ham hos mig hele tiden, og det bliver noget billigere, dog noget længere transport. Men det tager faktisk kun 2 timer og et kvarter at komme fra Paris til London med tog. Det er imponerende!

• #13   24. nov 2010 Jamen så lyder det da som om det er den vej du skal tage. Lidt over to timer er jo ingenting, imod en skibstur på 18 timer, hvor hunden kun må komme ud 2 gange og den skal blive i bilen.

• #14   24. nov 2010 Jeg venter bare svar på om jeg må have hund med i toget.

• #15   24. nov 2010 Okay, han skal ihvertfald ikke med trustforwarding! De vil have 7800 kr for at flyve ham fra København til London!! What the fuck?? Det koster 300 at have ham på skødet med en cimber flyver.

• #16   24. nov 2010 havde min bette vaps med hjem fra Mexico, og det skulle vist ikke være så besværligt som England smiley Det problem jeg havde var at flyselskaberne ikke vil flyve med hundene om sommeren / vinteren pga temperaturene ( hvis han altså skal frages og ikke med i kabinen, for så er det ligemeget). Så hvis du flyver skal du lige undersøge om de regler også gælder her.

• #17   24. nov 2010 Anne: ingen selskaber vil flyve med hundene til og fra England. Hverken i lastrum eller kabine. Der skal et særligt bureau til. Det er dem som hedder trustforwarding og de vil have knap 8000 kr for at fragte ham.

• #18   24. nov 2010 Har du overvejet at tage tog hele vejen?

Min egen hvalp (fra england som skal til danmark d. 28. december) bliver kørt hele turen.
    Ganske simpelt fordi det både er billigere og nemmere.

Men min opdrætter er også en erfaren eksportør og importør med 30 års erfaring på det punkt

• #19   24. nov 2010 Line: nej det havde jeg faktisk ikke. Men kan se hurtigt på dsb's hjemmeside, at det vil tage et sted mellem 20 og 26 timer. Det magter jeg dælme ikke!

• #20   24. nov 2010 Julie Cimber vil gerne have hunde ombord, og i lastrum. Der er størrelseskrav hvis det er i kabinen, hunden skal medbringes. Har hørt om flere der har benyttes sig af dette med små hunde.

(link fjernet)

• #21   24. nov 2010 Julie
    Det er også lang tid.. Men på den anden side så vil du (så vidt jeg ved) kunne være sammen med din hund det meste af tiden hvorimod med færgen bliver den placeret i en kennel på turen (og der skulle larme en hel del).. - det var i hvertfald hvad jeg fik at vide

• #22   24. nov 2010 Ann-sofie: tak men prøv at se nederst på siden.

Line: hvilket selskab skal din hvalp med? For så vidt jeg kan se vil Eurostar ikke tage hunde med. Jeg overvejer ikke færge men fly til paris og så tog hele vejen fra Paris til London.

• #23   24. nov 2010 Julie: Ups det havde jeg slet ikke set. Dem jeg kender var også til/fra Frankring/Spanien, men havde da slrig troet der var særlige omstændigheder, åndsvagt egentlig.

Da jeg undersøgte muligheden til England, kiggede jeg på færge, da jeg har en stor hund. Der ville vi køre til Frankrig og tage færgen over, hvilket var en tur på 2,5 time fra Frankrig.

• #24   24. nov 2010 De er bundhysteriske i england med import/eksport af hunde når det drejer sig om fly.

• #25   25. nov 2010 ann-sofie: problemet er, at vi ikke har nogen bil, ikke har planer om at få en bil og ikke har en døjt at bruge den til i London. Men det kan da egentlig godt være, at det kan betale sig, at købe en bil for at rejse der over...

• #26   25. nov 2010 Julie: Ja så kan jeg godt se problemet.....hmmm det er ski da ikke nemt så smiley

Kommentér på:
Hund med hjem fra England

Annonce