{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
822 visninger | Oprettet:

Min tæve taber sig. {{forumTopicSubject}}

Min Shih Tzu tæve har en uheldig addfærd, hun spiser med stor lidenskab efterladenskaber fra alle hunde, katte osv, selv hendes egent hvis hun kan komme til det.
Vi tror det stammer lidt fra hun har gået sammen med mange hunde i en lukket have til hun var 8 mdr og aldrig har lært det ikke er i orden.
Problemet er at hun nu taber sig, og jeg er ret sikker på det er orm, hun er derfor begyndt på sin nu 6 ormekur siden vi fik hende i Maj måned, men der er også grænser for hvor mange mærker der findes, da man jo skal skifte og hvor mange ormekure hun tåler.
Vi forsøger at holde hende fra dette, det er bare yderst vanskeligt, for hun finder det så fristende at hun går direkte efter det og KUN det når vi går tur.
Selvfølgelig kan hun holdes i snor, men hun er dog en hund der har brug for motion.
Vi har trænet slip, det er min osv, det fungere fint med alt andet, dog ikke dette, hun sluger det hvis vi opdager det, så det er helt umuligt at nå, da hun er fladnæste er en mundkurv ikke det rette, men det duer heller ikke hun som nu taber ½ kilo på kort tid.
Nogen gode råd, det er virkelig belastende, vores anden Shih han gør det samme, den kommer samme sted fra og har heller aldrg lært andet, han var 10 mdr da vi fik ham, men dog ikke så slem som vores tæve.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min tæve taber sig.
  • #1   22. nov 2010 Har I overvejet om det er pga deres foder? Om de mangler noget i deres foder?

• #2   22. nov 2010 Ja vi har både Barfet, og været på tørfoder, flere slags mærker, talt med dyrlægen osv, vi har også en Westie som slet ikke gør dette og aldrig har overvejet det.
    Det her lyder ulækkert, med de to små kan finde på nærmest at trække det ud af westien hvis vi ikke er der, de er helt vilde, for dem er det den bedste godbid der findes, ifølge dyrlægen som har taget blodprøve på tæven så mangler hun ikke noget, det er en rigtig dårlig vane som pr auto vil følge med når mange hunde går samme sted og ikke kommer ud.
    Men det er en belastning for os, da de to små ud over det ellers er de dejligste hunde man kan forestille sig.

• #4   22. nov 2010 Jeg er helt enig med Geser, jeg kan bare ikke lade være med at tænke på om tæven er undersøgt for hjerteorm ?, og om hun HAR haft orm de gange hun har været på ormekur ?

Jeg ville få de ting undersøgt, og så ville jeg som Geser nævner gi dem begge ananas i maden og tæven må ha noget mad hun tar på af som er Høj energi foder, .Hvalpefoder el.foder til diegivende tæver "det er egenligt det samme=højt protein indhold :o) også viser det sig at de har orm, så ville jeg efter den nuværende kur, begynde at dryppe dem i nakken med Advocate som fås på recept hos din dylle, for ikke nok med at det holder lopperne væk så holder det også mange indvoldsorme fra hunden incl.hjerte-lungeorm ja selv skab holder det væk og prisen er den samme som alle andre loppemidler.

Held og Lykke med dine vapser.*Ss*

Kommentér på:
Min tæve taber sig.

Annonce