21. jun 2005 Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.205
Den lille forskel... {{forumTopicSubject}}
Dog ikke på hanhunde og tæver, men på racer =)
Jeg har haft fornøjelsen af at opleve både en boxer på 10 uger og en schæfer på 10 uger inden for kort tid, og jeg opdagede en noget markant forskel i deres adfærd.
Hvalpene er rimeligvis ens ellers..
Masser af gå-på-mod, hanhunde (og klar over det), legesyge, intelligente og opvakte.
... men når en sådan hvalp så bliver træt - og derefter overtræt; SÅ er der stoooor forskel !
Schæferhunden blive bidelysten og modbydelig. Den farer på dig med sine pirattænder og du bliver gennemhullet. Det må ikke forveksles med aggressivitet, det er på ingen måde sådan - men en schæfer holder sig helst vågen og gør hvad der kan gøres for at slå trætheden ihjel ; )
Boxeren bliver putten og vil op og nusses. Den søger tryghed og varme, putter sig i dine arme og falder meget hurtigt i søvn. Ikke sagt at boxeren ikke kan lave ballade, men bliver man træt skal man altså puttesove i en varm favn =)
En anden lille forskel på de 2 racer er deres legemåde. Schæferhunden leger med munden, boxeren leger med forpoterne.
Jeg synes begge racer er superdejlige og vil gerne måde have schæferhund igen, og også en boxer engang..
Dejlige dejlige racer - men åh så utroligt forskellige allerede som hvalp.
Bare en lille tanke jeg ville dele - husk at racerne ER forskellige; og nogle forskelle kan gøre den ene hvalp til drømmehvalpen og den anden hvalp til et helvede man skynder sig at få solgt.
Tænk jer godt om inden racevalg - uanset race - og gør jer selv den tjeneste at opleve både hvalpe, unghunde og voksne af racen inden i endeligt beslutter jer =)
okt 2007
Følger: 56 Følgere: 55 Hunde: 4 Emner: 216 Svar: 1.402
og godt råd du kom med.
maj 2005
Følger: 75 Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 596 Svar: 8.421
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.264
Jeg har også nogen gange undret mig lidt over hvalpe som ikke vil gå, gemmer sig bag ejeren o.s.v. da dem jeg har haft har været fulde af gå-på-mod og tonset afsted, hvis de kunne få lov Det er ret sjovt med sådanne iagttagelser.
maj 2008
Følger: 46 Følgere: 41 Hunde: 1 Emner: 336 Svar: 2.124
En af grundene til at vi nu har amerikansk bulldog er fordi de har rigtig meget schæfer og boxer-karakteristik i sig...
Bulldoggen har meget af schæferens opmærksomhed og samarbejdsånd - dog med et stædigt egenrådigt pift i perioder -
og dens træthed er lig med boxerens (putte og skødehund) samt under leg, bruger bulldoggen også poter og hofter som boxeren
maj 2008
aug 2007
maj 2008
men det tror jeg de fleste der kender hunde godt ved -
da der er stor forskel på lyd og aggeren imod alvor og leg.
Tror typisk at de mennesker der tror deres brummen er aggressiv adfærd, heller ikke kan forstå når en hund siger naturligt fra overfor en anden hund eller hvalp...
aug 2007
maj 2008
maj 2008
det er ikke meget fra et barn...
og så er der dem med 'modehunde' - og når det ikke længere er moderne eller de er små hvalpe, så gider man ikke have dem mere...
er så rystende sådan noget...
sådanne mennesker skulle virkelig have sig en lovpligtig tur på skolebænken!!!
feb 2007
Følger: 41 Følgere: 36 Hunde: 5 Emner: 440 Svar: 3.748
Den lille forskel...